Nieuws


Ontknoping NK ovalracing staat op het programma in Ter Apel

Ter Apel - Op zondag 1 oktober staat de finaledag van het Internationaal NK Ovalracing in Ter Apel op het programma. Na vijf wedstrijddagen gaan de coureurs nog één keer dit jaar de strijd met elkaar aan. Om te gaan uitmaken wie zich een jaar lang kampioen van Nederland mag noemen in zijn of haar klasse. In nog geen enkele klasse is al een beslissing gevallen, het belooft een bloedstollende middag te worden waarin elke klasse nog drie keer aan de start verschijnt.

Schlüter Motorsport Juniorenklasse
Tijdens het afgelopen speedweekend, begin september wist Jarno Emming uit Ter Apel zijn voorsprong op naaste belager Mike Wempe uit Spaarndam te vergroten. Emming wist met 68 punten het weekendklassement op zijn naam te schrijven. Een verschil van vijftien punten op Wempe. Dani van Haarlem uit Doetinchem kende eveneens een goed speedweekend. Telkens zat hij in de top drie, de finale op zondag wist hij zelfs de overwinning binnen te halen. Door het missen van een aantal races speelt hij geen rol in het gevecht om de podiumplaatsen voor het kampioenschap, maar wellicht dat er voor hem nog een mooi dagresultaat te halen valt. De strijd om de derde positie lijkt er eentje te worden tussen Jesse van den Akker uit het Brabanste Nuland en equipe van Veen/Schrik uit Ter Apelkanaal.

Standaard 1400
Stefan Arends, Marco Bontjer en Alfred van Klinken gaan de podiumplaatsen in de Standaard 1400 verdelen. Arends uit Roswinkel staat er het beste voor. Maar een elf punten tellende voorsprong op de nummer twee, Bontjer uit Valthermond en Van Klinken die daar weer vijf punten achter staat kan er nog van alles gebeuren. Ramond de Haan uit Stieltjeskanaal en Jelmer Tromp uit Klazienaveen volgen op achterstand, zij hebben geen zicht meer op een podiumplaats.

Kleine verschillen tussen coureurs in Standaard 2000
In de strijd om het kampioenschap in de Standaardklasse 2000 gaan equipe Zwiep, Michel vd Zwaag en Danny Bos de podiumplaatsen verdelen. De broers Jeffrey en Kevin Zwiep hebben met 18 punten op Michel vd Zwaag een riante voorsprong in handen, en lijken dan ook de titel te gaan binnenhalen. Interessanter is de strijd tussen vd Zwaag en Bos. Met een onderling verschil van slechts 4 punten is die strijd nog lang niet gestreden. Kevin Mosterd uit Wijhe en Jordan Wolters uit Raalte vallen beide met hun Renault Clio’s net buiten het podium, zij staan op positie vier en vijf in het Nederlandskampioenschap.

Boes weet achterstand op koppositie te verkleinen in de BMW Cup
Allard Boes uit Vroomshoop wist tijdens het speedweekend in september de achterstand op de leider in het kampioenschap, Kevin Zwiep, te verkleinen. De uit Schoonoord afkomstige Zwiep die aan zijn eerste seizoen in de BMW Cup bezig is heeft een voorsprong van zeventien punten op Boes. Roelf Huisman, eveneens uit Schoonoord, staat op een derde plek maar zeker van zijn positie is hij zeker niet. Ook Rob Fischer uit Ter Apel en equipe Thomas Veldkamp/Richard Zwiep zijn nog volop in de race voor een plek op het podium aan het einde van de finaledag.


Damstra aan de leiding bij de SuperRods
Na vijf van de zes verreden wedstrijden gaat Niek Damstra uit het Friese Giekerk nog altijd aan de leiding in het Nederlandskampioenschap van de SuperRods. Op elf punten achterstand volgt André de Boer uit Schoonoord terwijl Theo de Boer uit Meeden een achterstand van 21 punten op de leider heeft. Rene Teerink uit Halle reed een foutloos Speedweekend en wist zo de maximale score te halen. Door het missen van de Paasraces moet de coureur uit Halle nog zeven punten goedmaken om in aanmerking te komen voor een podiumplaats bij de SuperRods. Deze klasse die is opgedeeld in twee divisies heeft dus maar lieft twee extra titels te vergeven. In de divisie Sport gaat het gevecht om de titel tussen Andre de Boer en Theo de Boer, het verschil is slechts een puntje. Edward Jan Walsma uit Joure volgt op een derde positie in dat kampioenschap. In de divisie Super is het eveneens Niek Damstra die de leiding in handen heeft voor Rene Teerink en Erwin vd Meer.

Zwiep en Bos zitten John van den Bosch op de hielen bij de National Hotrods
Het was een ware technische slijtage slag tijdens het Speedweekend een maand geleden in Ter Apel bij de National Hotrods. Met veertien bolides stond een mooi deelnemersveld aan de start. Maar al snel vielen er enkele coureurs af met mechanische problemen. Na Johan Sanders op zaterdag wisten ook Jan Kuper, Erik Emming en Mark Teube, allen afkomstig uit Ter Apel, de EuroMaster finale niet te halen door technische problemen. In die strijd om de EuroMaster ontstond een mooie strijd om de winst. Routinier John van den Bosch uit Rosmalen wist de titel te prolongeren maar kreeg zware concurrentie van Jeffrey Zwiep uit Valthermond en Reimon Bos uit Noord-Sleen. Deze drie coureurs gaan ook uitmaken wie de NK titel in Ter Apel gaat binnenhalen. In die strijd staat John van den Bosch er het beste voor. Met een voorsprong van zes punten op Jeffrey Zwiep gaat hij de laatste wedstrijddag in.  Reimon Bos komt vervolgens vijftien punten tekort op nummer twee Zwiep. Met maximaal zestig te behalen punten in de drie races is er dus nog van alles mogelijk.

Martijn Vowinkel aan de leiding bij de 2.0 Hotrods
Ondanks dat hij de wedstrijd van 9 juli moest missen gaat de uit Ommen afkomstige Martijn Vowinkel aan de leiding in de 2.0 Hotrod klasse. Hij was tijdens de Europese titelstrijd tussen de sterke coureurs uit Groot-Brittanië samen met Christiaan Smidt uit Nijmegen de sterkste coureurs van het continent. Ronald van der Linden uit Zuid-Beijerland kende ook een zeer sterk speedweekend. Hij staat in zijn eerste volledige seizoen in de 2.0 Hotrod op een keurige tweede positie in het kampioenschap. Frank Nöhring uit het Duitse Recklinghausen die dit seizoen voor het eerst met zijn nieuwe Citroën Saxo aan de start staat heeft de derde positie in handen. Met zo’n twintig actieve coureurs in deze klasse is het een lust voor het oog op de korte baan. Het belooft dan ook een spannende ontknoping te worden in deze klasse.

De finale-races van zondag 1 oktober a.s. zullen vanaf 11:30 uur starten in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel. Zowel de Nederlandse- als NNO Clubkampioenen zullen aansluitend op de races, meteen op het circuit gehuldigd worden.

 

Het ovalracingseizoen 2017 is nog lang niet ten einde. Maar toch kijkt de NNO al weer vooruit richting seizoen 2018, dat alweer het 40e ovalracingseizoen in het autosportstadion "De Polderputten" in Ter Apel zal gaan worden.

De ovalraces voor het komende seizoen zijn dan ook al weer gepland;

Zondag 1 april (1e paasdag)
Donderdag 10 mei (hemelvaartsdag)
Zondag 3 juni
Zondag 1 juli
Zaterdag 1 september (SPEEDWEEKEND)
Zondag 2 september (SPEEDWEEKEND)
Zondag 30 september (Finales)
Zondag 14 oktober (Autocrossdag)


 

Groots spektakel, unieke mogelijkheid, autocrossers op het ovale asfalt!!!

Ter Apel- Op zondag 8 oktober zal de inmiddels traditionele jaarlijkse autocrossdag in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel weer op het programma staan. Het ovale asfalt van “De Polderputten” zal dan opnieuw het strijdtoneel zijn voor een groot aantal deelnemers die normaliter uitkomen in de autocross. Dit evenement mag jaarlijks steeds meer coureurs en racefans verwelkomen. Het is dan voor velen ook een dag om naar uit te kijken en een unieke kans voor de coureurs uit de autocross om met je racewagen eens op een andere ondergrond dan normaal gesproken actief te zijn.

Ook dit jaar zal het evenement weer doorspekt zijn met spanning, sensatie en vooral spektakel. Om het publiek een zo gevarieerd mogelijk programma te kunnen bieden hebben we uit alle sectoren van de autocross wel een klasse aan de start staan. Kortom voor elk wat wils. De races zullen om 11:30 uur beginnen.

Als klapstuk van de dag gaan we dit evenement dit jaar weer afsluiten met een zgn. CARAVAN-RACE. Hier kunt u meedoen met een auto die deze dag in één van de klasses heeft deelgenomen Uiteraard mag de trekhaak pas gemonteerd worden na de reguliere races. De caravan dient (vooraf reeds thuis) compleet ontdaan te worden van het volledige interieur.(anders wordt u niet toegelaten tot het terrein) De lege opbouw blijft dan over en deze mag alleen van binnen verstevigd worden met een kruislingse constructie van houten panlatten (22 x 42mm). Het trekkend voertuig is verplicht om het gehele voorraam af te dekken doormiddel van gaas, dit om rond vliegende caravanonderdelen buiten de auto te houden. Tijdens de race is alleen contact toegestaan ten opzichte van de caravan, contact tussen de auto’s is niet toegestaan. Er dient een minimaal aantal deelnemers te zijn om deze caravan-race door te laten gaan. Vooraanmelding is dan ook verplicht. Dit kan bij de N.N.O. via  het online inschrijfformulier op www.ovalracing-terapel.nl of 0599-413106.

Vooraanmelding/Inschrijving
Ook dit jaar dienen de deelnemers van alle klasses gebruik te maken van de voorinschrijving. Dit kan door middel van de NNO website, www.ovalracing-terapel,  waar het digitale formulier ingevuld en verstuurd kan worden naar de organiserende NNO. Er dienen per klasse minimaal 12 inschrijvers te zijn. Directe link naar het inschrijfformulier is; Autocrossdag 8 oktober 2017 

De verplichte definitieve inschrijving voor alle klasses is op de wedstrijddag op het circuit. Deze vindt op zondagochtend 8 oktober vanaf 07.30 uur plaats in het autosportstadion “de Polderputten” voor één van de volgende klasses:

Standaardklasse tot 1400 cc    
(ook verstevigde auto’s toegestaan, geen turbo’s)

Standaardklasse tot 1600 cc    
(geen verstevigde auto’s)

Standaardklasse tot 2000 cc 
(maximaal 4 cilinders, geen verstevigde auto’s, voor licht verstevigde auto’s (alleen van binnenuit), zal bij voldoende deelname een aparte groep worden gecreëerd.) 

Toerwagenklasse                                 
(opgevoerd en/of boven 2000 cc of meer dan 4 cilinders, ook 4 x 4 en turbomotoren en een complete, geen verstevigde carrosserie)

Vrije Standaardklasse             
(verstevigde en/of opgevoerde auto’s waarbij licht contact in bochten is toegestaan)

Sprinters/Verlaagde VW Kevers
(van sprint 1600 tot en met superklasse en verlaagde kevers)


Rodeoklasse
(Standaard carrosserie tot maximaal 6 cilinders, 4 kleppen per cilinder en maximaal 1800 kg, geen busjes en pick-ups. Open carrosserie is niet toegestaan. Behalve de rolkooi ter bescherming van de 
rijder en versterking van stuurstangen is geen enkele versteviging toegestaan) Duwen mag in de rodeoklasse, ook in de zijkant. Maar niet in de bestuurderszijde deur. Het inrijden op stilstaande 
auto's is streng verboden (geen bangeracties).

Gastklasse; Bangerstox (maximum aantal = 50 deelnemers)
Ook dit jaar zullen de populaire en spectaculaire Bangerstox weer als gastklasse aan het programma worden toegevoegd. Deze klasse is op steeds meer circuits actief, onder andere op de gravel van Speedway Emmen. Deze reglementen zullen dan ook gehanteerd worden betreffende de constructie van de auto’s en de races. Let op, alleen de deelnemers met een Mylaps MX transponder worden opgenomen in de uitslag en het dagklassement.

Alle auto’s in alle klasses dienen op straatbanden met een minimum profiel van 2 mm te rijden. De auto’s moeten verder wat betreft veiligheid voldoen aan de gestelde eisen zoals afgelopen jaren. Dit betekent o.a. goede roll-bar, brandvertragende overall, nekband, handschoenen, minimaal een 5-puntsgordel en een goedgekeurde helm. Tevens dient iedere rijder een geldige NAB-licentie 2017 te hebben. Op het circuit zijn ook  daglicenties (€ 40,-) verkrijgbaar. En denk aan het geluid: max 95 dBA. Auto’s dienen dus voorzien te zijn van een goed dempende uitlaat.

Vanaf 8:00 uur start de Technische Keuring op het circuit. Om 11:00 uur is de verplichte rijdersbriefing waarna om 11:30 uur de wedstrijden starten.

Inschrijfgeld;
€ 5,- per auto, per klasse. 
Eventuele NAB daglicentie; € 40,-.

Entree;
Volwassenen € 13,- p.p.
Kinderen tot 15 jaar € 3,50 p.p.
65+ € 8,- p.p. 

Voor eventuele vragen/inlichtingen:

NNO Ter Apel
Frits d’Haan      0528-265036 
Robert Dreier    0599-413106     
e-mail;               Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

 

Vrijdag 01 september;
- Rennerskwartier open vrijdagavond vanaf 18:00 uur.
- Rennerskwartier is uitsluitend voor coureurs en directe aanhang. Overige racefans overnachters dienen op extra rennerskwartier (grasland) plaats te nemen.

Zaterdag 02 september;
- Vanaf 07.30 uur entreeheffing rennerskwartier heffen
- 08.30 uur poort circuit open
- 10.30-12.00 uur inschrijven alle deelnemers in pitspub.
- 10.30-12.30 uur technische keuring op de baan
- 12.00 uur vergadering baancommissarissen
- 13.00 uur korte training/testentransponders 2.0litre Hotrods
- 13.30 uur verplichte briefing alle coureurs
- 14.00 uur start wedstrijden, alle klasses 3 manches,
- 21.00 uur einde wedstrijden
- Feest(je) in pitspub bij rennerskwartier  IJsvereniging De Polderputten
- 22.00 uur rustig (geen autogeluid/geschreeuw/gezang) op rennerskwartier(en)
- Bewaking aanwezig op rennerskwartier (22.00-07.00)

Zondag 03 september;
- 07.30 uur rondgang voor overnachters entree heffen + polsbandje controle
- 08.00 uur; poort circuit open
- 09.00-09.30 uur inschrijven voor de alleen zondagcoureurs in pitspub
- 09.30-10.00 uur technische keuring voor alleen zondag inschrijvers
- 10.30 uur vergadering TC-WL
- 11.00 uur briefing coureurs
- 11.30 uur start wedstrijden, alle klasses 2 manche + finale + huldigingen Dutch Open 2.0 litre Hotrods & EuroMaster of National Hotrods
- 18.00 uur einde wedstrijden
- 18.30/19.00 uur prijsuitreiking weekendklassement in kantine

Algemene raceweekendregels NNO Ter Apel:
- Volg te allen tijde de instructies van onze officials op;
- U dient te allen tijde uw polsbandje te kunnen laten zien;
- Er mag geen open vuur zijn
- Terreinstilte vanaf 22.00 uur op vrijdag- en op zaterdagavond (geen harde muziek, draaiende motoren etc.)
- Gooi uw afval in de daarvoor aanwezige afvalbakken en laat uw plek schoon achter
- Houd rekening met uw eigen- en andermans veiligheid
- Als u met meerdere rijders bij elkaar wilt staan dan kan dat alleen maar als u gelijktijdig aankomt (er worden géén plaatsen vrijgehouden voor anderen)
- De organisatie van NNO Ter Apel is niet aansprakelijk voor diefstal van- of beschadiging aan uw eigendommen of de eigendommen van anderen tijdens uw verblijf
- Bij het niet naleven van de regels zult u van het terrein worden verwijderd

Tarieven Speedweekend NNO Ter Apel 2017;
- Entree per dag; volwassenen; 13,00 euro, kinderen t/m 14 jaar; 3,50 euro, 65+; 8,00 euro
- Entree passé partout; volwassenen; 20,00 euro, kinderen t/m 14 jaar; 5,00 euro, 65+; 12,00 euro
- Inschrijfgeld coureurs; 1 wedstrijddag; 15,00 euro, gehele weekend; 25,00 euro
- Evt. NAB daglicentie; 40,00 euro

 

Grote internationale deelname aan Europees Kampioenschap 2.0 Hotrods tijdens speedweekend Ovalracing in Ter Apel

 
Ter Apel- Zaterdag 2 en zondag 3 september a.s. staat het raceweekend van de NNO Ter Apel op het programma. Sinds 2014 maakt dit tweedaagse evenement onderdeel uit van de autosportkalender, meetellend voor het Nederlandskampioenschap Ovalracing in Ter Apel. Maar tijdens dit weekend staat er veel meer op het programma.  Zo is het voor de ovalracing coureurs uit Groot Brittannië met twee dagen racen extra interessant om eens per jaar de oversteek naar het vaste land te maken. Dit jaar heeft de organiserende NNO met haar Engelse samenwerkingsorganisatie, Spedeworth Motorsports,  het officiële “RD Recycling & Houtdrogerij Friesland” Europees Kampioenschap in de 2.0 Hotrodklasse naar Ter Apel kunnen halen, met als gevolg dat minimaal vijftien coureurs uit het Verenigd Koninkrijk, waaronder wereldkampioen Gordon Alexander uit Schotland, hun deelname inmiddels hebben bevestigd om het op te gaan nemen tegen de vele Nederlandse en Duitse coureurs. Een unieke gebeurtenis, nog nooit eerder werd een dergelijke titelwedstrijd buiten Groot Brittannië gehouden.

Daarnaast zal in de koningsklasse van het ovalracen, de National Hotrods, gestreden worden om de prestigieuze “Teuben Logistics” EuroMaster titel. Hier zullen vele regionale coureurs hun uiterste best gaan doen om deze titel van Brabantse routinier John v.d. Bosch te kunnen overnemen.

Voor de coureurs in alle deelnemende klasses van het Int. NK ovalracing is het speedweekend een voorlaatste kans om een eventuele achterstand in de tussenstand van het kampioenschap op een concurrent te verkleinen om zo een maand later tijdens de finale-races eventueel de Nederlandse titel te kunnen veroveren. 

Schlüter Motorsport Juniorenklasse
De in Ter Apel woonachtige Jarno Emming gaat al sinds de tweede wedstrijddag van het seizoen aan de leiding. De kans is dan ook groot dat Emming dit seizoen voor het eerst de titel op zijn thuis circuit zal binnenhalen. Grootste concurrent in die strijd om de titel is Mike Wempe uit Spaarndam. Maar met een groeiend aantal deelnemers zullen we tijdens het Speedweekend ongetwijfeld spannende races gaan zien. Een nieuwe naam die we aan de start gaan zien is Justin Albrecht, zoon van 2.0 Hotrod coureur Dirk Albrecht. 

Standaardklasse 1400
Marco Bontjer uit Valthermond en Stefan Arends uit Roswinkel lijken de voornaamste titel kandidaten in de Standaard 1400 klasse. Bontjer wist tijdens de laatste wedstrijddag voor de zomerstop één puntje in te lopen op zijn naaste belager. Zo slonk het onderlinge verschil naar drie punten en zal Arends op zijn hoede moeten zijn om tijdens de zes races van het Speedweekend niet meer averij op te lopen. In de strijd om de derde podium plaats hebben Jelmer Tromp uit Klazienaveen en Alfred van Klinken uit Valthermond elkaar gevonden. Tromp haalde de voorgaande wedstrijd vijf punten meer dan van Klinken waardoor hij nu één punt voorsprong heeft. 

Standaardklasse 2000
Ondanks dat de broers Zwiep als equipe de laatste wedstrijddag niet veel punten wisten te scoren gaan ze nog altijd met een voorsprong van 15 punten het laatste gedeelte van het seizoen in. Michel van der Zwaag en Danny Bos, beiden afkomstig uit Ter Apel, volgen op een tweede en derde positie. Danny Bos wist te stijgen in het klassement vanwege zijn sterke optreden tijdens de laatste wedstijd wat resulteerde in de dagzege. Jordan Wolters uit Raalte en Kevin Mosterd woonachtig in Wijhe volgen op positie vier en vijf in het klassement. Wolters maakt van deze twee nog het meeste kans op een podiumplaats, zijn achterstand is slechts twee punten op de derde positie. 

BMW 325i e36 Cup
In zijn eerste jaar als debutant in de BMW Cup heeft Kevin Zwiep uit Schoonoord knap de leiding in deze klasse in handen. In deze competitieve merkencup zijn de verschillen tussen de deelnemers minimaal. De ervaren Iwan Heins uit Schoonoord en Allard Boes uit Vroomshoop volgen hem in het klassement op de voet. Met zes races tijdens het Speedweekend kan het klassement er na het weekend met zulke minimale verschillen er heel anders uitzien.  

SuperRods
In de mix van de divisie Super en Sport van de SuperRods is Erwin van de Meer uit Hoogersmilde de coureur die in de voorgaande vier wedstrijddagen de meeste punten wist te scoren. Niek Damstra uit het Friese Giekerk weet momenteel als debutant verrassend de tweede positie in te nemen. Hij heeft met zijn fraaie en snelle Opel Corsa indruk gemaakt tijdens de voorgaande races. Theo en Andre de Boer volgen op positie drie en vier in het klassement. Hun onderlinge verschil is slechts 3 punten. De uit Halle afkomstige Rene Teerink die in het verleden al eens kampioen in de Superklasse werd moest de eerste wedstrijd verstek laten gaan. Tijdens de daaropvolgende racedagen leek het erop dat hij zijn opgelopen achterstand goed kon maken. Maar de pechduivel speelde hem tijdens de races van 9 juli parten. Er werden slechts 11 punten gescoord en dat betekend dat hij als zesde in het klassement aan het speedweekend begint. 

“RD Recycling & Houtdrogerij Friesland” Europees Kampioenschap & “Emming Motorentechniek” Dutch Open 2.0 Hotrods
In het vierde seizoen van de 2.0 Hotrods in Nederland heeft de klasse zich ontpopt tot een ware smaakmaker. Met een gemiddelde van 15 Nederlandse en Duitse deelnemers per wedstrijddag hebben ze al vele fraaie races laten zien dit seizoen. Daarin is ook te zien dat veel coureurs de nodige ontwikkeling hebben doorgemaakt. Het niveau van de coureurs gaat omhoog en dat zou ervoor moeten zorgen dat de continentale coureurs dit seizoen nog beter zijn opgewassen tegen de coureurs uit de UK die nog veel meer ervaring hebben in het ovalracing spelletje dat Hotrod racen heet. Zo wist tot nu toe nog geen enkele coureur van het vaste land de Dutch Open titel op zijn naam te schrijven, al was Dirk Albrecht er wel heel erg dichtbij in 2016. Wel is het zeker dat de Dutch Open titel een nieuwe winnaar krijgt nu voorgaande winnaars Chris Crane (winnaar 2015, 2016) en Charlie Jowers (winnaar 2014) vanwege een overstap naar een andere klasse niet aan de start zullen staan. 

Op zaterdag zullen de coureurs in deze klasse eerst gaan strijden voor de Europese titel, de, op de wereldtitel na, meest prestigieuze titel voor de 2.0 Hotrod coureurs die door de Britse ovalracing bond Spedeworth Motorsports jaarlijks wordt uitgeschreven. Met meer dan 30 coureurs uit Nederland, Duitsland, Engeland, Schotland en Noord Ierland aan de start wordt het ongetwijfeld een strijd om van te watertanden. Na een aantal kwalificatieheats om punten te scoren zullen de coureurs op zaterdagavond de Europese finale rijden. Dit belooft een bijzondere happening te worden onder kunstlicht. 

"Teuben Logistics" EuroMaster of National Hotrods
Voor de National Hotrods staat de belangrijkste wedstrijd van het seizoen op de oval in Ter Apel op het programma. Naast de punten voor de NK titel gaan deze snelle mannen strijden om de “Teuben Logistics” EuroMaster titel. John van den Bosch uit Rosmalen grossiert in overwinningen als het om de Euromaster titel gaat. Al krijgt hij ze zeker niet cadeau. Ook dit jaar heeft hij het in de strijd om het Nederlandskampioenschap Ovalracing zwaar te verduren van concurrenten als Jeffrey Zwiep uit Valthermond, Reimon Bos uit Noord Sleen en Johan Sanders uit Ter Apel. In een aantal kwalificatieheats waarbij de startopstelling wordt bepaald door loting zullen coureurs punten kunnen halen voor de EuroMaster finale die op zondagmiddag zal plaatsvinden.

Ninja Karts
In het kielzog van de vele Britse 2.0 Hotrod coureurs, komt ook dé klasse binnen het ovalracen voor de jongste jeugd uit Groot Brittannië voor een gastoptreden naar Ter Apel. De jeugd in dit autosportland bij uitstek wordt in een nog eerder stadium bij het ovalracen betrokken. De kinderen, veelal zonen en dochters van diverse gelouterde ovalracecoureurs, kunnen vanaf 6 t/m 11 jaar deelnemen aan de zgn. Ninja Karts. Deze fraaie karts die speciaal zijn geprepareerd voor het ovalracen zijn allemaal uitgerust met dezelfde banden en motoren. Inmiddels hebben zich al meer dan 15 jonge coureurs zich aangemeld om samen met hun ouders naar Nederland te reizen en een bijzonder weekend tegemoet te gaan. 

2litre Saloon Stockcars
Naast de vele non-contactklasses, is er op zondag 3 september ook nog een klasse toegevoegd aan het programma waarbij wel degelijk contact is toegestaan tussen de auto’s om de positie in de race te verbeteren. De zgn. 2litre Saloon Stockcars kennen net als de 2litre Hotrods hun oorsprong in Groot Brittannië . Op het gravel speedway circuit in Emmen is deze spectaculaire klasse in 2017 in Nederland geïntroduceerd. Al een grote groep enthousiaste coureurs heeft een rechts gestuurde Saloon Stockcar aangeschaft of gebouwd. Nu zijn ze voor het eerst aanwezig op het circuit in Ter Apel om te kijken of het ovale asfalt van De Polderputten geschikt is om zo eventueel hun wedstrijdprogramma in de toekomst uit te breiden. Ook in deze klasse is er deelname vanuit Engeland aanwezig.

Tijdens de vijfde serie races van het Nederlandskampioenschap Ovalracing wordt er dus maar liefst twee dagen lang gestreden. De wedstrijden beginnen zaterdagmiddag 2 september om 14:00 uur en zullen tot ongeveer 21:00 uur doorgaan, waarbij de laatste races van de avond onder kunstlicht zullen plaatsvinden, waaronder de finalewedstrijd om het “RD Recycling & Houtdrogerij Friesland” Europees Kampioenschap 2.0 Hotrods. Op zondag 3 september starten de races om 11:30 uur, als hoofdact staat dan de “Teuben Logistics” EuroMaster finale bij de National Hotrods op het programma waarbij vele regionale favorieten een gooi zullen doen naar deze titel.  De ovalraces vinden plaats in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel. Het circuit is te vinden aan de Hanetangerweg 5a in Ter Apel.





 Wedstrijddata Int. Nederlands Kampioenschap Ovalracing 2017

Zaterdag 2 & Zondag 3 september (SPEEDWEEKEND)

Ronde 5; Int. Nederlandskampioenschap Ovalracing 2017
+
“RD Recycling & Houtdrogerij Friesland” Europees Kampioenschap 2.0 Hotrods
“Emming Motorentechniek” Dutch Open 2.0 Hotrods
“Teuben Logistics” EuroMaster National Hotrods
+
Gastklasses; Ninja Karts & 2litre Saloon Stockcars

 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

Pagina 2 van 33
 
 
logo spedeworth