Nieuws


Training zaterdag 25 mei
- Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open

- Let op; Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek 
- Aanvang training alle klasses 13:00 uur - 17:00 uur, deelnemers uit de juniorenklasse trainen gezamenlijk in een separate groep, gedurende de hele training.
- Kosten training € 10,- + € 15,- inschrijfgeld (bij inschrijving training voldoen) voor deelname aan de wedstrijden van donderdag 30 mei a.s.
- NAB (dag) licentie verplicht, junioren vanaf 11 jaar, overige klasses vanaf 16 jaar.  
- Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a) 
- LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken. Alleen op de training bestaat de mogelijkheid om te checken of de transponder werkt in de auto. Wanneer tijdens de wedstrijd blijkt dat de transponder niet werkt is de coureur verantwoordelijk en wordt hij dus niet geklasseerd.

Wedstrijden donderdag 30 mei - Hemelvaartsdag  (3e serie races meetellend voor het Int. NK & NNO Kampioenschap Ovalracing 2019)
- LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS + Race Receivers VOOR ALLE KLASSES (m.u.v. Bangerstox) VERPLICHT!!! 
- Rennerskwartier woensdag 29 mei vanaf 17:00 uur toegankelijk.
- 7.00 uur; Entreeheffing alle overnachters rennerskwartier  + overtollige auto’s uit rennerskwartier verwijderen 
- 8.00 uur; Ingang circuit, hoofdkassa & rennerskwartier open. 
- 8.15 uur tot 09.30 uur; Inschrijfbureau geopend op het circuit ( “de Pitspub”), 
NAB (dag) licentie verplicht. Inschrijving is € 15,-. 
Transponder meenemen naar inschrijfbureau!!!
- 8.45 uur – 11.00 uur; Technische- en veiligheidskeuring auto’s op de baan. Alle deelnemende auto's dienen voor 10:00 uur op het circuit te zijn aangeboden voor de Technische Keuring! De coureur/inschrijver is verplicht om zelf zijn auto, inclusief NNO logboek 2019, aan te bieden aan de Technische Commissie, daarnaast dient hij zijn eigen pakket van helm en veiligheidskleding (balaclava, nekband Nomex 3, onderkleding, raceoverall, handschoenen en schoenen) ook aan te bieden voor de keuring. 
11.30 uur; Verplichte rijdersbriefing 
± 11.45 uur; Start wedstrijden 
- Deelname door de volgende klasses; “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse, Rookie Rods, Gouden Helm Standaardklasse 2000, SuperRods met divisie Sport en Super, National Hotrods (meetellend voor kwalificatie SuperCup Raceway Venray),  BMW 325I E36 CUP, Spedeworth 2.0 litre Hotrods en als gastklasse de Bangerstox.
- Alle coureurs dienen in het bezit te zijn van een zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs.
- Alle klasses rijden twee manches en finale. 
- Een half uur na afloop van de races vindt de prijsuitreiking van het dagklassement plaats in de kantine.

 

Herkeuring Gouden Helm BMW klasse, 21 april jl.

Na aanleiding van de technische herkeuring, na afloop van de ovalraces van zondag 21 april jl. heeft de technische commissie van de Noord Nederlandse Ovalracing geconstateerd dat de door de organisatie aangebrachte verzegeling van de ECU van deelnemer #12 verbroken is.

Op basis van deze bevinding, die in strijd is met artikel 49 van het BMW CUP reglement. (Artikel 49. De verzegeling van de computer mag nooit worden verwijderd. Indien noodzakelijk mag alléén het zgn. “loodje” worden verwijderd, maar dit kan alleen na overleg met en toestemming van de TC. Het verwijderde loodje dient te allen tijde bij de TC te worden ingeleverd, alvorens de computer opnieuw verzegeld wordt door de TC. Een overtreding wordt bestraft met 25 strafpunten en staat gelijk aan een afkeuring.) Is door de wedstrijdleiding besloten de betreffende wagen en deelnemer te diskwalificeren en uit de uitslag te nemen.

Door de betreffende deelnemer is conform de geldende protestregeling, protest aangetekend tegen deze beslissing. Coureur geeft aan dat bij de technische keuring voorafgaande aan de eerste wedstrijddag op 31 maart jl. is aangegeven bij de betreffende keurmeesters die de BMW’s gecontroleerd hebben bij de technische keuring voorafgaande aan de races, dat de zegels verbroken zijn en of die vervangen dienen te worden. De betreffende coureur had zelfs een schroevendraaier mee naar de keuring omdat hij ter plekke aan had geboden de computer te demonteren voor nieuwe verzegeling. De betreffende keurmeesters hebben aangegeven dat er binnen de TC gesproken is over het ontbreken van de verzegeling. En hebben aangegeven dat nieuwe verzegeling dus niet noodzakelijk is. Hier start de verwarring in communicatie. De TC heeft namelijk vanwege dubbele deelname van BMW coureurs in zowel de BMW CUP als de SuperRods de verzegeling van de stekker laten vallen. Echter niet van de ECU op zichzelf. De betreffende keurmeesters hebben zich dit onderscheid op dat moment niet gerealiseerd en niet nadere officials hierover geïnformeerd.

Als volgende proteststap is de betreffende ECU, die in beslag genomen is door de organisatie, met verbroken verzegeling op dinsdag 30 april geopend en geïnspecteerd op onvolkomenheden/afwijkingen.

De betreffende ECU is gecontroleerd door de programmeur van de NNO ECU's in het bijzijn van Hoofd TC en wedstrijdleider op afwijkingen t.a.v. de verzegelde variant. Na uitvoerige visuele controle en het uitlezen van de software van de ECU + een check van de bestanden door een externe BMW specialist blijkt er geen enkele afwijking te zitten in de betreffende, in beslag genomen computer. Na deze betreffende meting is de ECU opnieuw gemonteerd en verzegeld door de organisatie.

De NNO kan dan ook niets anders besluiten om het protest te honoreren. Er is immers door de betreffende coureur aangegeven voor aanvang van de eerste wedstrijddag bij leden van de organisatie dat de zegels verbroken waren. Door miscommunicatie aan de zijde van de organisatie is dit op een andere wijze geïnterpreteerd. Als extra stap is daarna de betreffende ECU gecontroleerd op afwijkingen t.a.v. de verzegelde variant, deze zijn op geen enkele wijze gevonden, na diverse metingen en het uitlezen van de data in de grafieken.

De NNO betreurd deze gang van zaken. Normaliter was de betreffende ECU op de wedstrijddag, in deze situatie, voorafgaande aan de start van de races, vervangen door een verzegelde variant van de organisatie. Inmiddels zijn de procedures binnen de organisatie aangepast om deze situaties in de toekomst te voorkomen.

BESTUUR N.N.O. TER APEL

 

Training zaterdag 20 april
- Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open

- Let op; Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek 
- Aanvang training alle klasses 13:00 uur - 17:00 uur, deelnemers uit de juniorenklasse trainen gezamenlijk in een separate groep, gedurende de hele training.
- Kosten training € 10,- + € 15,- inschrijfgeld (bij inschrijving training voldoen) voor deelname aan de wedstrijden van zondag 21 april a.s.
- NAB (dag) licentie verplicht, junioren vanaf 11 jaar, overige klasses vanaf 16 jaar.  
- Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a) 
- LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken. Alleen op de training bestaat de mogelijkheid om te checken of de transponder werkt in de auto. Wanneer tijdens de wedstrijd blijkt dat de transponder niet werkt is de coureur verantwoordelijk en wordt hij dus niet geklasseerd.

Wedstrijden zondag 21 april - 1e paasdag  (2e serie races meetellend voor het Int. NK & NNO Kampioenschap Ovalracing 2019)
- LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS + Race Receivers VOOR ALLE KLASSES VERPLICHT!!! 
- 7.00 uur; Entreeheffing alle overnachters rennerskwartier  + overtollige auto’s uit rennerskwartier verwijderen 
- 8.00 uur; Ingang circuit, hoofdkassa & rennerskwartier open. 
- 8.15 uur tot 09.30 uur; Inschrijfbureau geopend op het circuit ( “de Pitspub”), 
NAB (dag) licentie verplicht. Inschrijving is € 15,-. 
Transponder meenemen naar inschrijfbureau!!!
- 8.45 uur – 11.00 uur; Technische- en veiligheidskeuring auto’s op de baan. Alle deelnemende auto's dienen voor 10:00 uur op het circuit te zijn aangeboden voor de Technische Keuring! De coureur/inschrijver is verplicht om zelf zijn auto, inclusief NNO logboek 2019, aan te bieden aan de Technische Commissie, daarnaast dient hij zijn eigen pakket van helm en veiligheidskleding (balaclava, nekband Nomex 3, onderkleding, raceoverall, handschoenen en schoenen) ook aan te bieden voor de keuring. 
11.30 uur; Verplichte rijdersbriefing 
± 11.45 uur; Start wedstrijden 
- Deelname door de volgende klasses; “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse, Rookie Rods, Standaardklasse 2000, SuperRods met divisie Sport en Super, National Hotrods, Gouden Helm BMW 325I E36 CUP, Spedeworth 2.0 litre Hotrods en als gastklasse de Bangerstox.
- Alle coureurs dienen in het bezit te zijn van een zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs.
- Alle klasses rijden twee manches en finale. 
- Een half uur na afloop van de races vindt de prijsuitreiking van het dagklassement plaats in de kantine.

 
Deelnemerslijst Bangerstox NNO Ter Apel 
zondag 21 april (1e paasdag)
startnr. coureur woonplaats
1 Torsten Katuin Emmer-Compascuum
2 Olaf Katuin Emmer-compascuum
4 Jordi Mink Emmen
11 Hessel Arends Emmen
21 Marc Mulder Musselkanaal
23 Korné Zijl Appingedam
26 Johan Roosien Gasselternijveen
27 Johan Hems Gasselternijveen
32 Henk Moorman Musselkanaal
34 Meindert de Wal Musselkanaal
38 Bas Van Der Straat Ter Apel
73 Bjorn Dijkema Appingedam
105 Harm Ludolphie Sappemeer
115 Keimpe Hoekstra De Falom
121 Remy Beukema Appingedam
166 Alfred Nijenhuis Buinerveen
236 Remko Posthumus Herbayum
239 Robert Kremer Schildwolde
241 Willem Bos Noordbroek
254 Danny van Rosmalen Giessen
254 Johan Hems Gasseltnijveen
309 Gert Muntendam Hellum
322 Randy Nuninga Oostwold
325 Mark Burema Musselkanaal
328 Andre Sloterwijk Ferwert
357 Bernard Eckelhoff Ter Apel
385 Erik Weering Oude Pekela
389 Patrick Tempel Bellingwolde
414 Tim Vriesman Wieringerwaard
416 Kevin Keur Ter Apel
421 Tjeerd Hoekstra De Valom
423 Dennis Melessen Jonkersvaart
451 Pieter Veenstra Burgem
455 Xander Boeve De Wilp
470 Jon van Oorschot De Valom
505 Michelle Raatjes Winschoten
512 Ellert Jan Pijpker Zevenhuizen
513 Lennert Koolstra De Falom
520 Johannes Mulder Burgum
536 Mike Koning Noordbroek
537 Merijn Groefsema Wieringerwaard
621 Klaas Mulder Burgum
647 Sander Hooijer Voorthuizen
681 Dion Lubbinga De Wijk
700 Jordy Boer Midwolda
713 RJ Lange Broeksterwald
760 Damon Osinga Oudemirdum

Hierboven is de lijst te vinden met deelnemers aan de Bangerstox races van zondag 21 april a.s. tijdens het NK Ovalracing in Ter Apel. Er is door een aantal afmeldingen nog plaats voor een aantal nieuwe inschrijvers.

Inschrijven kan dan ook nog steeds via deze link: https://docs.google.com/forms/d/1zefeN04Lg0wpqYxonnpsErd8bRaBMs3-ZzXx8Dz4VO0

 

Voorbeschouwing – Wat brengen de ovalraces van zondag 21 april (1e paasdag) 

Ter Apel – Op zondag 21 april (Eerste Paasdag) staan de coureurs voor de tweede keer dit seizoen aan de start op het circuit de Polderputten om te gaan strijden voor belangrijke punten om het Int. NK Ovalracing. Na de openingswedstrijd vorige maand gaan wederom vele coureurs uit binnen- en buitenland strijden om de NK-titels in de diverse klasses over zes wedstrijden op het circuit de Polderputten in Ter Apel. Met goed gevulde raceklasses en daarmee sterke deelnemersvelden belooft het wederom een spectaculair seizoen te worden. Net als vorig jaar zal naast alle deelnemende klasses van het NK Ovalracing ook telkens een zgn. contact-klasse aan het programma wordt toegevoegd. Op Eerste Paasdag zullen de Bangerstox (contact-klasse) met een groot deelnemersveld aan de start verschijnen. Zij zullen over drie wedstrijddagen strijden voor het NNO-baankampioenschap 2019. 

Junioren
De inhaalactie van de dag kwam tijdens de openingsraces op naam van Wout Hoffmans. Hij wist Jana Kuper in de finale om de Gouden Helm Trofee in de laatste ronde te verschalken. Jana Kuper uit Rutenbrock deed op haar beurt wel goede zaken voor het Nederlandskampioenschap. Met een overwinning en twee maal een tweede plaats wist ze het dagklassement te winnen voor Thijs Methorst en Wout Hoffmans. Nieuwkomer Tim Klose wist in zijn Nissan Micra de vierde positie te veroveren. Na het uitvallen in de eerste manche wist Jorden Vowinkel in de Gouden Helm finale nog knap de derde plek in de strijd om de Gouden Helm binnen te slepen. Tijdens de Paasraces zal het voor de uit Ommen afkomstige coureur belangrijk worden om punten te scoren, om zo terug te komen in de strijd om het kampioenschap.

2.0 Hotrods
Met maar liefst negentien deelnemers was de 2.0 Hotrod klasse het best gevuld tijdens de seizoensopener. Marius Bert uit Duitsland wist de dagzege te behalen voor Mario Baer uit Mönchengladbach en Rik van der Linden uit Tilburg. De voortekenen geven aan dat dit grote deelnemersveld zich tijdens de Paasraces nog verder gaat uitbreiden. Daarnaast zijn de onderlinge verschillen tussen de coureurs ontzettend klein wat waarschijnlijk voor een zeer interessant kampioenschap gaat zorgen.

Gouden Helm Trofee BMW CUP
De coureurs in de BMW Cup zullen tijdens de Paasraces gaan strijden om de Gouden Helm Trofeeën. Tijdens de openingsraces wist Iwan Heins uit Schoonoord de dagzege binnen te halen. Toch was de concurrentie een stuk sterker dan afgelopen seizoen. Zo was Marco Bontjer goed op dreef tijdens zijn terugkeer in deze merkencup. Ook nieuwelingen Herman Imming uit Weiteveen en Peter Leeuwenkamp afkomstig van Texel deden het zeker niet onverdienstelijk. En niet te vergeten Roelf Huisman uit Schoonoord, hij werd tweede tijdens de openingsraces. Met Otto Dörholt, Erwin van der Meer en Richard ten Wolde is ook Racingteam Hoogersmilde goed vertegenwoordigd. Ook deze mannen waren al dichtbij een race overwinning tijdens de openingsraces in Maart. Met hoogstwaarschijnlijk nog een aantal extra deelnemers tijdens de races om de Gouden Helm Trofee staat deze klasse tijdens de Paasraces volop in de schijnwerpers. 

Rookie Rods
Bij de Rookie Rods stonden tijdens de seizoensopener al een aantal nieuwe deelnemers aan de start, dat zal zich tijdens de Paasraces naar alle waarschijnlijkheid verder gaan uitbreiden. Zo zijn een aantal coureurs in de laaste dagen voor de Paasraces rg edruk om hun nieuwe bolides start klaar te krijgen. Aan kop van het veld ging de strijd vooral tussen de drie Brabantse deelnemers. Zo wisten Niek van den Akker, Sander van der Heijden en Jesse van den Akker alle drie een mancheoverwinning te claimen. Niek wist uiteindelijk de meeste punten bij elkaar te sprokkelen voor Sander en Jesse moest genoegen nemen met de derde positie in het dagklassement. Tim Tiben uit Rutenbrock wist zichzelf op een vierde positie te nestelen voor Damon Schulte uit Ter Apel en nieuweling Jurgen Lubbinge.

Standaardklasse 2000
In de Standaard 2000 was Jelmer Tromp met twee van de drie race overwinningen de sterkste tijdens de openingsraces. Hij moest alleen de tweede manche laten aan Ron Bos. De in Ter Apel woonachtige Michel van der Zwaag staat momenteel op een tweede positie in het Nederlandskampioenschap. Hij wist elke race in de top drie te finishen. De in het Duitse Lingen woonachtige Daniel Birke begon zijn seizoen slecht en staat na de eerste wedstrijddag nog op 0 punten. Voor hem wordt het noodzaak goed te scoren tijdens de Paasraces om aan een inhaalslag te kunnen beginnen en nog een rol van betekenis te kunnen spelen in de strijd om de titel. 

SuperRods
Het SuperRods reglement kent erg veel vrijheden wat voor een mooie diversiteit aan auto’s zorgt. Maar met een mooi gevuld deelnemersveld ging het seizoen van de SuperRods goed van start. In de bolide van team Schoonbeek stond Kevin Zwiep uit Schoonoord aan de start. Hij gaf de groene VW Golf op spectaculaire wijze de sporen en stevende zo af op de dagzege. Hij zal ook tijdens de Paasraces weer aan de start staan net als o.a. Andre de Boer, en de in Friesland woonachtige Edward Jan Walsma, Jappie Nicolai en Haci Odemis. 

National Hotrods
De National Hotrods hebben weleens betere races voorgeschoteld aan het publiek, dan die tijdens de openingsraces. Veel contact tussen de diverse bolides zorgde ervoor dat de wedstrijdleiding een aantal keren moest ingrijpen. Mark Teuben uit Ter Apel keerde terug en wist direct de winst in de eerste heat binnen te slepen. In race twee wist Johan Sanders de de overwinning te grijpen door de regerend Nederlands kampioen Reimon Bos achter zich te houden. Bos wist vervolgens wel te zegevieren in de finale. Ter Apeler Mark Teuben wist de meeste punten te scoren voor Niek Damstra die debuteerde bij de National Hotrods. In de voormalige Peugeot 206 van John van den Bosch scoorde hij constant in de verschillende manches. De strijd zal tijdens de paasraces ongetwijfeld weer erg interessant worden. De titelkandidaten hebben al veel punten laten liggen. Zijn zullen dan ook volop aan de bak moeten.

De races op zondag 21 april (1e paasdag) zullen om 12:00 uur van start gaan in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel. 

De derde serie wedstrijden om het Int. NK Ovalracing staat gepland op donderdag 30 mei (Hemelvaartsdag). Dan zullen de coureurs in de Standaard 2000 gaan strijden om de Gouden Helm Trofeeën. Voor de National Hotrods zullen er punten te verdienen zijn voor kwalificatie van de SuperCup, om een goede startpositie tijdens deze grote wedstrijd op Raceway Venray te verwerven zijn dan dus belangrijke punten te verdelen. Ook de Bangerstox zullen dan wederom te gast zijn voor hun tweede wedstrijd van het seizoen.

 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

Pagina 2 van 40
 
 
logo spedeworth