Nieuws


Voorbeschouwing Internationaal Speedweekend NNO Ter Apel, zaterdag 31 augustus en zondag 1 september 

Ter Apel – Alweer voor het zesde opéénvolgende jaar staat er een compleet raceweekend op de agenda in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel. Op zaterdag 31 augustus en zondag 1 september is het weer zover. Tot in tegenstelling van de “normale” ovalraces, die altijd op de zondag worden verreden, is enkele jaren geleden geintroduceerd, om het voor de vele Britse ovalrace coureurs zo interessant mogelijk te maken om eens naar het Zuid-Oost Groningse Ter Apel af te reizen, een heel weekend autosport bedreven worden. Naast de gebruikelijke Nederlandse en Duitse coureurs zullen nu ook zo’n 20 Britse deelnemers de oversteek maken om mee te gaan strijden om de titels. Onder hen is ook Engelsman Dave Leech die in juli in het Engelse Ipswich de wereldtitel wist binnen te halen bij de 2litre Hotrods. 

Na de twee maanden durende zomerstop maken de vele ovalracingcoureurs zich op voor hun het hoogtepunt van het ovalracing seizoen. En daarnaast naderd de ontknoping in de strijd om de NK en NNO titels ovalracing 2019, die zullen beslist worden tijdens de finale-races op zondag 29 september. Bij de verschillende Hotrod klasses in het programma zijn naast de punten voor dit Nederlandskampioenschap, de grote titelwedstrijden dit weekend de inzet. De 2.0 Hotrods, de klasse die ook in Groot Brittannie actief is, zullen strijden om het Spedeworth Motorsports “HDF Recycling” National Championship en de “Emming Motorentechniek” Dutch Open titel 2019. De mannen van de National Hotrods zullen strijden om de “Teuben Logistics” EuroMaster titel. Tijdens het weekend staan dan ook nog eens de spectaculaire Classic Hotrods op het programma. Deze klasse met voornamelijk historische Ford Escorts en Anglias is een ware hype in Engeland en brengt het ovalracen zoals dat in de jaren ’70 en ’80 werd verreden terug op het Ter Apeler asfalt. Een kleine tien deelnemers uit Engeland en Noord-Ierland zullen uit gaan maken wie de eerste Dutch Open titel in deze klasse op zijn naam mag gaan zetten. De racefans die houden van contactklasses binnen het ovalracen komen ook ruimschoots aan hun trekken. De 2l Saloon Stockcars zijn beide dagen te gast voor hun 2e wedstrijd van het NNO baankampioenschap. 

Juniorenklasse
In de Juniorenklasse, met deelnemers tussen de 11 en 16 jaar, is het Wout Hoffmans uit het Limburgse Boxmeer die knap aan de leiding van het Nederlandskampioenschap gaat. Door zijn tweede positie in het dagklassement tijdens de voorgaande wedstrijd heeft hij momenteel een voorsprong op naaste belager Thijs Methorst uit het Friese Parrega van twee punten. Zij worden gevolgd door Jana Kuper uit Rütenbrock, Jorden Vowinkel uit Ommen en Fabian Baer, de regerend kampioen uit Mönchengladbach, maakt de top vijf compleet. Tim Klose staat tijdens zijn eerste seizoen op een keurige zesde positie.

 Gouden Helm Trofee Rookie Rods
In het tweede seizoen van de Rookie Rods hebben er steeds grote deelnemersvelden aan de start verschenen. Dat zal tijdens het Speedweekend niet anders zijn, dan gaan de coureurs namelijk strijden om de Gouden Helm trofee. Uit het Brabantse Nuland is het Sander van der Heijden die de koppositie in het kampioenschap momenteel in handen heeft. Dorpsgenoot Niek van de Akker volgt op een tweede positie. Regionale favorieten in deze klasse zijn onder andere Tim Tiben uiten Rutenbrock, Stefan Arends uit Roswinkel en Damon Schulte uit Ter Apel. In diverse kwalificatie races zullen de coureurs punten verzamelen voor de finale om de Gouden Helm trofee. 


Standaardklasse 2000
Elf punten is de voorsprong van Jelmer Tromp uit Klazienaveen in de tussenstand van het Nederlandskampioenschap in de Standaardklasse 2000. Zijn grootste concurrent in deze razendsnelle klasse is Michel van der Zwaag uit Ter Apel. In deze standaardklasse op slicks gaat Kevin Mosterd uit Wijhe met de derde positie aan de haal, hij heeft een comfortabele voorsprong op Daniël Birke uit Duitsland en equipe Ruben Schans en John Groen volgen op de vijfde positie. Hoogstwaarschijnlijk zal Patrick Caspers uit Kampen tijdens het Speedweekend zijn rentree maken. Na een avontuur in de BMW Ooperon Cup in Assen keert hij terug naar zijn oude liefde, het ovalracen en dan specifiek de Standaard 2000.

SuperRods
De reglementaire vrijheden zorgen voor een mooie diversiteit aan bolides in de SuperRods. De broers Kevin en Jeffrey Zwiep gaan met hun VW Golf aan de leiding voor Andre de Boer en Iwan Heins. De voorsprong van Heins is slechts drie punten op Edward Jan Walsma uit Joure. Hij wist met zijn snelle VW Polo drie punten goed te maken tijdens de laatste wedstrijd en kon zo dus zijn achterstand op een podiumplek verkleinen. Haci Odemis moest de laatste wedstrijd voor de zomer helaas aan zich voorbij laten gaan waardoor hij de aansluiting met de top van het klassement mist, dit weekend zal hij echter weer aan de start verschijnen. 

BMW Cup
In de BMW Cup gaat Iwan Heins al het hele seizoen aan de leiding. Toch kan er nog van alles gebeuren in het kampioenschap. Met drie racedagen waarin 60 punten per dag te verdienen zijn en een voorsprong van 27 punten op naaste belager Roelf Huisman uit Schoonoord is er dus nog van alles mogelijk. Roelf Huisman uit Schoonoord is in deze merken cup dus momenteel de nummer twee, voor Richard ten Wolde uit Hoogersmilde, Marco Bontjer uit 2e Exloermond volgt op een vierde positie voor Otto Dörholt uit Hoogersmilde. 

Spectaculaire Saloon Stockcars te gast
Voor het eerst staan de 2L Saloon Stockcars dit jaar zowel op zaterdag als zondag van het Speedweekend op het programma. Deze contact klasse zorgde eerder dit seizoen al voor veel spektakel op de korte baan. Ook nu zullen ze met een groot deelnemersveld naar Ter Apel afreizen. Met zo’n twintig deelnemers waaronder hoogst waarschijnlijk ook Engelse deelname beloven het wederom spectaculaire races te worden, waarbij onderling contact door middel van de stalen bumpers in te zetten niet geschuwd gaat worden.
 

Groot internationaal deelnemersveld 2.0 Hotrods
Het speedweekend is voor de 2.0 Hotrods in Nederland het hoogtepunt van dit seizoen. Tijdens het speedweekend in Ter Apel wordt op zaterdag gestreden om het prestigeuze “HDF Recycling” National Championship titel terwijl op zondag de “Emming Motorentechniek” Dutch Open titel op het programma staat. Naast de coureurs vanuit Nederland en Duitsland zal er ook dit jaar weer een grote groep ervaren deelnemers uit Groot Brittanië het water oversteken om de strijd aan te gaan. Zij zullen de Britse Spedeworth Motorsports organisatie vertegenwoordigen, met wie NNO Ter Apel, al enkele jaren een succesvolle samenwerking kent. Onder hen #303 Gavin Botfield, hij stond tijdens alle eerdere edities van het NNO Speedweekend aan de start en won in 2015 en in 2018 het National Championship in Ter Apel. Ook #43 Paul Wright is een bekende naam in 2.0 Hotrod racing en wist al vele titels binnen te slepen. Maar wat te denken van #928 Dave Leech, hij lijkt dit seizoen “on fire” te zijn, met zowel het binnen halen van de Wereld- als de Europese titel moet hij zeker tot één van de topfavorieten worden gerekend. Eén van de regionale favorieten is ongetwijfeld Gerton Boes uit Coevorden, hij heeft dit jaar laten zien één van de snelste auto’s van het deelnemersveld te hebben. Met meer dan dertig deelnemers aan de start beloven het ook dit jaar weer enerverende races worden. De coureurs zullen voorafgaand aan beide finales telkens plaatsingsmanches rijden om zo zoveel mogelijk punten te scoren voor de startopstelling van de finale. Met een schuin oog wordt er dit weekend uiteraard ook gekeken naar het Nederlandskampioenschap waar het hele seizoen in Ter Apel voor wordt gereden. Helmut Laumen gaat in dat kampioenschap aan de leiding voor Mario Baer, Rik van der Linden, Manfred Baer en Jeroen Laurijssen.
 

Blijft EuroMaster titel National Hotrods dit jaar wederom in het Noorden?
De “Teuben Logistics” Euromaster titel wordt dit jaar alweer voor de veertiende keer verreden. Van de voorgaande dertien edities wist routinier John van den Bosch uit Rosmalen de titel maar liefst zeven keer op zijn naam te schrijven. Hij zal dit seizoen met een compleet nieuwe auto zijn eerste meters gaan maken op het circuit in Ter Apel tijdens het Speedweekend, of hij zich dan ook meteen kan gaan mengen in de strijd om de titel valt nog te bezien, alhoewel meer dan 40 jaar race-ervaring wel een groot pluspunt is. Reimon Bos uit Noord Sleen is gezien zijn prestaties dit seizoen en de tussenstand in het NK de grote favoriet. Afgelopen seizoen wist hij voor het eerst deze prestigeuze EuroMaster titel op zijn naam te schrijven. Maar wat te denken van snelle mannen als Mark Teuben, Johan Sanders en Erik Emming allen uit Ter Apel, zij zijn het hele seizoen al zeer succesvol bij de National Hotrods.
 

Kortom, er liggen twee prachtige wedstrijddagen in het verschiet op het ovale asfalt van autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel. Op zaterdag 31 augustus starten de races om 14:00 uur en zullen tot ongeveer 21:00 uur in de avond duren. Op zondag 1 september starten de races om 11:30 uur.

 

Ter Apel- Zaterdag 31 augustus en zondag 1 september vindt de vijfde serie wedstrijden van het Int. Nederlandskampioenschap Ovalracing 2019 plaats in het autosportstadion "De Polderputten" in Ter Apel. Ook dit jaar weer een weekend lang een vol autosportprogramma. Alle reguliere klasses komen aan de start en in iedere klasse verwachten we tijdens dit SPEEDWEEKEND meer deelnemers dan in de voorgaande races van dit seizoen (Junioren, Rookie Rods, BMW 325i e36 CUP, Standaardklasse 2000, SuperRods (divisie Sport & Super) en er zal fel gestreden worden om de kostbare punten voor de NK en NNO Clubkampioenschap titels. De Rookie Rods zullen daarnaast ook gaan strijden om de Gouden Helm Trofee 2019.

Maar daarnaast zijn er ook een aantal extra titels te verdienen. De 2litre Hotrods zullen op zaterdag 31 augustus gaan strijden om de "HDF Recycling" National Championship titel. Alle coureurs zullen twee plaatsingsmanches rijden om zich te plaatsen voor de National Championship finale die op zaterdagavond plaats zal vinden. Op zondagmiddag zullen deze coureurs nog eens de strijd met elkaar aan gaan om de "Emming Motorentechniek" Dutch Open titel. Een grote groep Britse coureurs zal ook dit jaar de oversteek weer maken, wat voor een gigantisch deelnemersveld (tussen 30 en 40 deelnemers) in deze klasse zal zorgen. 

De National Hotrods strijden dit weekend om de "Teuben Logistics" EuroMaster titel 2019. De NNO heeft er alles aangedaan om deze titelrace voor de coureurs zo interessant mogelijk te maken en verwachten dan ook een zo groot mogelijk deelnemersveld van deze spectaculaire klasse naar Ter Apel te halen. De vele Nederlandse en Duitse coureurs zullen op zaterdag drie en zondag een plaatsingsmanches rijden. Daarna zal de EuroMaster finale plaats vinden, waarna nog een revanche-finale zal volgen.

Daarnaast komen vanuit Groot Brittannië eveneens de Classic Hotrods aan de start. Veelal Ford Escort MK1 en MK2 en Ford Anglia’s zullen aan de start staan. Zij zullen voor het eerst in hun bestaan gaan strijden om de Dutch Open titel 2019.

En ook beide dagen zullen eveneens de SSCA Saloon Stockcars aan de start verschijnen voor hun tweede wedstrijd van dit seizoen die mee zal tellen voor het NNO Clubkampioenschap 2019. Deze klasse is sterk groeiende qua deelnemersaantallen, we verwachten dan ook een goed gevuld deelnemersveld met zo’n 20 coureurs aan de start.

Vrijdag 30 augustus;

- Rennerskwartier open vrijdagavond vanaf 18:00 uur.
- Rennerskwartier is uitsluitend voor coureurs en directe aanhang. Overige racefans (overnachters) dienen op extra rennerskwartier (grasland) plaats te nemen.

Zaterdag 31 augustus;
- Vanaf 07.30 uur entreeheffing rennerskwartier heffen
- 08.30 uur poort circuit open
- 10.30-12.00 uur inschrijven alle deelnemers in pitspub.(€ 25,00 voor het weekend)
- 10.30-12.30 uur technische keuring op de baan
- 12.00 uur vergadering baancommissarissen
- 13.00 uur 2litre Hotrods korte training/testen transponders 2litre Hotrods & Classic Hotrods
- 13.30 uur verplichte briefing alle coureurs
- 14.00 uur start wedstrijden, alle klasses 3 manches,
- 21.00 uur einde wedstrijden
- Feest(je) in pitspub bij rennerskwartier à IJsvereniging De Polderputten
- 22.00 uur rustig (geen autogeluid/geschreeuw/gezang) op rennerskwartier(en)
- Bewaking aanwezig op rennerskwartier (22.00-07.00)

Zondag 01 september;
- 07.30 uur rondgang voor overnachters entree heffen + polsbandje controle
- 08.00 uur; poort circuit open
- 09.00-09.30 uur inschrijven voor alleen de eventuele zondagcoureurs in pitspub
- 09.30-10.00 uur technische keuring voor alleen zondag inschrijvers
- 11.00 uur briefing coureurs
- 11.30 uur start wedstrijden, alle klasses 2 manche + finale + huldigingen Dutch Open 2.0 litre Hotrods, Classic Hotrods, Gouden Helm Rookie Rods en EuroMaster of National Hotrods
- 17.30 uur einde wedstrijden
- 18.00/18.30 uur prijsuitreiking weekendklassement in kantine

Algemene raceweekendregels NNO Ter Apel:
- Volg te allen tijde de instructies van onze officials op;
- U dient te allen tijde uw polsbandje te kunnen laten zien;
- Er mag geen open vuur zijn
- Terreinstilte vanaf 22.00 uur op vrijdag- en op zaterdagavond (geen harde muziek, draaiende motoren etc.)
- Gooi uw afval in de daarvoor aanwezige afvalbakken en laat uw plek schoon achter
- Houd rekening met uw eigen- en andermans veiligheid
- Als u met meerdere rijders bij elkaar wilt staan dan kan dat alleen maar als u gelijktijdig aankomt (er worden géén plaatsen vrijgehouden voor anderen)
- De organisatie van NNO Ter Apel is niet aansprakelijk voor diefstal van- of beschadiging aan uw eigendommen of de eigendommen van anderen tijdens uw verblijf- Bij het niet naleven van de regels zult u van het terrein worden verwijderd
- IJsvereniging De Polderputten biedt wederom de gelegenheid om te douchen bij de kantine van de ijsvereniging.

Tarieven Speedweekend NNO Ter Apel 2019;
- Entree per dag; volwassenen; 13,00 euro, kinderen t/m 14 jaar; 3,50 euro, 65+; 8,00 euro
- Entree passé partout; volwassenen; 20,00 euro, kinderen t/m 14 jaar; 5,00 euro, 65+; 12,00 euro
- Inschrijfgeld coureurs; 1 wedstrijddag; 15,00 euro, gehele weekend; 25,00 euro
- Evt. NAB daglicentie; 50,00 euro

 

4e ronde Internationaal Nederlandskampioenschap Ovalracing op zondag 23 juni in Ter Apel 

Ter Apel – Zondag 23 juni a.s. staat alweer de laatste wedstrijd ovalracing voor het zomerreces in Ter Apel gepland. Na deze vierde serie autoraces meetellend voor het Internationale Nederlandskampioenschap Ovalracing in Ter Apel krijgen coureurs ruim twee maanden de tijd zich voor te bereiden op het steeds groter wordende Speedweekend. Dit tweedaagse evenement zal ook dit seizoen een verdere groei doormaken en hoogstwaarschijnlijk voor nog meer internationale deelname in meerdere klasses gaan zorgen. Naast de strijd om de punten voor het Nederlandskampioenschap gaan de coureurs in de SuperRods komende zondag strijden om de Gouden Helm Trofee. Voor de Bangerstox staat de laatste ronde voor hun clubkampioenschap op het programma, met zo’n veertig deelnemers in deze contactklasse is spektakel gegarandeerd. 

Schluter Motorsport Juniorenklasse
De junioren vanaf 12 jaar zorgen dit seizoen tot nu toe voor een zeer spannende strijd om de Nederlandse titel. Jana Kuper uit Rütenbrock is na drie wedstrijddagen van de eerste naar de derde plaats in de tussenstand gezakt, maar haar achterstand is minimaal. De uit Boxmeer afkomstige Wout Hoffmans gaat momenteel aan de leiding. Hij heeft na drie wedstrijddagen slechts één puntje meer gescoord dan Thijs Methorst uit het Friese Parrega. De uit Ommen afkomstige Jorden Vowinkel heeft zich dankzij zijn tweede plaats tijdens de Hemelvaartsdag races enigsinds teruggeknokt, al zal hij nog zo’n twintig punten moeten weten goed te maken om aanspraak te maken op een podiumplek bij de junioren. Naast de strijd om de titel zagen we de voorgaande wedstrijd ook weer twee nieuwelingen het deelnemersveld aanvullen, zo stonden de jonge Duitse coureurs Nico Storb en Fabian Louppen voor het eerst aan de start.

Standaardklasse 2000
Het ziet er naar uit dat de strijd om de titel in de Standaardklasse 2000 zal gaan tussen Jelmer Tromp uit Klazienaveen en Michel van der Zwaag uit Ter Apel. Een verschil van acht punten is momenteel de situatie, Tromp heeft daarin het voordeel. Kevin Mosterd uit Wijhe kan nog aanhaken bij de twee snelste mannen. Maar daarna is het gat naar de concurrentie inmiddels al wel erg groot geworden. Sander Hegeman uit Raalte maakte afgelopen racedag zijn eerste wedstrijdmeters dit seizoen, nadat tijdens de eerste training van het seizoen motorische problemen hem aan de kant hielden.  

Rookie Rods
Er stonden de afgelopen races maar liefst vijftien deelnemers aan de start in de Rookie Rods, de instapklasse binnen het ovalracen, die steeds meer aan populariteit weet te winnen. Met drie keer een derde plaats in de drie heats wist Sander van der Heijden uit Nuland de dagzege binnen te halen. Hij kon zo zijn voorsprong op Niek van den Akker in de tussenstand van het Nederlandskampioenschap uit breiden tot zeven punten. Tim Tiben uit Rütenbrock heeft de derde positie stevig in handen voor Damon Schulte uit Ter Apel. Mike Wempe uit het Noord Hollandse Spaarndam heeft met een wedstrijd minder gereden toch een zeer verdienstelijke vijfde positie in handen. Met dit fraaie deelnemersveld is het voor alle kanshebbers om de titel een hele strijd om door het hele startveld te komen en voor de overwinning te vechten. Veel fraaie races liggen dan ook nog in het verschiet bij de Rookie Rods.
 

BMW Cup
De enige merkencup binnen het ovalracen is de BMW Cup. De uit Schoonoord afkomstige Iwan Heins weet deze klasse al enige tijd te domineren. Thomas Veldkamp, eveneens uit Schoonoord, wist de zegereeks van Heins te doorbreken en won de dagfinale tijdens de Hemelvaartsdag races. In de strijd om het kampioenschap is het nog altijd Heins die de leiding in handen heeft, al volgt Huisman op slechts 19 punten momenteel. De strijd om plek twee is een stuk closer. Roelf Huisman en Marco Bontjer hebben slechts twee punten verschil. Als nieuwelingen in deze klasse zagen we Theo Pol en Rene Reijer de afgelopen wedstrijd aan de start verschijnen. 

Gouden Helm SuperRods
Bij de SuperRods staan er twee kwalificatie heats en de Gouden Helm finale op het programma tijdens de vierde serie ovalraces van dit seizoen. De broers Kevin & Jeffrey Zwiep met de groene VW Golf diesel van team Schoonbeek zijn momenteel het te kloppen team. Op een tweede positie is het Andre de Boer uit Schoonoord, hij heeft tevens de leiding in divisie Sportklasse. Met zijn BMW 325i heeft Iwan Heins de derde positie in handen, al zit Haci Odemis uit Leeuwarden hem op de hielen. Het verschil tussen beide is slechts één puntje. De uit Joure afkomstige Edward Jan Walsma bezit momenteel de vijfde positie, na een slechte seizoenstart wist hij de achterstand de laatste wedstrijd in te lopen. Toen was hij met zijn prachtige VW Polo achter equipe Zwiep tweede in het dagklassement.

2litre Hotrods
Na de introductie van deze uit Engeland afkomstige klasse in 2014, is deze maar blijven groeien in deelnemersaantallen, spanning en spektakel. En nu het nieuws ons heeft bereikt dat er een aantal nieuwe bolides in Engeland zijn aangekocht, er coureurs comebacks gaan maken en jeugdige coureurs op korte termijn in gaan stappen ziet de toekomst voor deze klasse er nog zonniger uit. Daar komt nog eens bij dat de klasse momenteel ook in de thuisbasis, Engeland, enorm in trek is. Zo zouden er tijdens het Ter Apeler raceweekend, bij de strijd om het National Championship en de Dutch Open, begin september zo maar eens een record aantal 2.0 Hotrods op de startgrid kunnen staan. Deze wedstrijddag staat namelijk ook in de kalender opgenomen van zowel de Britse promotors Spedeworth Motorsports en Incarace. Helmut Laumen gaat in het Nederlandskampioenschap van de NNO nog altijd aan de leiding, Manfred Baer volgt op zeven punten en Marius Bert heeft een achterstand van acht punten op de leider in het tussenklassement. De uit Tilburg afkomstige Rik van der Linden staat op de vierde positie in de tussenstand van het Nederlandskampioenschap. In het algehele kampioenschap over meerdere circuits , de National Points series, gaat Van der Linden aan de leiding. Hij is tevens één van de zeven coureurs die de NNO zal vertegenwoordigen, op 6 en 7 juli, tijdens het Wereldkampioenschap 2.0 Hotrod in het engelse Ipswich, het grootste ovalracing evenement van onze Engelse samenwerkingspartner, Spedeworth Motorsports. 

National Hotrods
De races van de National Hotrods waren weer als vanouds spannend en spectaculair tijdens de afgelopen races op Hemelvaartsdag. De strijd zoals het publiek het wil zien was in elke race aanwezig. Jeffrey Roeffen uit het Limburgse Grubbenvorst, maakte tijdens zijn debuut in Ter Apel indruk door elke race lang aan de leiding te liggen. Met wat meer meters op het circuit in Ter Apel is hij zeker een geduchte concurrent. Mark Teuben uit Ter Apel maakte een sterke indruk tijdens de races in mei, hij was volop in de aanval, pakte de winst in heat 2 en wist op een tweede positie in het dagklassement te finishen. In de tussenstand om het Nederlandskampioenschap heeft Mark Teuben uit Ter Apel de leiding in handen. Maar op slechts vier punten achterstand weet regerend kampioen, Reimon Bos uit Noord Sleen te volgen. De derde positie is in handen van Johan Sanders uit Ter Apel, hij heeft een achterstand van zestien punten op Bos. Minimale verschillen dus, dat belooft nog een spannend seizoen te worden.

Bangerstox
De Bangerstox staan alweer voor de derde keer dit seizoen op het programma, dat betekent dat de beslissing in het clubkampioenschap voor deze mannen vandaag gaat vallen. Keimpe Hoekstra met startnummer 115 gaat momenteel aan de leiding in het klassement. Naaste belagers zijn Patrick Tempel, Sander Hooijer, Randy Nuninga en Michel Hingstman. Met zo’n veertig auto’s aan de start belooft het wederom voor een groot spektakel te gaan zorgen.

De ovalraces van zondag 23 juni a.s. starten vanaf 12:00 uur en zullen plaats vinden in het autosportstadion “De Polderputten”, aan de Hanetangerweg 5a in Ter Apel.

 

Zet alvast in de agenda voor de eerste wedstrijden ovalracing na de zomerstop; het Speedweekend 2019!!!

Na de races van vandaag volgt een korte zomerpauze. Maar we vervolgen het seizoen 2019 na de vakanties met het inmiddels traditionele Speedweekend op zaterdag 31 augustus en zondag 1 september. Dit jaar belooft dat een zeer spectaculair en geweldig weekend te worden. Naast al gebruikelijke klasses zullen de zeer spectaculaire Saloon Stockcars aan de start staan. Tevens zullen uit Groot Brittannië de Classic Hotrods de oversteek maken, om samen met ons 40 jaar Ovalracing in Ter Apel te vieren. In deze klasse rijden compleet gerestaureerde Hotrods, zoals Ford Escorts MK 1 en 2, zoals die in de jaren tachtig ook in Ter Apel aan de start verschenen hun wedstrijden. Maar ook wordt er een enorm deelnemersveld met Engelse coureurs verwacht bij de 2litre Hotrods, deze klasse is ook in Engeland populairder dan ooit te voren. En er is heel veel animo om weer eens een weekend in Nederland te racen. De National Championship titel en het Dutch Open is hier de inzet. En wat te denken van de EuroMaster titel bij de National Hotrods. De wedstrijddag waar ook routinier John van de Bosch ongetwijfeld weer aan de start zal staan met zijn spiksplinternieuwe Ginetta Hotrod. En last but not least de strijd om de Gouden Helm Trofee bij de zeer fraaie Rookie Rods, met het grote startveld belooft ook dat een kraker te worden. Het Speedweekend 2019 is dan ook een wedstrijd om niet te missen. Op zaterdag 31 augustus starten de races om 14:00 uur en zullen tot in de avond, met wedstrijden onder kunstlicht doorgaan. Op zondag 1 september starten we om 11:30 uur.
 

 

Noteer dan ook alvast in uw agenda; 

INTERNATIONAAL SPEEDWEEKEND OVALRACING TER APEL

Zaterdag 31 augustus & Zondag 1 september, met grote deelname uit Groot Brittannië 

-    - Spedeworth HDF Recycling - National Championship 2.0 Hotrods

-    - Emming Motors - Dutch Open 2.0 Hotrods

-    - Teuben Logistics - EuroMaster National Hotrods

-    - Gouden Helm Trofee Rookie Rods

+     SSCA Saloon Stockcars
+     Spedeworth Motorsports Classic Hotrods

 

Hieronder de voorlopige deelnemerslijst van de Bangerstox voor de ovalraces van zondag 23 juni a.s.:

startnr. coureur woonplaats
3 Randy van Klinken Nieuw Amsterdam
22 Nick Raatjes Winschoten
23 Korné Zijl Appingedam
26 Johan Roosien Ter Apel
27 Kevin Heikens Gasselternijveen
27 Jordy Hassing Ter Apel
34 Meindert de Wal Musselkanaal
38 Alenika de Goede Nieuw Weerdinge
46 Jaron Dam Musselkanaal
73 Bjorn Dijkema Appingedam
96 Udo Starmanns Erkelenz (BRD)
109 Jarno Borg Noardburgum
121 Remy Beukema Appingedam
159 Eelco van der Veen Damwald
166 Alfred Nijenhuis Ter Apel
254 Johan Hems Gasselternijveen
309 Gert Muntendam Hellum
325 Mark Burema Musselkanaal
327 Arnold Ottens Emmercompascuum
333 Bart Nijenhuis Nieuw Buinen
414 Tim Vriesman Wieringerwaard
420 Jeroen Nijenhuis Ter Apel
423 Dennis Melessen Jonkersvaart
465 Jeroen Fokkinga De Wilp
466 Frank Lafontaine Siegerswoude
467 Edward Buma Leek
468 Jan Hummel De Wilp
502 Jouke Visser Westhoek
537 Merijn Groefsema Wieringerwaard
600 Jerome Wiing Rheinberg
601 Saskia Scherber Neukirchen-Vluyen (BRD)
603 Sandra Riebot Rheinberg (BRD)
647 Sander Hooijer Voorthuizen
668 Patrick Starmanns Erkelenz (BRD)
700 Jordy Boer Midwolda
710 Michel Hingstman 2e Exloermond
760 Damon Osinga Oudemirdum
775 Remco Rendering Ter Apel
 

Training zaterdag 22 juni
- Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open

- Let op; Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek 
- Aanvang training alle klasses 13:00 uur - 17:00 uur, deelnemers uit de juniorenklasse trainen gezamenlijk in een separate groep, gedurende de hele training.
- Kosten training € 10,- + € 15,- inschrijfgeld (bij inschrijving training voldoen) voor deelname aan de wedstrijden van zondag 23 juni a.s.
- NAB (dag) licentie verplicht, junioren vanaf 11 jaar, overige klasses vanaf 16 jaar.  
- Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a) 
- LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken. Alleen op de training bestaat de mogelijkheid om te checken of de transponder werkt in de auto. Wanneer tijdens de wedstrijd blijkt dat de transponder niet werkt is de coureur verantwoordelijk en wordt hij dus niet geklasseerd.

Wedstrijden zondag 23 juni - (4e serie races meetellend voor het Int. NK & NNO Kampioenschap Ovalracing 2019)
- LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS + Race Receivers VOOR ALLE KLASSES (m.u.v. Bangerstox) VERPLICHT!!! 
- 7.00 uur; Entreeheffing alle overnachters rennerskwartier  + overtollige auto’s uit rennerskwartier verwijderen 
- 8.00 uur; Ingang circuit, hoofdkassa & rennerskwartier open. 
- 8.15 uur tot 09.30 uur; Inschrijfbureau geopend op het circuit ( “de Pitspub”), 
NAB (dag) licentie verplicht. Inschrijving is € 15,-. 
Transponder meenemen naar inschrijfbureau!!!
- 8.45 uur – 11.00 uur; Technische- en veiligheidskeuring auto’s op de baan. Alle deelnemende auto's dienen voor 10:00 uur op het circuit te zijn aangeboden voor de Technische Keuring! De coureur/inschrijver is verplicht om zelf zijn auto, inclusief NNO logboek 2019, aan te bieden aan de Technische Commissie, daarnaast dient hij zijn eigen pakket van helm en veiligheidskleding (balaclava, nekband Nomex 3, onderkleding, raceoverall, handschoenen en schoenen) ook aan te bieden voor de keuring. 
11.30 uur; Verplichte rijdersbriefing 
± 12.:00 uur; Start wedstrijden 
- Deelname door de volgende klasses; “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse, Rookie Rods, Standaardklasse 2000, Gouden Helm Trofee SuperRods met divisie Sport en Super, National Hotrods,  BMW 325I E36 CUP, Spedeworth 2.0 litre Hotrods en als gastklasse de Bangerstox.
- Alle coureurs dienen in het bezit te zijn van een zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs.
- Alle klasses rijden twee manches en finale. 
- Een half uur na afloop van de races vindt de prijsuitreiking van het dagklassement plaats in de kantine.

 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

Pagina 2 van 41
 
 
logo spedeworth