2.0 Litre Hotrod

In Engeland worden de Hotrods geïntroduceerd als “the absolute pinnacle of non contact ovalracing”. De Engelse ovalracing organisatie Spedeworth Motorsport is de grondlegger van de 2.0 Hotrod in Engeland en is sinds 2014 de samenwerkingspartner van de NNO Ter Apel. Het reglement is 1 op 1 overgenomen en wordt door NNO Ter Apel uitgevoerd op het continent. De coureurs in deze klasse rijden dan ook rechtsom. Jaarlijks mogen we tijdens het Speedweekend ook diverse Britse coureurs verwelkomen en de uitwisseling is helemaal compleet met de deelname van diverse Nederlandse en Duitse coureurs bij de wedstrijden in Engeland.

 

Algemeen

Een zeer strak reglement zorgt voor de kostenreductie in deze klasse. De basis van alle auto’s is een compleet buizenframe voorzien van een originele stalen carrosserie als body. Daarbij is het toegestaan om bumpers, deuren, motorkap en kofferklep te vervangen voor polyester delen, te verkrijgen bij de in het reglement genoemde leveranciers.

Daarnaast is er de keuze uit een Ford Pinto of Ford Zetec motor en zijn de auto’s achterwiel aangedreven. Het minimumgewicht van de auto’s dient te allen tijde 700 kg te zijn. In deze klasse wordt gereden op de Hoosier band en is er een bandenregistratie systeem waardoor  het banden verbruik wordt beperkt.

Licentie

Voor het deelnemen aan de wedstrijden moet je in het bezit zijn van een NAB dag of jaarlicentie. Deze kun je aanvragen bij de NAB (Nederlandse Autosport Bond) via;

Transponder

Om deel te nemen aan de races wordt een transponder verplicht gesteld. Alle ovalcircuits in Nederland werken met het Motorcross (MX) systeem. Zorg dus dat je in het bezit bent van de oranje versie, de MX-transponder. De transponders zijn aan te schaffen via de website van Mylaps;

Raceceiver

Coureurs dienen in het bezit te zijn van een raceceiver (oortjes) waarmee communicatie van de wedstrijdleiding richting de coureurs mogelijk is.