Nieuws


Ter Apel - Uitslagen van alle klasses, van zowel de manches als de finales en het dagklassement van de ovalraces van zondag 4 mei jl. zijn terug te vinden op Mylaps.com via onderstaande link.

In verband met het lage aantal inschrijvers in de BriSCA F2 klasse is in goed overleg met de aanwezige coureurs besloten om niet van start te gaan. Tijdens de volgende ovalraces op donderdag 29 mei a.s. (hemelvaartsdag) zullen ze echter weer gewoon op het programma staan (vooraanmelding voor deze klasse via Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.  echter verplicht)

Klik hier voor;
Uitslagen en rondetijden NK Ovalracing 4 mei Ter Apel

 

NOV-NNO BMW Cup 325i e36 2014

Lelystad/Ter Apel- Ook in het ovalracingseizoen 2014 wordt er door NOV Lelystad en NNO Ter Apel naast hun eigen kampioenschappen weer een gezamenlijk kampioenschap voor de BMW 325i e36 klasse georganiseerd. Met 20 inschrijvers tijdens de openingsraces in Ter Apel en 11 deelnemers tijdens de tweede wedstrijd in Lelystad belooft het in deze klasse een mooi seizoen te worden.

Op ieder circuit zullen drie wedstrijden voor deze cup meetellen. De eerste wedstrijd voor deze gezamenlijke cup vindt plaats op zondag 18 mei op het Midland Circuit in Lelystad. In het raceweekend van 27 en 28 september zal in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel de finales worden verreden voor deze Cup, ook zullen de winnaars dan gehuldigd worden. 

Er wordt gewerkt aan een mooie prijzenpot waar zowel NOV Lelystad als NNO Ter Apel uiteraard hun eerste bijdrage hebben gedaan. Geïnteresseerde sponsoren kunnen zich melden bij één van de promotors.

Meetellende wedstrijden NOV-NNO BMW CUP 2014

Zondag 18 mei NOV Lelystad
Donderdag 29 mei NNO Ter Apel
Zondag 15 juni NOV Lelystad
Zondag 24 augustus NOV Lelystad
Zondag 31 augustus NNO Ter Apel
Zaterdag & zondag (race-weekend) 27 & 28 september NNO Ter Apel

NOV Lelystad & NNO Ter Apel

 

Voorbeschouwing 2e ronde Int. Nederlands- en NNO Clubkampioenschap Ovalracing

Ter Apel- Wat een geweldige seizoensopener hadden we twee weken geleden tijdens het Paasweekend hier op de Polderputten. Veel auto’s, mooi weer en in veel klasses en een faire maar felle strijd zorgde voor een succesvolle dag. Het publiek was in grote hoeveelheid aanwezig en genoot zichtbaar van de eerst ovalraces van het seizoen 2014.
 

Klaka pakt dagoverwinning in Juniorenklasse
De dagoverwinning bij de ”Schluter Motosport” juniorenklasse ging tijdens de eerste wedstrijddag naar Niklas Klaka, al kregen de mannen zware concurrentie van de dames te verduren. De drie dames die bij de junioren deelnemen finishten allen bij de eerste zeven in het dagklassement. Sanne Klein werd achter Klaka sterk tweede voor Yannick van de Sand. Lanie van den Bosch en Manon Boes eindigden op plaats zes en zeven. Kunnen de dames aanstaande zondag blijven meestrijden om de podiumplaatsen? 

Kampioen zet zegereeks voort
De uit Gorredijk afkomstige Sven de Jong begon het seizoen tijdens de Paasraces met een overwinning, maar Martin Haayer uit Coevorden kwam sterk terug nadat hij de eerste race voortijdig moest verlaten vanwege een technisch mankement. Haayer won de overige drie manches en nestelde zich op een tweede plaats in het dagklassement voor Rob Mulder en Stefan Arends. Debutant Danny Bos reed sterk in zijn Honda en wist plek vijf in het dagklassement voor zich op te eisen. 

Enorm deelnemersveld in de BMW Cup
Maar liefst 20 BMW’s schreven zich in voor de Paasraces. Dat de dagwinnaar maar 27 van de 48 punten behaald bewijst maar eens hoe de BMW’s aan elkaar gewaagd zijn. Marcus Storb mocht de beker voor de dagwinnaar in ontvangst nemen. Hij scoorde slechts vijf punten tijdens de eerste twee manches. Met daaropvolgend twee keer een tweede positie wist hij Iwan Heins qua puntenaantal te evenaren. De eindpositie in de finale gaf uiteindelijk de doorslag. Tactisch racen in de manches en een sterke klassering in de finale lijkt hier het devies om de strijd aan te gaan om de Nederlandse titel. Goed was ook om te zien hoe oud oval-cracks Rijn Claij en Hans Hoogeboom na 30 jaar afwezigheid op de oval weer terug waren en nog steeds hun “mannetje” stonden in het volle deelnemersveld. Aanstaande zondag kunnen we daar oud-superklasse coureur Marcel Wempe uit het Noord Hollandse Haarlemmerliede aan toevoegen. 

Standaardklasse 2000
De Honda’s maken de dienst uit in de Standaardklasse 2000. Kevin Zwiep uit Schoonoord was daarin de sterkste tijdens de openingsraces, hij wist Theo de Boer en Tom Brakels achter zich te houden. Theo de Boer reed erg sterk en wist net als Zwiep twee manches te winnen. In puntentotaal eindigden de mannen gelijk, maar de zege van Zwiep in de finale gaf de doorslag. Brakels moest met vier punten minder genoegen nemen. Wouter Hiethaar was op positie vijf de beste “niet Honda” coureur. Gaat hij zich in het verloop van het seizoen mengen in de strijd om de kop of wordt het een Honda onderonsje? Wellicht kunnen ook Maarten de Boer uit Assendelft of Jordan Wolters uit Raalte, beiden met een Renault Clio, hier nog een stokje voor steken.

Superklasse 
De Superklasse was tijdens de seizoensopening nog wat mager bezet. Maar er zijn nog een aantal coureurs die hun opwachting dit seizoen zullen maken. In deze klasse zag het er lange tijd naar uit dat Harm Veenstra  in zijn vlammende Peugeot 206 met brute Volvo motor de dagzege op zijn naam zou zetten. Totdat hij in de finale pech kreeg. Patrick Caspers uit Kampen, die veelvuldig in gevecht was met Lennard Schepers in  de VW Golf voorzien van een op en top getunede diesel motor, wist uiteindelijk de meeste punten te verzamelen en werd dagwinnaar. Rene Teerink uit Halle kampte nog met enkele kleine kinderziekten aan zijn fraaie Opel Tigra uitgevoerd met Honda motor, maar heeft steeds meer de benodigde snelheid te pakken.

Geslaagd debuut van de Spedeworth 2.0 litre Hotrod 
Het was voor sommige race-fans een wat vreemd gezicht om de zeven auto’s in tegengestelde richting over het circuit te zien racen, maar tijdens hun debuut waren er al vele spannende gevechten te bewonderen. Juist de onvoorspelbaarheid en het close-racen maken deze klasse ook zo populair in Groot Brittannie. Andre Wyzlic reed verrassend sterk tegenover de ervaren coureurs als Martijn Vowinkel, Dirk Albrecht en Frank Nohring. Aanstaande zondag  zal de klasse naar alle waarschijnlijkheid nog verder uitgebreid worden, de klasse heeft zeker potentie. Zo zullen er later in het seizoen nog meer coureurs in deze spectaculaire klasse instromen. Voor de strijd om de Dutch Open titel in het raceweekend in september zijn ook de eerste Britse inschrijvingen al binnen. 

Close racing bij de National Hotrods
De National Hotrods reden voor het eerst sinds jaren weer voor de punten voor hun eigen Internationaal Nederlandskampioenschap op de Polderputten. De heren begonnen erg succesvol aan hun NK seizoen in Ter Apel. De negen bolides zijn stuk voor stuk een lust voor het oog en de onderlinge verschillen zijn ook nog eens zeer klein wat de strijd alleen maar ten goede komt. John van den Bosch die in de afgelopen seizoenen de Superklasse titel op zijn naam schreef won nu het dagklassement bij de National Hotrods. Al heeft hij het zwaar te verduren met alle concurrentie. Mark Teuben wist een manche te zegevieren maar kwam door een slecht resultaat in de finale niet verder dan een derde plaats in het dagklassement. Wellicht kan hij de komende wedstrijd constanter presteren om zo een aanval te doen op de koppositie in het klassement. Ook de uit het Limburgse Horst afkomstige Ralph Verberkt is iemand om in de gaten te houden. Hij kreeg tijdens de paasraces zijn Ford Focus steeds beter aangepast aan het circuit in Ter Apel  en is dit seizoen ook een geduchte concurrent en kanshebber voor de podiumplaatsen. 

Maximale score voor equipe Zwiep
Vanwege het geringe aantal deelnemers in de Sportklasse is er besloten deze in eerste instantie samen te voegen met de Superklasse.  Even dacht Christian Simon de eerste manche te hebben gewonnen, maar door het niet functioneren van zijn transponder waren er helaas geen punten voor hem. Jeffrey Zwiep reed erg sterk en alle vier de races kwamen dan ook op zijn naam te staan. Jelle Rispens die met een nieuw gebouwde Opel Corsa aan de start kwam wist een mooie tweede positie binnen te slepen. De NNO gaat er van uit dat in de loop van het seizoen het deelnemersveld weer zal uitbreiden in deze klasse. 

BriSCA Stockcar F2
In de Stockcar F2 klasse werd er tijdens de seizoensopening gestreden om de EuroMaster 2014 titel. Nadat Martijn Vowinkel in 2013 deze titel won was broer Sebastiaan nu de snelste. Na twee kwalificatie heats wist hij zich op pole position te kwalificeren. Naast hem stond Peter Baer die de titel ook al diverse malen op zijn naam schreef. In die beslissende race reed Vowinkel onbedreigd naar de overwinning. Hij leidt momenteel ook het kampioenschap terwijl Piet Huussen de dagfinale op zijn naam schreef voor Martijn Vowinkel en Marcel de Bruin.
 

In verband met de dodenherdenking aanstaande zondag om 20:00 uur, ’s avonds zullen de wedstrijden op zondag 4 mei extra vroeg starten om zodoende tijdig de wedstrijddag te kunnen afsluiten. Hiermee willen we alle racefans en coureurs in staat stellen om op hun eigen en gepaste wijze aandacht te kunnen schenken aan deze nationale herdenking. 

De wedstrijden zullen dan ook op zondag 4 mei a.s. om 11:30 uur beginnen in het Autosportstadion “De Polderputten” aan de Hanetangerweg 5a in Ter Apel. 

Na de wedstrijden van vandaag zijn de volgende races de traditionele Hemelvaartsdagraces op donderdag 29 mei a.s.

 

Training zaterdag 3 mei
- Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open
- Let op; Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek 
- Training juniorenklasse uitsluitend tussen 13:00 uur en 14:00 uur. Dus deelnemers juniorenklasse dienen vroegtijdig aanwezig te zijn voor deze training. Deze tijd wordt speciaal voor deze klasse gereserveerd. Junioren die voor het eerst deelnemen dienen een KNAF licentie te hebben aangevraagd en een theorie- en praktijkexamen af te leggen op het circuit in Ter Apel. Hiervoor dient men zich vooraf aan te melden via   Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.   
- Aanvang training overige klasses 14:00 uur - 17:00 uur 
- Kosten training € 10,- + € 5,- inschrijfgeld (bij inschrijving training te voldoen) voor deelname aan de wedstrijden van zondag 4 mei a.s.
- KNAF (dag) licentie verplicht, let op bij gebruik van een daglicentie dient een geldig rijbewijs te worden getoond. Geen rijbewijs, betekent dat men niet kan starten. 
- Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a) 
- LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken. Alleen op de training bestaat de mogelijkheid om te checken of de transponder werkt in de auto. Wanneer tijdens de wedstrijd blijkt dat de transponder niet werkt is de coureur verantwoordelijk en wordt hij dus niet geklasseerd.

Wedstrijden zondag 4 mei
- LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS VOOR ALLE KLASSES VERPLICHT!!! 
- 7.00 uur; Entreeheffing alle overnachters rennerskwartier  + overtollige auto’s uit rennerskwartier verwijderen 
- 8.00 uur; Ingang circuit, hoofdkassa & rennerskwartier open. 
- 8.15 uur tot 09.30 uur; Inschrijfbureau geopend op het circuit ( “de Pitspub”), 
KNAF (dag) licentie verplicht. Transponder meenemen naar inschrijfbureau!!!
- 8.30 uur – 10.30 uur; Technische- en veiligheidskeuring auto’s op de baan. Let op; Per auto mag alleen de coureur + 1 monteur op het moment van keuring aanwezigheid zijn bij de auto. Zo kunnen de keurmeesters zonder veel afleiding de keuring zo zorgvuldig mogelijk uitvoeren. De coureur/inschrijver is verplicht om zelf zijn auto aan te bieden aan de Technische Commissie, daarnaast dient hij zijn eigen pakket van helm en veiligheidskleding (balaclava, nekband Nomex 3, onderkleding, raceoverall, handschoenen en schoenen) ook aan te bieden voor de keuring. 
11.00 uur; Verplichte rijdersbriefing 
11.30 uur; Start wedstrijden (ivm 4 mei dodenherdenking start het programma een half uur eerder dan gebruikelijk)
- Deelname door de volgende klasses; “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse, Standaardklasse 1400, Standaardklasse 2000, Sportklasse, Superklasse, National Hotrods, BMW 325I E36 CUP, BriSCA F2 en Spedeworth 2.0 litre Hotrods.
- Alle coureurs in de Superklasse & National Hotrods dienen in het bezit te zijn van een zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs. (o.a. verkrijgbaar via Hendriks Motorsport Baarlo)
.

 

Ter Apel - Zoals tijdens de rijdersbriefing op de openingsraces is aangegeven is het niet langer toegestaan om een heel seizoen deel te nemen met een KNAF evenementregistratiebewijs (daglicentie). Een daglicentie mag slechts maximaal drie maal per jaar verstrekt worden aan dezelfde coureur. 

Wanneer u dan ook wilt deelnemen aan het volledige Int. Nederlandskampioenschap Ovalracing 2014 dient u z.s.m. een KNAF licentie Ovalracing aan te vragen. Hiervoor dient u een medische keuring te ondergaan en het aanvraagformulier volledig in te vullen. Alle informatie over de procedure en de betreffende formulieren zijn via onderstaande link te vinden/downloaden. Let op dat de KNAF enkele dagen nodig heeft om u aanvraag te verwerken, wanneer u uw licentie voor de volgende wedstrijd van 4 mei wenst te ontvangen is een spoedige aanvraag dan ook een vereiste.

Klik hier; Meer informatie aanvraagprocedure en aanvraagformulier KNAF Ovalracinglicentie

 
<< Start < Vorige 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 Volgende > Einde >>

Pagina 31 van 41
 
 
logo spedeworth