Training zaterdag 28 september - Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open - Let op; Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek - Aanvang training alle klasses 13:00 uur - 17:00 uur, deelnemers uit de juniorenklasse trainen gezamenlijk in een separate groep, gedurende de hele training. - Kosten training € 10,- + € 15,- inschrijfgeld (bij inschrijving training voldoen) voor deelname aan de wedstrijden van zondag 29 september a.s. - NAB (dag) licentie verplicht, junioren vanaf 11 jaar, overige klasses vanaf 16 jaar. - Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a) - LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken. Alleen op de training bestaat de mogelijkheid om te checken of de transponder werkt in de auto. Wanneer tijdens de wedstrijd blijkt dat de transponder niet werkt is de coureur verantwoordelijk en wordt hij dus niet geklasseerd.
Wedstrijden zondag 29 september - (FINALES Int. NK & NNO Kampioenschap Ovalracing 2019) - LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS + Race Receivers VOOR ALLE KLASSES VERPLICHT!!! - 7.00 uur; Entreeheffing alle overnachters rennerskwartier + overtollige auto’s uit rennerskwartier verwijderen - 8.00 uur; Ingang circuit, hoofdkassa & rennerskwartier open. - 8.15 uur tot 09.30 uur; Inschrijfbureau geopend op het circuit ( “de Pitspub”), NAB (dag) licentie verplicht. Inschrijving is € 15,-. Transponder meenemen naar inschrijfbureau!!! - 8.45 uur – 11.00 uur; Technische- en veiligheidskeuring auto’s op de baan. Alle deelnemende auto's dienen voor 10:00 uur op het circuit te zijn aangeboden voor de Technische Keuring! De coureur/inschrijver is verplicht om zelf zijn auto, inclusief NNO logboek 2019, aan te bieden aan de Technische Commissie, daarnaast dient hij zijn eigen pakket van helm en veiligheidskleding (balaclava, nekband Nomex 3, onderkleding, raceoverall, handschoenen en schoenen) ook aan te bieden voor de keuring. - 11.00 uur; Verplichte rijdersbriefing - ± 11.30 uur; Start wedstrijden - Deelname door de volgende klasses; “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse, Rookie Rods, Standaardklasse 2000, SuperRods met divisie Sport en Super, National Hotrods, BMW 325I E36 CUP, Spedeworth 2.0 litre Hotrods en als gastklasse de Saloon Stockcars. - Alle coureurs dienen in het bezit te zijn van een zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs. - Alle klasses rijden twee manches en finale. - Een half uur na afloop van de races vindt de prijsuitreiking van het dagklassement plaats in de kantine. |
Groots spektakel, unieke mogelijkheid, autocrossers op het ovale asfalt!!! Ter Apel- Op zondag 13 oktober 2019 zal de inmiddels traditionele jaarlijkse autocrossdag in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel weer op het programma staan. Het ovale asfalt van “De Polderputten” zal dan opnieuw het strijdtoneel zijn voor een groot aantal deelnemers die normaliter uitkomen in de autocross. Dit evenement mag jaarlijks steeds meer coureurs en racefans verwelkomen. Het is dan voor velen ook een dag om naar uit te kijken en een unieke kans voor de coureurs uit de autocross om met je racewagen eens op een andere ondergrond dan normaal gesproken actief te zijn. Ook dit jaar zal het evenement weer doorspekt zijn met spanning, sensatie en vooral spektakel. Om het publiek een zo gevarieerd mogelijk programma te kunnen bieden hebben we uit alle sectoren van de autocross wel een klasse aan de start staan. Kortom voor elk wat wils. De races zullen om 11:30 uur beginnen. Als klapstuk van de dag gaan we het evenement ook dit jaar weer spectaculair afsluiten met een zgn. CARAVAN-RACE. Hier kunt u meedoen met een auto die deze dag in één van de klasses heeft deelgenomen Uiteraard mag de trekhaak pas gemonteerd worden na de reguliere races. De caravan dient (vooraf reeds thuis) compleet ontdaan te worden van het volledige interieur.(anders wordt u niet toegelaten tot het terrein) De lege opbouw blijft dan over en deze mag alleen van binnen verstevigd worden met een kruislingse constructie van houten panlatten (22 x 42mm). Het trekkend voertuig is verplicht om het gehele voorraam af te dekken doormiddel van gaas, dit om rond vliegende caravanonderdelen buiten de auto te houden. Tijdens de race is alleen contact toegestaan ten opzichte van de caravan, contact tussen de auto’s is niet toegestaan. Er dient een minimaal aantal deelnemers te zijn om deze caravan-race door te laten gaan. Vooraanmelding is dan ook verplicht. Dit kan bij de N.N.O. via het online inschrijfformulier op www.ovalracing-terapel.nl Vooraanmelding/Inschrijving Ook dit jaar dienen de deelnemers van alle klasses gebruik te maken van de voorinschrijving. Dit kan door middel van de NNO website, www.ovalracing-terapel, waar het digitale formulier ingevuld en verstuurd kan worden naar de organiserende NNO. Er dienen per klasse minimaal 12 inschrijvers te zijn. Maar ook gelden er voor alle klasses een maximaal aantal inschrijvers. En iedere deelnemer kan slechts in één van de klasses deelnemen, om zoveel mogelijk coureurs de gelegenheid te geven op deelname aan de autocrossdag. Let op, vanaf dit jaar is voor alle klasses van de Autocrossdag het gebruik van een Mylaps MX transponder (oranje versie) verplicht. In ieder geval als je mee wilt dingen naar een plek in de finale per klasse en een positie in de eindklassering. Het met het blote oog en hand registreren van de uitslag is met de grote deelnemersvelden niet meer te doen. Bij steeds meer autocross-evenementen heeft deze transponder inmiddels zijn intrede gedaan. Standaardklasse tot 1400 cc (ook verstevigde auto’s toegestaan, geen turbo’s) Standaardklasse tot 1600 cc (geen verstevigde auto’s) Standaardklasse tot 2000 cc (maximaal 4 cilinders, geen verstevigde auto’s, voor licht verstevigde auto’s (alleen van binnenuit), zal bij voldoende deelname een aparte groep worden gecreëerd.) Toerwagenklasse (opgevoerd en/of boven 2000 cc of meer dan 4 cilinders, ook 4 x 4 en turbomotoren en een complete, absoluut geen verstevigde carrosserie) Vrije Standaardklasse (verstevigde en/of opgevoerde auto’s waarbij licht contact in bochten is toegestaan) Gastklasse; Bangerstox Ook dit jaar zullen de populaire en spectaculaire Bangerstox weer als gastklasse aan het programma worden toegevoegd. De NAB/NNO reglementen zullen dan ook gehanteerd worden betreffende de constructie van de auto’s en de races. Let op, alleen de deelnemers met een Mylaps MX transponder worden opgenomen in de uitslag en het dagklassement. Alle auto’s in alle klasses dienen op straatbanden (met ‘e’ keurmerk) te rijden. De auto’s moeten verder wat betreft veiligheid voldoen aan de gestelde eisen zoals afgelopen jaren. Dit betekent o.a. goede roll-bar, brandvertragende overall, nekband, handschoenen, minimaal een 5-puntsgordel en een goedgekeurde helm. Tevens dient iedere rijder een geldige NAB-licentie 2019 te hebben. Op het circuit zijn ook daglicenties (€ 50,-) verkrijgbaar. En denk aan het geluid: max 95 dBA. Auto’s dienen dus voorzien te zijn van een goed dempende uitlaat. Inschrijfgeld; € 5,- per auto, per klasse. Eventuele NAB daglicentie; € 50,-.
Online inschrijving vanaf nu geopend!!! KLIK HIER VOOR DE ONLINE INSCHRIJVING Voor eventuele vragen/inlichtingen: e-mail;
Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.
|
Voorbeschouwing Internationaal Speedweekend NNO Ter Apel, zaterdag 31 augustus en zondag 1 september
Ter Apel – Alweer voor het zesde opéénvolgende jaar staat er een compleet raceweekend op de agenda in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel. Op zaterdag 31 augustus en zondag 1 september is het weer zover. Tot in tegenstelling van de “normale” ovalraces, die altijd op de zondag worden verreden, is enkele jaren geleden geintroduceerd, om het voor de vele Britse ovalrace coureurs zo interessant mogelijk te maken om eens naar het Zuid-Oost Groningse Ter Apel af te reizen, een heel weekend autosport bedreven worden. Naast de gebruikelijke Nederlandse en Duitse coureurs zullen nu ook zo’n 20 Britse deelnemers de oversteek maken om mee te gaan strijden om de titels. Onder hen is ook Engelsman Dave Leech die in juli in het Engelse Ipswich de wereldtitel wist binnen te halen bij de 2litre Hotrods.
Na de twee maanden durende zomerstop maken de vele ovalracingcoureurs zich op voor hun het hoogtepunt van het ovalracing seizoen. En daarnaast naderd de ontknoping in de strijd om de NK en NNO titels ovalracing 2019, die zullen beslist worden tijdens de finale-races op zondag 29 september. Bij de verschillende Hotrod klasses in het programma zijn naast de punten voor dit Nederlandskampioenschap, de grote titelwedstrijden dit weekend de inzet. De 2.0 Hotrods, de klasse die ook in Groot Brittannie actief is, zullen strijden om het Spedeworth Motorsports “HDF Recycling” National Championship en de “Emming Motorentechniek” Dutch Open titel 2019. De mannen van de National Hotrods zullen strijden om de “Teuben Logistics” EuroMaster titel. Tijdens het weekend staan dan ook nog eens de spectaculaire Classic Hotrods op het programma. Deze klasse met voornamelijk historische Ford Escorts en Anglias is een ware hype in Engeland en brengt het ovalracen zoals dat in de jaren ’70 en ’80 werd verreden terug op het Ter Apeler asfalt. Een kleine tien deelnemers uit Engeland en Noord-Ierland zullen uit gaan maken wie de eerste Dutch Open titel in deze klasse op zijn naam mag gaan zetten. De racefans die houden van contactklasses binnen het ovalracen komen ook ruimschoots aan hun trekken. De 2l Saloon Stockcars zijn beide dagen te gast voor hun 2e wedstrijd van het NNO baankampioenschap.
Juniorenklasse In de Juniorenklasse, met deelnemers tussen de 11 en 16 jaar, is het Wout Hoffmans uit het Limburgse Boxmeer die knap aan de leiding van het Nederlandskampioenschap gaat. Door zijn tweede positie in het dagklassement tijdens de voorgaande wedstrijd heeft hij momenteel een voorsprong op naaste belager Thijs Methorst uit het Friese Parrega van twee punten. Zij worden gevolgd door Jana Kuper uit Rütenbrock, Jorden Vowinkel uit Ommen en Fabian Baer, de regerend kampioen uit Mönchengladbach, maakt de top vijf compleet. Tim Klose staat tijdens zijn eerste seizoen op een keurige zesde positie.
Gouden Helm Trofee Rookie Rods In het tweede seizoen van de Rookie Rods hebben er steeds grote deelnemersvelden aan de start verschenen. Dat zal tijdens het Speedweekend niet anders zijn, dan gaan de coureurs namelijk strijden om de Gouden Helm trofee. Uit het Brabantse Nuland is het Sander van der Heijden die de koppositie in het kampioenschap momenteel in handen heeft. Dorpsgenoot Niek van de Akker volgt op een tweede positie. Regionale favorieten in deze klasse zijn onder andere Tim Tiben uiten Rutenbrock, Stefan Arends uit Roswinkel en Damon Schulte uit Ter Apel. In diverse kwalificatie races zullen de coureurs punten verzamelen voor de finale om de Gouden Helm trofee.
Standaardklasse 2000 Elf punten is de voorsprong van Jelmer Tromp uit Klazienaveen in de tussenstand van het Nederlandskampioenschap in de Standaardklasse 2000. Zijn grootste concurrent in deze razendsnelle klasse is Michel van der Zwaag uit Ter Apel. In deze standaardklasse op slicks gaat Kevin Mosterd uit Wijhe met de derde positie aan de haal, hij heeft een comfortabele voorsprong op Daniël Birke uit Duitsland en equipe Ruben Schans en John Groen volgen op de vijfde positie. Hoogstwaarschijnlijk zal Patrick Caspers uit Kampen tijdens het Speedweekend zijn rentree maken. Na een avontuur in de BMW Ooperon Cup in Assen keert hij terug naar zijn oude liefde, het ovalracen en dan specifiek de Standaard 2000.
SuperRods De reglementaire vrijheden zorgen voor een mooie diversiteit aan bolides in de SuperRods. De broers Kevin en Jeffrey Zwiep gaan met hun VW Golf aan de leiding voor Andre de Boer en Iwan Heins. De voorsprong van Heins is slechts drie punten op Edward Jan Walsma uit Joure. Hij wist met zijn snelle VW Polo drie punten goed te maken tijdens de laatste wedstrijd en kon zo dus zijn achterstand op een podiumplek verkleinen. Haci Odemis moest de laatste wedstrijd voor de zomer helaas aan zich voorbij laten gaan waardoor hij de aansluiting met de top van het klassement mist, dit weekend zal hij echter weer aan de start verschijnen.
BMW Cup In de BMW Cup gaat Iwan Heins al het hele seizoen aan de leiding. Toch kan er nog van alles gebeuren in het kampioenschap. Met drie racedagen waarin 60 punten per dag te verdienen zijn en een voorsprong van 27 punten op naaste belager Roelf Huisman uit Schoonoord is er dus nog van alles mogelijk. Roelf Huisman uit Schoonoord is in deze merken cup dus momenteel de nummer twee, voor Richard ten Wolde uit Hoogersmilde, Marco Bontjer uit 2e Exloermond volgt op een vierde positie voor Otto Dörholt uit Hoogersmilde.
Spectaculaire Saloon Stockcars te gast Voor het eerst staan de 2L Saloon Stockcars dit jaar zowel op zaterdag als zondag van het Speedweekend op het programma. Deze contact klasse zorgde eerder dit seizoen al voor veel spektakel op de korte baan. Ook nu zullen ze met een groot deelnemersveld naar Ter Apel afreizen. Met zo’n twintig deelnemers waaronder hoogst waarschijnlijk ook Engelse deelname beloven het wederom spectaculaire races te worden, waarbij onderling contact door middel van de stalen bumpers in te zetten niet geschuwd gaat worden.
Groot internationaal deelnemersveld 2.0 Hotrods Het speedweekend is voor de 2.0 Hotrods in Nederland het hoogtepunt van dit seizoen. Tijdens het speedweekend in Ter Apel wordt op zaterdag gestreden om het prestigeuze “HDF Recycling” National Championship titel terwijl op zondag de “Emming Motorentechniek” Dutch Open titel op het programma staat. Naast de coureurs vanuit Nederland en Duitsland zal er ook dit jaar weer een grote groep ervaren deelnemers uit Groot Brittanië het water oversteken om de strijd aan te gaan. Zij zullen de Britse Spedeworth Motorsports organisatie vertegenwoordigen, met wie NNO Ter Apel, al enkele jaren een succesvolle samenwerking kent. Onder hen #303 Gavin Botfield, hij stond tijdens alle eerdere edities van het NNO Speedweekend aan de start en won in 2015 en in 2018 het National Championship in Ter Apel. Ook #43 Paul Wright is een bekende naam in 2.0 Hotrod racing en wist al vele titels binnen te slepen. Maar wat te denken van #928 Dave Leech, hij lijkt dit seizoen “on fire” te zijn, met zowel het binnen halen van de Wereld- als de Europese titel moet hij zeker tot één van de topfavorieten worden gerekend. Eén van de regionale favorieten is ongetwijfeld Gerton Boes uit Coevorden, hij heeft dit jaar laten zien één van de snelste auto’s van het deelnemersveld te hebben. Met meer dan dertig deelnemers aan de start beloven het ook dit jaar weer enerverende races worden. De coureurs zullen voorafgaand aan beide finales telkens plaatsingsmanches rijden om zo zoveel mogelijk punten te scoren voor de startopstelling van de finale. Met een schuin oog wordt er dit weekend uiteraard ook gekeken naar het Nederlandskampioenschap waar het hele seizoen in Ter Apel voor wordt gereden. Helmut Laumen gaat in dat kampioenschap aan de leiding voor Mario Baer, Rik van der Linden, Manfred Baer en Jeroen Laurijssen.
Blijft EuroMaster titel National Hotrods dit jaar wederom in het Noorden? De “Teuben Logistics” Euromaster titel wordt dit jaar alweer voor de veertiende keer verreden. Van de voorgaande dertien edities wist routinier John van den Bosch uit Rosmalen de titel maar liefst zeven keer op zijn naam te schrijven. Hij zal dit seizoen met een compleet nieuwe auto zijn eerste meters gaan maken op het circuit in Ter Apel tijdens het Speedweekend, of hij zich dan ook meteen kan gaan mengen in de strijd om de titel valt nog te bezien, alhoewel meer dan 40 jaar race-ervaring wel een groot pluspunt is. Reimon Bos uit Noord Sleen is gezien zijn prestaties dit seizoen en de tussenstand in het NK de grote favoriet. Afgelopen seizoen wist hij voor het eerst deze prestigeuze EuroMaster titel op zijn naam te schrijven. Maar wat te denken van snelle mannen als Mark Teuben, Johan Sanders en Erik Emming allen uit Ter Apel, zij zijn het hele seizoen al zeer succesvol bij de National Hotrods.
Kortom, er liggen twee prachtige wedstrijddagen in het verschiet op het ovale asfalt van autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel. Op zaterdag 31 augustus starten de races om 14:00 uur en zullen tot ongeveer 21:00 uur in de avond duren. Op zondag 1 september starten de races om 11:30 uur. |
Ter Apel- Zaterdag 31 augustus en zondag 1 september vindt de vijfde serie wedstrijden van het Int. Nederlandskampioenschap Ovalracing 2019 plaats in het autosportstadion "De Polderputten" in Ter Apel. Ook dit jaar weer een weekend lang een vol autosportprogramma. Alle reguliere klasses komen aan de start en in iedere klasse verwachten we tijdens dit SPEEDWEEKEND meer deelnemers dan in de voorgaande races van dit seizoen (Junioren, Rookie Rods, BMW 325i e36 CUP, Standaardklasse 2000, SuperRods (divisie Sport & Super) en er zal fel gestreden worden om de kostbare punten voor de NK en NNO Clubkampioenschap titels. De Rookie Rods zullen daarnaast ook gaan strijden om de Gouden Helm Trofee 2019. Maar daarnaast zijn er ook een aantal extra titels te verdienen. De 2litre Hotrods zullen op zaterdag 31 augustus gaan strijden om de "HDF Recycling" National Championship titel. Alle coureurs zullen twee plaatsingsmanches rijden om zich te plaatsen voor de National Championship finale die op zaterdagavond plaats zal vinden. Op zondagmiddag zullen deze coureurs nog eens de strijd met elkaar aan gaan om de "Emming Motorentechniek" Dutch Open titel. Een grote groep Britse coureurs zal ook dit jaar de oversteek weer maken, wat voor een gigantisch deelnemersveld (tussen 30 en 40 deelnemers) in deze klasse zal zorgen. De National Hotrods strijden dit weekend om de "Teuben Logistics" EuroMaster titel 2019. De NNO heeft er alles aangedaan om deze titelrace voor de coureurs zo interessant mogelijk te maken en verwachten dan ook een zo groot mogelijk deelnemersveld van deze spectaculaire klasse naar Ter Apel te halen. De vele Nederlandse en Duitse coureurs zullen op zaterdag drie en zondag een plaatsingsmanches rijden. Daarna zal de EuroMaster finale plaats vinden, waarna nog een revanche-finale zal volgen. Daarnaast komen vanuit Groot Brittannië eveneens de Classic Hotrods aan de start. Veelal Ford Escort MK1 en MK2 en Ford Anglia’s zullen aan de start staan. Zij zullen voor het eerst in hun bestaan gaan strijden om de Dutch Open titel 2019. En ook beide dagen zullen eveneens de SSCA Saloon Stockcars aan de start verschijnen voor hun tweede wedstrijd van dit seizoen die mee zal tellen voor het NNO Clubkampioenschap 2019. Deze klasse is sterk groeiende qua deelnemersaantallen, we verwachten dan ook een goed gevuld deelnemersveld met zo’n 20 coureurs aan de start. Vrijdag 30 augustus; - Rennerskwartier open vrijdagavond vanaf 18:00 uur. - Rennerskwartier is uitsluitend voor coureurs en directe aanhang. Overige racefans (overnachters) dienen op extra rennerskwartier (grasland) plaats te nemen.
Zaterdag 31 augustus; - Vanaf 07.30 uur entreeheffing rennerskwartier heffen - 08.30 uur poort circuit open - 10.30-12.00 uur inschrijven alle deelnemers in pitspub.(€ 25,00 voor het weekend) - 10.30-12.30 uur technische keuring op de baan - 12.00 uur vergadering baancommissarissen - 13.00 uur 2litre Hotrods korte training/testen transponders 2litre Hotrods & Classic Hotrods - 13.30 uur verplichte briefing alle coureurs - 14.00 uur start wedstrijden, alle klasses 3 manches, - 21.00 uur einde wedstrijden - Feest(je) in pitspub bij rennerskwartier à IJsvereniging De Polderputten - 22.00 uur rustig (geen autogeluid/geschreeuw/gezang) op rennerskwartier(en) - Bewaking aanwezig op rennerskwartier (22.00-07.00)
Zondag 01 september; - 07.30 uur rondgang voor overnachters entree heffen + polsbandje controle - 08.00 uur; poort circuit open - 09.00-09.30 uur inschrijven voor alleen de eventuele zondagcoureurs in pitspub - 09.30-10.00 uur technische keuring voor alleen zondag inschrijvers - 11.00 uur briefing coureurs - 11.30 uur start wedstrijden, alle klasses 2 manche + finale + huldigingen Dutch Open 2.0 litre Hotrods, Classic Hotrods, Gouden Helm Rookie Rods en EuroMaster of National Hotrods - 17.30 uur einde wedstrijden - 18.00/18.30 uur prijsuitreiking weekendklassement in kantine Algemene raceweekendregels NNO Ter Apel: - Volg te allen tijde de instructies van onze officials op; - U dient te allen tijde uw polsbandje te kunnen laten zien; - Er mag geen open vuur zijn - Terreinstilte vanaf 22.00 uur op vrijdag- en op zaterdagavond (geen harde muziek, draaiende motoren etc.) - Gooi uw afval in de daarvoor aanwezige afvalbakken en laat uw plek schoon achter - Houd rekening met uw eigen- en andermans veiligheid - Als u met meerdere rijders bij elkaar wilt staan dan kan dat alleen maar als u gelijktijdig aankomt (er worden géén plaatsen vrijgehouden voor anderen) - De organisatie van NNO Ter Apel is niet aansprakelijk voor diefstal van- of beschadiging aan uw eigendommen of de eigendommen van anderen tijdens uw verblijf- Bij het niet naleven van de regels zult u van het terrein worden verwijderd - IJsvereniging De Polderputten biedt wederom de gelegenheid om te douchen bij de kantine van de ijsvereniging.
Tarieven Speedweekend NNO Ter Apel 2019; - Entree per dag; volwassenen; 13,00 euro, kinderen t/m 14 jaar; 3,50 euro, 65+; 8,00 euro - Entree passé partout; volwassenen; 20,00 euro, kinderen t/m 14 jaar; 5,00 euro, 65+; 12,00 euro - Inschrijfgeld coureurs; 1 wedstrijddag; 15,00 euro, gehele weekend; 25,00 euro - Evt. NAB daglicentie; 50,00 euro |
|
|