Nieuws


Groots spektakel, unieke mogelijkheid, autocrossers op het ovale asfalt!!!

Ter Apel- Op zondag 9 oktober zal de inmiddels traditionele jaarlijkse autocrossdag in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel weer op het programma staan. Het ovale asfalt van “De Polderputten” zal dan opnieuw het strijdtoneel zijn voor een groot aantal deelnemers die normaliter uitkomen in de autocross. Dit evenement mag jaarlijks steeds meer coureurs en racefans verwelkomen. Het is dan voor velen ook een dag om naar uit te kijken en een unieke kans voor de coureurs uit de autocross om met je racewagen eens op een andere ondergrond dan normaal gesproken actief te zijn.

Ook dit jaar zal het evenement weer doorspekt zijn met spanning, sensatie en vooral spektakel. Om het publiek een zo gevarieerd mogelijk programma te kunnen bieden hebben we uit alle sectoren van de autocross wel een klasse aan de start staan. Kortom voor elk wat wils. 
De races zullen om 11:30 uur beginnen.

Als klapstuk van de dag
gaan we dit evenement dit jaar weer afsluiten met een zgn. CARAVAN-RACE. Hier kunt u meedoen met een auto die deze dag in één van de klasses heeft deelgenomen Uiteraard mag de trekhaak pas gemonteerd worden na de reguliere races. De caravan dient (vooraf reeds thuis) compleet ontdaan te worden van het volledige interieur.(anders wordt u niet toegelaten tot het terrein) De lege opbouw blijft dan over en deze mag alleen van binnen verstevigd worden met een kruislingse constructie van houten panlatten (22 x 42mm). Het trekkend voertuig is verplicht om het gehele voorraam af te dekken doormiddel van gaas, dit om rond vliegende caravanonderdelen buiten de auto te houden. Tijdens de race is alleen contact toegestaan ten opzichte van de caravan, contact tussen de auto’s is niet toegestaan. Er dient een minimaal aantal deelnemers te zijn om deze caravan-race door te laten gaan. Vooraanmelding is dan ook verplicht. Dit kan bij de N.N.O. via  het online inschrijfformulier, zie onderstaande link.

Vooraanmelding/Inschrijving
Dit jaar dienen de deelnemers van alle klasses gebruik te maken van de voorinschrijving. Dit kan door middel van hier te klikken; Online Inschrijfformulier Autocrossdag 2016,  waar het digitale formulier ingevuld en verstuurd kan worden naar de organiserende NNO. Er dienen per klasse minimaal 12 inschrijvers te zijn.

- Bangerstox (max. 50 deelnemers, vol = vol)

Voor meer informatie kan er telefonisch via 0599-413106 of per e-mail;  Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.   contact opgenomen worden met de organisatie. Inschrijving dient echter via het digitale formulier plaats te vinden.

De verplichte definitieve inschrijving voor alle klasses is op de wedstrijddag op het circuit. Deze vindt op zondagochtend 9 oktober vanaf 07.30 uur plaats in het autosportstadion “de Polderputten” voor één van de volgende klasses:

Standaardklasse tot 1400 cc    
(ook licht verstevigde auto’s toegestaan, geen turbo’s)

Standaardklasse tot 1600 cc    
(geen verstevigde auto’s)

Standaardklasse tot 2000 cc 
(geen verstevigde auto’s, voor licht verstevigde auto’s (alleen van binnenuit), zal bij voldoende deelname een aparte groep worden gecreëerd.) 

Toerwagenklasse                                 
(opgevoerd en/of boven 2000 cc, ook 4 x 4 en turbomotoren en een complete, geen verstevigde carrosserie)

Vrije Standaardklasse             
(verstevigde en/of opgevoerde auto’s waarbij licht contact in bochten is toegestaan)

Sprinters/Verlaagde VW Kevers
(van sprint 1600 tot en met superklasse en verlaagde kevers)

Rodeoklasse
(Standaard carrosserie tot maximaal 6 cilinders, 4 kleppen per cilinder en maximaal 1800 kg, geen busjes en pick-ups. Open carrosserie is niet toegestaan. Behalve de rolkooi ter bescherming van de rijder en versterking van stuurstangen is geen enkele versteviging toegestaan) Duwen mag in de rodeoklasse, ook in de zijkant. Maar niet in de bestuurderszijde deur. Het inrijden op stilstaande auto's is streng verboden (geen bangeracties).

Gastklasse; Bangerstox
Ook dit jaar zullen de populaire en spectaculaire Bangerstox weer als gastklasse aan het programma worden toegevoegd. Deze klasse is op steeds meer circuits actief, onder andere op de gravel van Speedway Emmen. Deze reglementen zullen dan ook gehanteerd worden betreffende de constructie van de auto’s en de races. Let op, alleen de deelnemers met een Mylaps MX transponder worden opgenomen in de uitslag en het dagklassement.

Alle auto’s in alle klasses dienen op straatbanden met een minimum profiel van 2 mm te rijden. De auto’s moeten verder wat betreft veiligheid voldoen aan de gestelde eisen zoals afgelopen jaren. Dit betekent o.a. goede roll-bar, brandvertragende overall, nekband, handschoenen, minimaal een 5-puntsgordel en een goedgekeurde helm. Tevens dient iedere rijder een geldige NAB-licentie 2016  te hebben. Op het circuit zijn ook  daglicenties (€ 40,-) verkrijgbaar. En denk aan het geluid: max 95 dBA. Auto’s dienen dus voorzien te zijn van een goed dempende uitlaat.

Inschrijfgeld;
€ 5,- per auto, per klasse. 
Eventuele daglicentie; € 40,-.

Entree;
Volwassenen € 13,- p.p.
Kinderen tot 15 jaar € 3,50 p.p.
65+ € 8,- p.p. 

Voor eventuele vragen/inlichtingen:

NNO Ter Apel
Frits d’Haan      0528-265036 
Robert Dreier    0599-413106     
e-mail;               Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

 

Voorbeschouwing Speedweekend 3 & 4 september Ovalracing Ter Apel 2016

Ter Apel- Na een kort zomerreces krijgt het Int. Nederlandskampioenschap Ovalracing dit weekend een vervolg. Twee dagen lang zullen tijdens een heus speedweekend alle acht klasses gaan strijden om de voorlaatste kans om punten te verzamelen voor het Nederlandskampioenschap Ovalracing 2016. Daarnaast wordt er in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel zelfs de kersverse Wereldkampioen 2.0 litre Hotrods aan de start verwacht bij de strijd om het “Emming Motorentechniek” Dutch Open 2litre Hotrods. Met recht een bomvol autosportweekend!

Gelijke stand in titelrace bij de Juniorenklasse!                                                
In de “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse is het aantal deelnemers helaas wat minder dan voorgaande jaren. Toch is het in de race om de titel sinds jaren niet zo spannend geweest. Nu we ons op gaan maken voor de twee laatste wedstrijden van het seizoen 2016 is er sprake van een gelijke stand aan de kop van het klassement. Niek van den Akker uit Nuland en Manon Boes uit Coevorden hebben beide 287 punten behaald en delen zo de koppositie. De dames hebben de overhand als het om het bezetten van de podiumplaatsen gaat. Zo staat Lanie van den Bosch uit Rosmalen momenteel op een derde positie in het tussenklassement. Maar de prijzen worden pas aan het einde van het seizoen verdeeld, tijdens dit speedweekend en de finale-races in oktober zijn er nog vele punten te winnen en uiteraard te verliezen.

Michel van der Zwaag verkleind achterstand in kampioenschap!                                                                  
In de Standaardklasse 1400 gaat Stefan Arends uit Roswinkel nog altijd aan de leiding van het klassement, maar een comfortabele voorsprong heeft hij zeker niet. Zo wist Michel van der Zwaag uit Ter Apel tijdens de wedstrijd in juli zijn achterstand te verkleinen en is het verschil momenteel nog maar 5 punten. Ook Alfred van Klinken uit Valthermond doet zeker nog mee in de strijd om het kampioenschap. Met zijn derde plaats in het dagklassement van 10 juli heeft hij nog altijd de aansluiting met de top. Naast de reguliere coureurs in de Standaard 1400 zullen we naar verwachting ook twee nieuwe bolides aan de start zien verschijnen. Zo maakt Marco Bontjer uit Valthermond de overstap naar de Standaardklasse 1400 en zullen we Rene Dijkstra uit Ter Apel na een lange tijd weer terugzien met een nieuwe auto om dit seizoen nog twee wedstrijden mee te kunnen pakken.

Kan Danny Klein zijn voorsprong behouden?                                                                         
Zo net voor de zomerstop, tijdens de wedstrijd op 10 juli wist Danny Klein uit Musselkanaal zijn voorsprong in het kampioenschap van de Standaardklasse 2000 wederom iets uit te breiden, maar een riante voorsprong is het allerminst. Zo zal hij ook tijdens het Speedweekend weer vol aan de bak moeten om de leidende positie in handen te houden. Zo zijn Merlin Beganovic, Tom Brakels en Danny Bos geduchte concurrenten. De strijd in de Standaardklasse 2000 is dan ook nog allerminst beslist. Constant presteren zal belangrijk worden om in aanmerking te komen voor de podiumplekken.

BMW 325i e36 Cup                                                                                                                                        
Dat de het in de BMW Cup erg aan elkaar gewaagd is zien we terug in de tussenstand van het kampioenschap. Allard Boes uit Vroomshoop is de leider in dat kampioenschap, maar Thomas Veldkamp uit Ter Apel en Iwan Heins uit Schoonoord hebben hem in het vizier. Ook Rob Fischer is met zijn vierde positie in het klassement ook nog altijd volop in de race als het om de NK titel in de BMW klasse gaat. Daarnaast hebben er al een aantal coureurs die normaal gesproken hun races op het Midland circuit in Lelystad rijden aangegeven dit weekend naar Ter Apel af te reizen. Want naast de punten voor het Nederlandskampioenschap 2016 zal het raceweekend ook meetellen voor de gezamelijke NOV-NNO BMW Cup 2016.
 

Sport & Superklasse
In de Superklasse gaat Harm Jannes Renkema uit Zevenhuizen aan de leiding. Hij heeft inmiddels bijna dertig punten voorsprong op equipe Andre de Boe/Kevin Zwiep uit Schoonoord. Het team Otten/vd Meer uit Hoogersmilde bezitten met hun Peugeot 206 cc de vierde positie in het klassement. Equipe Schoonbeek uit Nieuwe Weerdinge en Rene Zurhausen uit Duitsland hebben door het missen van enkele wedstrijden geen direct zicht meer op een podiumplaats, maar wellicht dat zij nog voor een mooie dagzege kunnen gaan. Lucas Wagt uit Appelscha die aan de leiding gaat in de Sportklasse heeft zijn bolide inmiddels verkocht, of we hem dan ook nog weer terug gaan zien achter het stuur is nog maar de vraag. Andre de Boer uit Schoonoord bezet de tweede positie in het klassement van de Sportklasse voor Dickie Vos uit Duitsland. Zij zullen gaan strijden om de ereplaatsen in de Sportklasse. Daarnaast zullen we Edward Jan Walsma uit Joure voor het eerst aan de start zien in zijn VW Polo. Hij is voorheen al actief geweest in de Standaardklasse 2000 en maakt tijdens het Speedweekend zijn comeback bij het ovalracen. 

National Hotrods strijden om de “Teuben Logistics” EuroMaster 2016 titel        
Bij de National Hotrods, vaak gezien als de koningsklasse van het ovalracen, gaat gestreden worden om de “Teuben Logistics” EuroMaster titel. Maar uiteraard gaat ook de strijd om de NK titel verder. Johan Sanders uit Ter Apel voert hier de ranglijst aan met drie punten voorsprong op routinier John v.d. Bosch uit Rosmalen. Slechts vijf punten daarachter is Jeffrey Zwiep terug te vinden die tot nu toe een geweldig seizoen doormaakt. Maar ook Erik Emming, Reimon Bos, Mark Teuben en Harm Veenstra hebben allemaal nog zicht op een positie op het podium.

Maar dit weekend gaat er vooral gestreden worden om de “Teuben Logistics” EuroMaster titel. In een fraai startveld met vele Nederlandse- en Duitse topcoureurs zullen deze matadoren van het ovalracen gaan uitmaken wie deze titel gaat overnemen van de Limburgse Ralph Verberkt. Hij wist vorig jaar na een bloedstollende wedstrijd alle concurrenten achter zich te laten en te zegevieren. Dit jaar zullen de regionale favorieten alles op alles willen zetten om de titel in Noord Nederland te houden. Ter Apelers, Johan Sanders, Erik Emming, Mark Teuben en Harm Veenstra zullen vooral rekening moeten houden met de ervaren John v.d. Bosch uit Rosmalen. Maar de grootste favoriet is misschien wel de jonge Jeffrey Zwiep uit Valthermond. Met zijn Ford Focus heeft hij dit seizoen laten zien dat hij zich bij de absolute top in deze klasse heeft gevoegd. Uit het Drentse Noord Sleen zal de jonge Reimon Bos met zijn snelle VW Corrado aan de start verschijnen. Tevens lijkt de dit seizoen debuterende Djony Meijer uit Ter Apel eindelijk het pechduiveltje achter zich te hebben gelaten. Tijdens de laatste wedstrijd op Raceway Venray wist hij zo maar een manche op zijn naam te schrijven. Maar ook de regerend titelhouder, Verberkt, die even een pauze heeft ingelast van het racen bij de Hotrods, na de verkoop van zijn Ford Focus, heeft aangegeven alles op alles te zetten om een auto te prepareren om alsnog de EuroMaster titel te kunnen verdedigen. Het is dus nog even afwachten of hij dit weekend echt aan de start gaat verschijnen. Het belooft dus een ongelooflijk spannend weekend te worden, waarbij de coureurs eerst vier kwalificatieheats zullen verrijden. Op de zondag zal de tweede manche dan in het teken staan van de EuroMaster finale. De coureur met de meeste punten uit de kwalificatiereeks mag hier van voren starten. Aan het einde van het weekend volgt dan nog een revanche-race.

Eregalerij met winnaars EuroMaster of National Hotrods

2006  Christian Bert
2007  Laurens van der Velde

2008  Peter Baer
2009  Laurens van der Velde
2010  John van den Bosch
2011  John van den Bosch
2012  John van den Bosch
2013  John van den Bosch
2014  John van den Bosch
2015  Ralph Verberkt

2.0 Hotrods strijden om “Emming Motorentechniek” Dutch Open titel                            
Het absolute hoogtepunt van dit weekend zal ongetwijfeld de strijd gaan worden om de “Emming Motorentechniek” Dutch Open titel bij de 2litre Hotrods. Deze klasse is het “kleine broertje” van de National Hotrods. Echter wel met een enorm groot en internationaal deelnemersveld van auto’s waarbij close racing echt het devies is. Deze titelstrijd is als officiële wedstrijd opgenomen in de jaarkalender bij de Britse ovalracing promotor, Spedeworth Motorsports, de bakermat van het ovalracen in Europa.

In 2014 werd deze klasse met samenwerkingspartner Spedeworth Motorsports uit Engeland geïntroduceerd op de oval in Ter Apel. De kenmerken van het reglement van deze klasse zijn buizenchassis raceauto’s met een stalen, verbrede body. De auto’s zijn achterwielaangedreven en maken gebruik van 2000cc Ford motoren die heel licht getuned mogen worden. De coureurs mogen slechts 1 nieuwe Hoosier band per wedstrijd gebruiken. De kosten blijven op deze manier zoveel mogelijk binnen de perken en zo komt het racen in deze klasse vooral op pure stuurmanskunst aan. 

Spedeworth Motorsports is een samenwerkingspartner van de Noord Nederlandse Ovalracing en heeft inmiddels 13 Britse topcoureurs ingeschreven voor dit evenement. Onder hen is ook de uit Londen afkomstige Daniel Smith die afgelopen juli in het Engelse Ipswich de Wereldtitel 2.0litre Hotrods wist te bemachtigen. Op het ovale circuit in Ter Apel zullen echter de Nederlandse en Duitse coureurs die normaliter strijden om de Nederlandse titel in het voordeel zijn, zij hebben hun auto’s perfect afgesteld op het circuit. De Britten zijn echter zeer ervaren coureurs, zij kunnen praktisch wekelijks deelnemen aan races bij de 2litre Hotrods en kennen daarom het klappen van de zweep. Een ware titanenwedstrijd wordt dan ook verwacht. In totaal zullen een kleine 30 coureurs de strijd met elkaar aangaan. Ze zullen vier kwalificatiemanches verrijden voor de startopstelling waarbij de snelste coureur in de Dutch Open finale op de zondagmiddag vanaf pole-position mag starten. In een zenuwslopende finale zal beslist worden of de Dutch Open titel op het vasteland blijft om wederom meegaat naar Groot Brittannië.

De “Emming Motorentechniek” Dutch Open 2litre Hotrods 2016 wordt mede mogelijk gemaakt door: Emming Motorentechniek Ter Apel, Shocktec ltd., Albert Heijn Laurijssen Chaam, Knetemann Stukadoors, AL Autodiagnose, Mobiron autobedrijf, Spedeworth Motorsports en NNO Ter Apel.

De punten van dit weekend zullen bij de 2litre Hotrods ook gewoon meetellen voor het Nederlandskampioenschap Ovalracing 2016. Hier is Mario Baer uit Mönchengladbach de absolute lijstaanvoerder. Hij heeft al 80 punten voorsprong weten op te bouwen op Gerton Boes uit Coevorden die de tweede positie in handen heeft voor Sascha Baer, Dirk Albrecht en Martijn Vowinkel. Met de bijna 30 deelnemers die dit weekend aan de start staan kan er echter nog veel veranderen in de tussenstand.

De races tijdens het speedweekend zullen op zaterdag 3 september vanaf 14:30 uur van start gaan en inclusief avondraces tot ongeveer 21:00 uur doorgaan, alle klasses zullen drie keer aan de start verschijnen. Op zondag 4 september starten de races om 11:30 uur, alle klasses staan dan wederom drie maal aan de start, waaronder dus de bloedstollende finales van het “Emming Motorentechniek” Dutch Open 2litre Hotrods en de “Teuben Logistics” EuroMaster of National Hotrods.

Na dit enerverende speedweekend zit het Nederlandskampioenschap Ovalracing er bijna op. Echter de uiteindelijke ontknoping, waar alle coureurs al het hele seizoen voor strijden, is op zondag 2 oktober. Dan staan de finales op het progamma, waarna alle Nederlandse- en NNO Clubkampioenen gehuldigd zullen worden. Op zondag 9 oktober volgt als uitsmijter van het autosportjaar 2016 dan nog de inmiddels traditionele autocrossdag op het snelle ovale asfalt van autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel.

 

Informatie speedweekend 3 & 4 september

Ter Apel- Op zaterdag 3 en zondag 4 september wordt er voor het derde achtereenvolgende jaar een zgn. “Speedweekend” georganiseerd door de Noord Nederlandse Ovalracing in Ter Apel. In plaats van een wedstrijddag, wordt de vijfde serie races meetellend voor het Nederlandskampioenschap Ovalracing 2016 uitgesmeerd over twee dagen. Op zaterdag 3 september zal er vanaf 14:30 in de middag tot 21:00 uur in de avond drie manches verreden worden. Op zondag 4 september zal de wedstrijd vanaf 11:30 uur gecontinueerd worden met nog eens twee manches en een finale in iedere klasse.

Daarnaast zal er in de National Hotrods gestreden worden om de “Teuben Logistics” EuroMaster titel. Een groot deelnemersveld met coureurs uit Nederland en Duitsland zullen de strijd aan gaan voor deze prestigieuze titel.

Het hoogtepunt van weekend lijkt echter de strijd om de “Emming Motorentechniek” Dutch Open titel te worden. De wedstrijd is opgenomen op de wedstrijdkalender van samenwerkingspartner van de NNO en tevens grootste Britse ovalracing organisatie, Spedeworth Motorsports. Inmiddels hebben een groot aantal Britse coureurs voor dit raceweekend bevestigd. Meer dan 25 Nederlandse, Duitse en Britse coureurs zullen ongetwijfeld de Dutch Open titel mee naar huis willen nemen.

Zowel voor de EuroMaster National Hotrods als de Dutch Open 2litre Hotrods titelstrijd zullen er vier plaatsingmanches worden verreden (startopstelling d.m.v. loting), drie op de zaterdagmiddag en avond. En een op de zondagmiddag. De Dutch Open en EuroMaster finales zijn de tweede heats op de zondag, de puntbesten mogen hier vanaf pole-position starten. De derde heat op de zondag zijn de revanche-finales voor beide klasses.

Hieronder de opzet van het speedweekend 2016.

Vrijdag 02 september

Rennerskwartier geopend vanaf 18:00 uur

Splitsing coureurs/racefans: coureurs overnachten in pits. Racefans/publiek op aangrenzend grasland.

 

Zaterdag 03 september;

-     07.30 uur entreeheffing overnachters op rennerskwartier

-     08.30 uur poort circuit open

-     10.30-12.00 uur inschrijfbureau op circuit geopend (pitspub)

-     10.30-12.30 uur Technische keuring op de baan

-     13.00 uur korte training & testen transponders Dutch Open 2.0 Litre Hotrods

-     14.00 uur verplichte briefing coureurs

-     14.30 uur start wedstrijden, alle klasses 3 manches

-     21.00 uur einde wedstrijden

-     Feest(je) in pitspub bij rennerskwartier à Polderputten

-     22.00 uur rustig (geen autogeluid/geschreeuw/gezang) op rennerskwartier(en)

-     Bewaking aanwezig op rennerskwartier

 

Zondag 04 september;

-     07.00 uur rondgang polsbandje controle rennerskwartier

-     08.00 uur; poort circuit open

-     09.00-09.30 uur inschrijven voor alleen eventuele zondagcoureurs in pitspub

-     09.30-10.00 uur technische keuring voor alleen eventuele zondag inschrijvers

-     11.00 uur briefing coureurs

-     11.30 uur start wedstrijden, alle klasses 2 manches + finale + huldigingen Dutch Open 2litre Hotrods en EuroMaster National Hotrods

-     17.30 uur einde wedstrijden

-     18.00 uur prijsuitreiking weekendklassement in kantine

Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a)

LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS VOOR ALLE KLASSES VERPLICHT!!!

Deelname door de volgende klasses; "Schlüter Motorsport" Juniorenklasse, Standaardklasse 1400, Standaardklasse 2000,
Sportklasse, Superklasse, National Hotrods, BMW 325I E36 CUP en Spedeworth 2.0 litre Hotrods + gastklasse; Midland Hotrods.

Alle coureurs in de BMW 325i e36 cup, Superklasse & National Hotrods dienen in het bezit te zijn van een
zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs.

Een half uur na afloop van de races op zondag 4 september vindt de prijsuitreiking van het weekendklassement plaats in de kantine.

Entree;
Passe Partout (weekendkaart); volwassenen € 20,-, kinderen t/m 14 jaar € 5,00, 65+ € 12,00.
Dagkaarten volwassenen € 13,00 kinderen t/m 14 jaar €
3,50, 65+ € 8,00.




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aan alle coureurs van NNO Ter Apel
Betreft: seizoen 2017

Beste coureurs, 

Hierbij zouden we je vriendelijk doch dringend willen verzoeken eventu­ele voorstellen voor  reglementswijzigingen 2017, z.s.m. doch uiterlijk 1 september 2016 schriftelijk in te dienen bij het bestuur NNO via het secretariaat;

NNO Ter Apel
t.a.v. 
F. d'Haan
Klaverkamp 39
7908 MK HOOGEVEEN

of per e-mail via; Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.  

zodat het bestuur op de (besloten) bestuurs­vergaderingen daaropvolgend de reglementen oval-racing betreffende het seizoen 2017 definitief kan maken.

De eventuele reglementswijzigingen zullen dan z.s.m. via de briefing tijdens de wedstrijddagenen via de site van de NNO www.ovalracing-terapel.nl aan de rijders bekend worden gemaakt. 

Wel willen we nog even meegeven dat er in principe weinig zal veranderen aan de reglementen, omdat deze (in principe) vastliggen t/m seizoen 2017). 

Met vriendelijke autosportgroet, 

Bestuur NNO Ter Apel

 

Training zaterdag 9 juli
- Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open

- Let op; Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek 
- Training juniorenklasse is  tussen 13:00 uur en 14:00 uur. Dus deelnemers juniorenklasse dienen vroegtijdig aanwezig te zijn voor deze training. Deze tijd wordt speciaal voor deze klasse gereserveerd. Junioren die voor het eerst deelnemen dienen een KNAF licentie te hebben aangevraagd en een theorie- en praktijkexamen af te leggen op het circuit in Ter Apel. Hiervoor dient men zich vooraf aan te melden via    Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.   
- Aanvang training overige klasses 14:00 uur - 17:00 uur 
- Kosten training € 10,- + € 15,- inschrijfgeld (bij inschrijving training te voldoen) voor deelname aan de wedstrijden van zondag 5 juni a.s.
- KNAF (dag) licentie verplicht, let op bij gebruik van een daglicentie (max. 3 x per seizoen) dient een geldig rijbewijs te worden getoond. Geen rijbewijs, betekent dat men niet kan starten. 
- Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a) 
- LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken. Alleen op de training bestaat de mogelijkheid om te checken of de transponder werkt in de auto. Wanneer tijdens de wedstrijd blijkt dat de transponder niet werkt is de coureur verantwoordelijk en wordt hij dus niet geklasseerd.

Wedstrijden zondag 10 juli
- LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS VOOR ALLE KLASSES VERPLICHT!!! 
- 7.00 uur; Entreeheffing alle overnachters rennerskwartier  + overtollige auto’s uit rennerskwartier verwijderen 
- 8.00 uur; Ingang circuit, hoofdkassa & rennerskwartier open. 
- 8.15 uur tot 09.30 uur; Inschrijfbureau geopend op het circuit ( “de Pitspub”), 
KNAF (dag) licentie verplicht. Inschrijving is € 15,-. 
Transponder meenemen naar inschrijfbureau!!!
- 8.30 uur – 10.30 uur; Technische- en veiligheidskeuring auto’s op de baan. Alle deelnemende auto's dienen voor 10:00 uur op het circuit te zijn aangeboden voor de Technische Keuring! De coureur/inschrijver is verplicht om zelf zijn auto aan te bieden aan de Technische Commissie, daarnaast dient hij zijn eigen pakket van helm en veiligheidskleding (balaclava, nekband Nomex 3, onderkleding, raceoverall, handschoenen en schoenen) ook aan te bieden voor de keuring. 
11.00 uur; Verplichte rijdersbriefing 
11.30 uur; Start wedstrijden 
- Deelname door de volgende klasses; “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse, Standaardklasse 1400, Standaardklasse 2000, Sportklasse, Superklasse, National Hotrods, BMW 325I E36 CUP en Spedeworth 2.0 litre Hotrods + gastklasse; Midland Hotrods.
- Alle coureurs in de BMW 325i e36 cup, Superklasse & National Hotrods dienen in het bezit te zijn van een zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs.
- Een half uur na afloop van de races vindt de prijsuitreiking van het dagklassement plaats in de kantine.

 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

Pagina 5 van 31
 
 
logo spedeworth