Nieuws


Ter Apel- Hieronder de Mylaps.com links naar het dagklassement, de uitslagen en rondetijden van de manches en finales in de diverse klasses van de 3e serie races (2 juni) meetellend voor het Internationaal Nederlands- en NNO Clubkampioenschap Ovalracing 2013.

Uitslag NK Ovalracing 2 juni 2013 (short-track)

Uitslagen NK Ovalracing 2 juni 2013 (long track)

 

Training zaterdag 1 juni
- Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open
- Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek
- Training juniorenklasse uitsluitend tussen 13:00 uur en 14:00 uur. Dus deelnemers juniorenklasse dienen vroegtijdig aanwezig te zijn voor deze training. Deze tijd wordt speciaal voor deze klasse gereserveerd.
- Aanvang training overige klasses 14:00 uur - 17:00 uur
- Kosten training € 10,- + € 5,- inschrijfgeld (bij inschrijving training te voldoen) voor deelname aan de wedstrijden van zondag 2 juni a.s.
- KNAF (dag) licentie verplicht, let op bij gebruik van een daglicentie dient een geldig rijbewijs te worden getoond. Geen rijbewijs, betekent dat men niet kan starten.
- Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a)
- LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken.

Wedstrijden zondag 2 juni
- LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS VOOR ALLE KLASSES VERPLICHT!!!
- 7.00 uur; Entreeheffing alle overnachters rennerskwartier  + overtollige auto’s uit rennerskwartier verwijderen
- 8.00 uur; Ingang circuit, hoofdkassa & rennerskwartier open.
- 8.15 uur tot 09.30 uur; Inschrijfbureau geopend op het circuit ( “de Pitspub”),
KNAF (dag) licentie verplicht. Transponder meenemen naar inschrijfbureau!!!
- 8.30 uur – 10.30 uur; Technische- en veiligheidskeuring auto’s op de baan. Let op; de coureur/inschrijver is verplicht om zelf zijn auto aan te bieden aan de Technische Commissie, daarnaast dient hij zijn eigen pakket van helm en veiligheidskleding (balaclava, nekband Nomex 3, onderkleding, raceoverall, handschoenen en schoenen) ook aan te bieden voor de keuring.
- 11.30 uur; Verplichte rijdersbriefing
- 12.00 uur; Start wedstrijden
- Deelname door de volgende klasses; “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse, Standaardklasse 1400, Standaardklasse 2000, Sportklasse, Superklasse, BMW 325I E36 CUP, BriSCA F2 en NHRRG CUP National Hotrods.
- Alle coureurs bij de National Hotrods en de Superklasse dienen in het bezit te zijn van een zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs. (Verkrijgbaar via Hendriks Motorsport Baarlo)
- Een half uur na afloop van de races vindt de prijsuitreiking van het dagklassement plaats in de kantine.

 

Ter Apel – Op zondag 2 juni staan alweer de derde serie wedstrijden om het Internationaal Nederlandskampioenschap Ovalracing op het programma. Net als alle overige wedstrijden om dit kampioenschap zullen ze ook vandaag plaatsvinden op het circuit “de Polderputten” in Ter Apel. Het seizoen wordt momenteel gekenmerkt door sterk groeiende deelnemersvelden en zeer spannende duels op het circuit. Veel meer kan de organiserende Noord Nederlandse Ovalracing zich niet wensen in haar 35e jubileum seizoen.

"Schutler Motorsport" Juniorenklasse
In de kop van de ranglijst in de Juniorenklasse is het momenteel een complete Duitse aangelegenheid. Niklas Klaka (Gelsenkirchen) voert momenteel de leiding in het klassement aan. Daarachter staan Yannick van de Sand (Essen) en Johannes Bonnarens (Lindloh) met evenveel punten op een gedeelde tweede plaats. De beste Nederlander is momenteel debutant Dennis van Veen uit Ter Apelkanaal, hem vinden we terug op de vijfde positie. Voor Manon Boes uit Coevorden en Philipp Bachor is het jammer dat ze de eerste wedstrijddag van het seizoen hebben gemist. Tijdens de laatste wedstrijddag gooiden zij hoge ogen door respectievelijk een tweede en zesde plek in het dagklassement te veroveren.

BriSCA F2
In de Stockcar Formule 2 klasse is de strijd momenteel erg interessant. De concurrentie is namelijk sterk aan elkaar gewaagd, dit blijkt wel uit het feit dat tijdens de afgelopen wedstrijddag maar liefst vier verschillende race winnaars vielen te noteren. In manche één ging de overwinning naar Peter Baer uit Monchengladbach, race twee was knap voor Helmut Laumen terwijl de derde manche naar de sterk rijdende Dirk Albrecht ging. Sebastiaan Vowinkel uit Ommen wist de finale naar zich toe trekken en klom zo op naar de vierde plaats in de tussenstand van het Nederlands kampioenschap. Peter Baer is momenteel de leider in dit kampioenschap voor Dirk Albrecht en Martijn Vowinkel.

Standaardklasse 2000
De grote groep deelnemers in de Standaardklasse 2000 is een lust voor het oog van de racefans. Noord Hollander Klaas de Boer was andermaal de snelste in deze klasse en verstevigde daarmee zijn eerste positie in de tussenstand. Helmut Sonnenberg kan dankzij zijn sterke optreden tijdens de tweede wedstrijddag inmiddels de tweede positie bezetten. Hij verdrong Tom Brakels uit Ter Apel en Ruben Schans uit Eeserveen van hun tweede en derde positie. Voor Maarten de Boer en Jacob Timmer was het een minder succesvolle dag. Voor beiden kwam er een vroegtijdig eind aan de wedstrijddag met als resultaat veel schade aan hun bolides, hopelijk krijgen zij dit verholpen voor derde serie races.

BMW CUP
Met twaalf gelijkwaardige BMW’s toonden de coureurs in de BMW Cup weer aan hoe je “low budget“ in een zeer competitieve en aantrekkelijke klasse kunt deelnemen. De gevechten op de baan tussen de coureurs zijn het hele seizoen al geweldig om te zien. Een logisch gevolg van een groter deelnemersveld is dat er wel wat vaker contact is tussen de bolides. Als dit echter geen grote gevolgen heeft, komt dit de faire strijd alleen maar ten goede. Zoals de Engelsen, die deze vorm van autosport zo ongeveer hebben uitgevonden, zo prachtig zeggen; “rubbin is racing” en dus hoefde de
wedstrijdleiding niet in te grijpen. Rob Fischer uit Ter Apel heeft momenteel met zijn huurauto de leiding in de tussenstand van het Nederlands kampioenschap in handen. Hij zal echter nog één keer dit seizoen een auto mogen huren. Wanneer hij deze leidende positie tot aan het einde van het seizoen wil behouden zal hij dus zelf over een auto moeten gaan beschikken. Daarnaast zal het deelnemersveld in deze klasse dit seizoen nog meer uitbreiding mogen verwelkomen. De strijd wordt daarmee dan ook nóg interessanter.

Standaardklasse 1400
Sven de Jong uit Gorredijk heeft in de Standaardklasse 1400 de leiding in handen weten te nemen. Na een sterk optreden tijdens de Hemelvaartsdagraces heeft hij een voorsprong van negen punten op Stefan Arends uit Ter Apel. Rob Mulder uit Scheerwolde volgt op slechts drie punten van Arends. Routinier Wim Haaijer uit Coevorden wist tijdens de afgelopen wedstrijddag een manche in deze klasse naar zich toe te trekken en bezit momenteel de vierde positie in het kampioenschap. Kan hij zich omhoog werken naar een podiumplaats?

Sportklasse
Kevin Zwiep uit Schoonoord is dan weliswaar de leider in de tussenstand van de Sportklasse, het tijdperk waarin hij redelijk eenvoudig  de overwinningen bij elkaar sprokkelde lijkt voorbij. Tijdens de tweede wedstrijddag wist hij met zijn “green machine” slechts in één manche de overwinning te pakken. De overige manches gingen naar Djony Meijer uit Ter Apel en Boelo Poppema uit Oude Pekela, die zelfs twee keer de volle score wist te pakken. Dat zorgt ervoor dat de complete top vijf op slechts dertien punten van elkaar staat, het belooft dan ook tijdens de derde serie wedstrijden een zenuwslopende aangelegenheid te worden. Voor team Ottens uit Stadskanaal en Jordan Wolters uit Appelscha was het tijdens de afgelopen wedstrijd hun vuurdoop voor de nieuwe auto’s. Zij hebben de eerste wedstrijddag goed doorstaan en zullen ernaar uitkijken de auto’s verder te optimaliseren om zo verder vooraan mee te strijden.

Superklasse
Net als tijdens de eerste wedstrijddag van het seizoen wist John van den Bosch uit Rosmalen ook tijdens de Hemelvaartsdagraces twee overwinningen en twee tweede plaatsen te scoren. Dankzij die twee overwinningen zijn de eerste prijzen voor dit seizoen alweer een feit. Daarbij komt nog eens het feit dat hij al meer dan twintig punten voorsprong heeft op de nummer twee in de tussenstand van het Nederlands kampioenschap, Harm Veenstra jr uit Ter Apel. Daarachter zitten diverse coureurs dicht bij elkaar. Johan Sanders, Patrick Caspers, Mark Teuben en Erik Emming zitten binnen negen punten van elkaar. Wordt het dan wederom de strijd om de tweede positie die het meest interessant wordt? Of is er iemand die een aanval kan doen om Van den Bosch van zijn troon te stoten? Het is in ieder geval een feit dat door het groeiende deelnemersveld het steeds lastiger wordt voor de snelle deelnemers om zich telkens door het hele startveld te rijden om de eerste positie op te eisen.

NHRRG CUP National Hotrods
N
a wedstrijden op het Jaba circuit in Posterholt en Raceway Venray zullen de National Hotrods op 2 juni ook weer eens aan de start staan in Ter Apel. Het NHRRG kampioenschap, dat wordt verreden op de circuits in Posterholt, Venray en Ter Apel, waar de coureurs voor strijden is toe aan zijn vijfde ronde van het kampioenschap. Nu men met een mooi deelnemersveld de Supercup heeft verreden staan de Hotrods weer terug op de kaart. Hopelijk zullen de coureurs ook in grote getalen naar Ter Apel afte reizen om het succes van de races in Venray voort te zetten.

De wedstrijden van het Int. Nederlandskampioenschap Ovalracing zullen zondag 2 juni a.s. om 12:00 uur van start gaan in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel.

 

Ter Apel- Hieronder de Mylaps.com links naar de uitslagen en rondetijden van de manches en finales in de diverse klasses van de 2e serie races meetellend voor het Internationaal Nederlands- en NNO Clubkampioenschap Ovalracing 2013.

Het dagklassement in de Sportklasse en de BMW 325i e36 cup is inmiddels vastgesteld na de uitgevoerde technische na controles. Er zijn geen wijzigingen in de uitslag voortgekomen uit deze na controles.

Helaas is het "uit-literen" van de top drie in de Sportklasse door technische onvolkomenheden in de meetapparatuur niet gelukt.

Uitslag NK Ovalracing 9 mei 2013 (short-track)

Uitslagen NK Ovalracing 9 mei 2013 (long track)

 

Ter Apel- De laatste dagen komen er nog al veel vragen binnen over de juiste montage van de verplichte Mylaps MX transponder in de raceauto’s. Tijdens de laatste wedstrijddag op Lelystad in de BMW klasse bleek bijvoorbeeld dat bijna alle coureurs de transponder niet op de juiste wijze in hun auto hebben bevestigd en daarmee het signaal zwak is. Aanstaande donderdag 9 mei zal de NNO de coureurs voorafgaande aan de start van de wedstrijden de kans bieden, die niet zeker zijn van de juiste werking van hun transponder om met hun auto met transponder, stapvoets over de lus te gaan van start/finish. De werking en de signaalsterkte zal dan door de tijdwaarnemers worden gecheckt. Betreffende coureurs kunnen zich om 11:00 uur melden op start/finish. Hieronder nog eens een complete montage-instructie van de transponder.

 

Montage-instructie Mylaps MX transponder; De transponder dient onder bepaalde voorwaarden gemonteerd te worden in de auto. De afstand tot het voorste deel van de auto (bumper) dient minimaal 180 cm te zijn. Daarnaast dient de transponder zo laag mogelijk, rechtop (transpondernummer moet horizontaal staan) d.m.v. de bijgeleverde bevestigingsclip in de auto gemonteerd te worden en dient het signaal zonder enige tussenkomst van metaal of kunststof naar beneden kunnen stralen. Er dient dus een ruim gat onder de transponder, in de bodem te worden gemaakt. Tevens leert de ervaring dat het ook mogelijk is de transponder aan de buitenzijde van de B-stijl te monteren wanneer deze zich minimaal 180 cm vanaf het voorste punt van de auto bevindt. De maximale hoogte is 120 cm. Daarnaast is het van belang dat de transponder volledig opgeladen is voor gebruik en dat met regelmaat de transponder (eens per drie maanden) wordt opgeladen als deze buiten gebruik is. Bij aanschaf van een zgn. MX Flex transponder (abonnement constructie) van Mylaps dient deze voor het in werking stellen eerst geactiveerd worden dmv de ‘flex-manager’ op www.mylaps.com

 
<< Start < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende > Einde >>

Pagina 41 van 45
 
 
logo spedeworth