Nieuws


Verduidelijking en aanvullingen op reglement Ovalracing NNO Ter Apel 2018 

JUNIOREN:

ASJ 2018

Motoren moeten standaard zijn en blijven en mogen de door de fabriek standaard opgegeven pk’s tot maximaal 10% overschrijden tot een maximum van 65pk. De motoren mogen ook niet meer dan 10% onder de standaard opgegeven pk’s zitten. Motoren met meer dan 65pk af fabriek zijn niet toe gestaan.

Voor de Toyota Starlet geldt vanaf 03 juni 2018 het volgende maximum aantal PK’s à 62 PK

  

BMW klasse

ASJ 2018 punt 35

Schroefveerpoten van het merk “kontakt plus” JOM Blueline, er mogen zgn. kilo veren op de voorste veerpoten gemonteerd worden (kilo’s naar eigen keuze). De achterveren, de zgn. “pompoenveren” (die op geen enkele manier bewerkt mogen worden) dienen uit het pakket van het merk “Kontakt Plus” JOM Blueline te zijn. De bodemspeling mag niet minder dan 5 centimeter zijn.
 

1e Aanvulling per 03 juni 2018:

De hoogte van de achterveren is standaard ongeveer 190 mm. Hiervan mag max. 15 mm worden afgeweken, m.a.w. de veren mogen nooit korter zijn dan 175 mm. (anders volgt afkeur).

2e Aanvulling per 03 juni 2018:

Omdat er nogal wat lengteverschil kan zitten in de draagarmen (blijkt te liggen aan het merk en waar men ze koopt), heeft de TC het volgende besloten:

De lengte van de draagarmen dient links en rechts gelijk te zijn. 

3e aanvulling per 03 juni 2018:

Er staat als laatste zin in punt 35: De bodemspeling mag niet minder dan 5 cm zijn. Dit is niet alleen de bodemplaat, maar alles aan de onderkant van de auto gemeten, dus incl uitlaat en evt zijskirts. Niets mag lager bij de grond zijn dan 5 cm vanaf de grond gemeten.

 

 

Training zaterdag 2 juni
- Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open

- Let op; Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek 
- Aanvang training alle klasses 13:00 uur - 17:00 uur, deelnemers uit de juniorenklasse trainen gezamenlijk in een separate groep, gedurende de hele training.
- Kosten training € 10,- + € 15,- inschrijfgeld (bij inschrijving training te voldoen) voor deelname aan de wedstrijden van zondag 3 juni a.s.
- NAB (dag) licentie verplicht, junioren vanaf 11 jaar, overige klasses vanaf 16 jaar.  
- Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a) 
- LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken. Alleen op de training bestaat de mogelijkheid om te checken of de transponder werkt in de auto. Wanneer tijdens de wedstrijd blijkt dat de transponder niet werkt is de coureur verantwoordelijk en wordt hij dus niet geklasseerd.

Wedstrijden zondag 3 juni  (3e serie races meetellend voor het Int. NK & NNO Kampioenschap Ovalracing 2018)
- LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS + Race Receivers VOOR ALLE KLASSES VERPLICHT!!! 
- 7.00 uur; Entreeheffing alle overnachters rennerskwartier  + overtollige auto’s uit rennerskwartier verwijderen 
- 8.00 uur; Ingang circuit, hoofdkassa & rennerskwartier open. 
- 8.15 uur tot 09.30 uur; Inschrijfbureau geopend op het circuit ( “de Pitspub”), 
NAB (dag) licentie verplicht. Inschrijving is € 15,-. 
Transponder meenemen naar inschrijfbureau!!!
- 8.30 uur – 10.30 uur; Technische- en veiligheidskeuring auto’s op de baan. Alle deelnemende auto's dienen voor 10:00 uur op het circuit te zijn aangeboden voor de Technische Keuring! De coureur/inschrijver is verplicht om zelf zijn auto, inclusief NNO logboek 2018, aan te bieden aan de Technische Commissie, daarnaast dient hij zijn eigen pakket van helm en veiligheidskleding (balaclava, nekband Nomex 3, onderkleding, raceoverall, handschoenen en schoenen) ook aan te bieden voor de keuring. 
11.00 uur; Verplichte rijdersbriefing 
± 11.45 uur; Start wedstrijden 
- Deelname door de volgende klasses; “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse, Rookie Rods, Standaardklasse 2000, SuperRods met divisie Sport en Super, National Hotrods, BMW 325I E36 CUP (Gouden Helm Trofee), Spedeworth 2.0 litre Hotrods en als gastklasse de Saloon Stockcars.
- Alle coureurs dienen in het bezit te zijn van een zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs.
- Alle klasses rijden twee manches en finale.
- Een half uur na afloop van de races vindt de prijsuitreiking van het dagklassement plaats in de kantine.

 

Voorbeschouwing 2e serie races om het int. NK Ovalracing op Hemelvaartsdag 

Ter Apel – Onder grote publiek belangstelling in het autosportstadion de Polderputten in Ter Apel heeft de organiserende Noord Nederlandse Ovalracing het 40e ovalracingseizoen met de paasraces voortvarend afgetrapt. Het publiek kreeg een middag vol spectaculaire autosport voorgeschoteld. Op donderdag 10 mei (Hemelvaarstdag) staat de tweede wedstrijddag uit een serie van zes gepland. Dan zullen wederom een groot aantal deelnemers in de diverse klasses gaan strijden voor de punten meetellend voor het Nederlandskampioenschap. Naast het vaste programma zijn op Hemelvaartsdag wederom de Bangerstox met een deelnemersveld van zo’n 40 auto’s te gast, in deze klasse is contact tussen de auto’s toegestaan, wat voor extra spektakel zal gaan zorgen. 

Leiding bij de Rookie Rods in Brabantse handen
De debuterende Sander van der Heijden uit het Brabantse Nuland won het dagklassement tijdens de eerste wedstrijddag van deze nieuwe klasse. Maar ook Stefan Arends uit Roswinkel, afkomstig uit de Standaardklasse 1400 en Tim Tiben uit Rutenbrock kenden een goede dag en volgen Van der Heijden op de voet. Tijdens de seizoensopening op Eerste Paasdag bestond het deelnemersveld al uit zeven coureurs en deze nieuwe klasse belooft zich in de rest van het seizoen zeker nog verder te ontwikkelen. Deze echte instapklasse binnen het ovalracen is voor coureurs vanaf 16 jaar. De maximale cilinderinhoud is 1600 cc en het maximale vermogen van de auto’s in deze klasse is begrensd op 130 pk. 

De jeugd zorgt voor zeer spannende races
Close racen was het in de juniorenklasse tijdens de races op Eerste Paasdag zeker. Jorden Vowinkel uit Ommen, Wout Hoffmans uit Boxmeer en Dani van Haarlem uit Doetinchem wisten alle drie met dertig punten gelijk te scoren en gaan zo gezamenlijk aan de leiding. In deze klasse voor de jeugd van 11 t/m 16 jaar maken Ben Weyers en Fabian Baer uit Duitsland de top vijf compleet. Regionale inbreng komt onder andere van de dit jaar debuterende coureurs, Sharona Pol uit Roswinkel, Teun en Meike Suelmann uit Ter Apel en Jana Kuper uit Rutenbrock. Deze laatste jonge dame is de derde generatie binnen de familie Kuper die aan de ovalraces deelneemt in Ter Apel. “Opa” Jan Kuper uit Ter Apel was er bij de start van de ovalraces in Ter Apel in 1979 al bij en wist, met als bijnaam, ‘de vliegende melkman’ met zijn snelle VW Scirocco vele Nederlandse titels binnen te slepen. Later nam zoon Jan Kuper jr. het stokje over en hij is nog steeds actief bij de National Hotrods. En sinds dit seizoen is dus de 12-jarige Jana Kuper actief in deze Juniorenklasse. Dankzij de zeer kleine onderlinge verschillen belooft het een zeer spannend seizoen te worden bij deze race talenten. 

Veel deelnemers in 2.0 Hotrod klasse
De openingsrace van de 2.0 Hotrods op hun thuiscircuit in Ter Apel was zeer succesvol te noemen. In een groot internationaal deelnemersveld met achttien coureurs streden de mannen in Ter Apel voor de punten in het Nederlandskampioenschap. Maar daarnaast speelt bij sommige coureurs in het achterhoofd ook al de strijd om het National Championship en de Dutch Open die tijdens het Speedweekend in Ter Apel op het programma staan. Voor dit raceweekend in september hebben intussen alweer een grote groep Britse coureurs hun interesse getoond. Dus is het zaak voor de continentale coureurs te zorgen voor de optimale afstelling van hun auto’s. Christiaan Smidt uit Nijmegen ging tijdens de paasraces met de dagzege aan de haal voor Jeroen Laurijssen uit Chaam en Niklas Klaka uit Gelsenkirchen. Met nog een aantal ontbrekende coureurs tijdens de openingswedstrijd kan op Hemelvaartsdag weleens de grens van 20 auto’s gehaald kunnen worden.

Fraaie races in de BMW 325i e36 CUP
In de BMW klasse scoorde de uit Schoonoord afkomstige Iwan Heins de maximale score van 60 punten. Ter Apeler Rob Fischer wist met een achterstand van vijf punten de bokaal voor de tweede plaats. Roelf Huisman scoorde een punt minder en werd tijdens de seizoensopening derde in het dagklassement. Een aanvulling in het deelnemersveld van de BMW Cup zal tijdens de races op Hemelvaartsdag ongetwijfeld voor meer spanning zorgen. Tijdens de volgende races op 3 juni zal dan ook nog eens de Gouden Helm Trofee de extra inzet in deze klasse zijn. 

Standaardklasse 2000 is een strijd tussen vele regionale deelnemers
Met elf coureurs stond er tijdens de paasraces een mooi deelnemersveld aan de start in de Standaardklasse tot 2000cc. De veelal uit de regio afkomstige coureurs bleken in de strijd op het circuit erg aan elkaar gewaagd. Grootste verrassing was de dagzege van Daniel Birke uit het Duitse Lingen. Hij profiteerde optimaal van de steken die andere coureurs lieten vallen. Nadat hij in het afgelopen seizoen minder succesvol was besloot hij afgelopen winter een een nieuwe auto in de vorm van een Honda Civic op te bouwen, dit resulteerde in een zege voor Danny Bos uit Ter Apel en Ruben Schans uit Nieuw Weerdinge. Ook waren er enkele onfortuinlijke momenten in deze klasse waardoor er diverse schade gevallen en uitval beurten plaats vonden. Laten we hopen dat dit de coureurs tijdens de races op hemelvaartsdag bespaard blijft. 

National Hotrods strijden op scherpst van de snede
Bij de National Hotrods werd zoals gebruikelijk door alle coureurs voluit om de punten gestreden. Johan Sanders uit Ter Apel en Jan Kuper jr. uit Rutenbrock scoorden beiden 51 punten. Reimon Bos uit Noord Sleen wist het iets beter te doen. Door een magistrale overwinning in de dagfinale scoorde hij in totaal 54 punten wat hem de dagzege bracht. Brabander John van den Bosch wist door technische problemen aan zijn bolide in één van de manches niet te finishen waardoor we hem pas op een zesde positie in de eindrangschikking terugvinden. Voor hem wisten Mark Teuben uit Ter Apel en Merlin Beganovic uit Nieuw Weerdinge de top vijf te completeren. Maar ook Djony Meijer uit Ter Apel liet een sterk indruk achter. Hij heeft afgelopen winter zijn bolide duidelijk weten te verbeteren. Op Hemelvaartsdag zullen ook punten te verdienen zijn voor de overkoepelende NHRRG Cup 2018.

SuperRods
Niek Damstra en Rene Teerink liepen beide schade op tijdens de training voorafgaande aan de paasraces en moesten zo verstek laten gaan tijdens de eerste wedstrijd van het seizoen. Ook Wim Blaauw uit Oude Pekela ontbrak nog tijdens de Paasraces. Andre de Boer uit Schoonoord voert momenteel de ranglijst aan bij de SuperRods, voor Edward Jan Walsma uit Joure en Theo de Boer uit Meeden. Frank Schoonbeek had zijn SuperRod nog niet gereed voor het nieuwe seizoen, om toch de broodnodige punten te scoren kwam hij met zijn crossauto op de baan. Andreas Zeller keerde terug nadat hij eind vorig seizoen afwezig was. Hij moest zijn wedstrijddag echter voortijdig beëindigen vanwege motorische problemen. Kortom veel pechgevallen in deze klasse. Als alle deelnemers die door pech ontbraken nu weer aan de start zullen verschijnen kunnen we ongetwijfeld van zeer fraaie races genieten in deze klasse waarin de technische vrijheden en daarmee de snelheden zeer groot zijn. 

Bangerstox opnieuw te gast
Tijdens de paasraces zagen we zo’n 40 Bangerstox coureurs aan de start verschijnen. In twee zeer spectaculaire manches en een finale wisten niet heel veel coureurs de finishlijn te halen. Nadat de stofwolken weer opgetrokken waren was toch een tussenstand voor het NNO Clubkampioenschap op te maken, Nick Bolmer uit Musselkanaal gaat aan de leiding met 48 punten, voor Richard de Vries uit Drachten, Mike Kerkman uit Gendt, Keimpe Hoekstra uit De Falom allen met 38 punten en Harm Ludolphie Sappemeer met 33 punten. Zij zullen tijdens de hemelvaartsdagraces met zo’n 40 collega coureurs opnieuw de strijd met elkaar aangaan voor de punten van het NNO Clubkampioenschap 2018.         

De ovalraces zullen om 12:00 uur van start gaan op het ovale asfalt van autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel. Alle klasses zullen driemaal aan de start verschijnen. De dag wordt afgesloten met een zgn. Destruction Derby (DD) bij de Bangerstox. Hier wint de coureur die als laatste rijdende auto de finish weet te passeren. 

De volgende wedstrijd zal plaatsvinden op zondag 3 juni. Tijdens de derde serie wedstrijden voor het int. NK Ovalracing zullen de Saloon Stockcars voor het eerst dit seizoen te gast zijn in Ter Apel. Daarnaast strijden de coureurs in de BMW Cup om de Gouden Helm bokaal.

 
Deelnemerslijst Bangerstox 10 mei Ter Apel
nr. startnr. coureur woonplaats
1 1 Torsten Katuin Emmercompascuum
2 2 Olaf Katuin Emmercompascuum
3 7 Derk Jan Veldman Ter Apelkanaal
4 21 Marc Mulder Musselkanaal
5 22 Marco op de Dijk Nieuwolda
6 26 Johan Roosien Gasselternijveen
7 32 Herman Temmen Zwartemeer
8 34 Meindert de Wal Musselkanaal
9 38 Bas van der Straat Ter Apel
10 73 Bjorn Dijkema Appingedam
11 74 Mathijs van Veen Ter Apelkanaal
12 76 Raymon Keybets Musselkanaal
13 89 Patrick Tempel Bellingwolde
14 104 Kees Dijk Bornwird
15 105 Harm "butcher" Ludolphie Sappemeer
16 115 Keimpe Hoekstra de falom
17 117 Marco Rozema Leens
18 159 Eelco v/d Veen Dokkum
19 166 Alfred Nijenhuis Ter Apel
20 174 Pim Scholten Gendt
21 175 Mike Kerkman Gendt
22 229 Bjorn Schuiling Ter Apel
23 239 Robert Kremer Schildwolde
24 242 Jordy Boer Midwolda
25 312 Sybo Huizenga Damwoude
26 314 Ida Huizenga Burgum
27 322 Randy Nuninga Oostwold
28 323 Christian Blask Bracht (BRD)
29 357 Bernard Eckelhoff Ter Apel
30 369 Frank van der Zwaag Veendam
31 385 Erik Weering Oude Pekela
32 397 Klaas Veenstra Burgum
33 416 Kevin Keur Ter Apel
34 451 Pieter Veenstra Burgum
35 505 Michelle raatjes Winschoten
36 600 Jerome Wiing Rheinberg (BRD)
37 601 Stefan "Mecky" Kremer Rheinberg (BRD)
38 604 Marc Rheinberg (BRD)
39 699 Eric Ottens Emmercompascuum
40 710 Michel Hingstman 2e Exloermond
41 727 Hylke Pol Roswinkel
42 749 Nick Bolmer Musselkanaal
43 758 Richard De Vries Drachten
44 961 Pepino Starmanns Erkelenz (BRD)
45 966 Tobias Starmanns Erkelenz (BRD)
 

Training zaterdag 5 mei
- Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open

- Let op; Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek 
- Aanvang training alle klasses 13:00 uur - 17:00 uur, deelnemers uit de juniorenklasse trainen gezamenlijk in een separate groep, gedurende de hele training.
- Kosten training € 10,- + € 15,- inschrijfgeld (bij inschrijving training te voldoen) voor deelname aan de wedstrijden van donderdag 5 mei a.s.
- NAB (dag) licentie verplicht, junioren vanaf 11 jaar, overige klasses vanaf 16 jaar.  
- Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a) 
- LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken. Alleen op de training bestaat de mogelijkheid om te checken of de transponder werkt in de auto. Wanneer tijdens de wedstrijd blijkt dat de transponder niet werkt is de coureur verantwoordelijk en wordt hij dus niet geklasseerd.

Wedstrijden donderdag 10 mei (hemelvaartsdag)  (2e serie races meetellend voor het Int. NK & NNO Kampioenschap Ovalracing 2018)
- LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS + Race Receivers VOOR ALLE KLASSES VERPLICHT!!! 
- Poort rennerskwartier vanaf woensdag 9 mei, 19:00 uur geopend.
- 7.00 uur; Entreeheffing alle overnachters rennerskwartier  + overtollige auto’s uit rennerskwartier verwijderen 
- 8.00 uur; Ingang circuit, hoofdkassa & rennerskwartier open. 
- 8.15 uur tot 09.30 uur; Inschrijfbureau geopend op het circuit ( “de Pitspub”), NAB (dag) licentie verplicht. Inschrijving is € 15,-. 
Transponder meenemen naar inschrijfbureau!!!
- 8.30 uur – 10.30 uur; Technische- en veiligheidskeuring auto’s op de baan. Alle deelnemende auto's dienen voor 10:00 uur op het circuit te zijn aangeboden voor de Technische Keuring! De coureur/inschrijver is verplicht om zelf zijn auto, inclusief NNO logboek 2018, aan te bieden aan de Technische Commissie, daarnaast dient hij zijn eigen pakket van helm en veiligheidskleding (balaclava, nekband Nomex 3, onderkleding, raceoverall, handschoenen en schoenen) ook aan te bieden voor de keuring. 
11.30 uur; Verplichte rijdersbriefing
± 12.00 uur; Start wedstrijden 
- Deelname door de volgende klasses; “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse, Rookie Rods, Standaardklasse 2000, SuperRods met divisie Sport en Super, National Hotrods, BMW 325I E36 CUP, Spedeworth 2.0 litre Hotrods en als gastklasse de Bangerstox.
- Alle coureurs (m.u.v. Bangerstox) dienen in het bezit te zijn van een zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs.
- Alle klasses rijden twee manches en finale.
- Een half uur na afloop van de races vindt de prijsuitreiking van het dagklassement plaats in de kantine.

 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

Pagina 10 van 44
 
 
logo spedeworth