Nieuws


Training zaterdag 31 augustus
- Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open
- Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek 
- Training juniorenklasse uitsluitend tussen 13:00 uur en 14:00 uur. Dus deelnemers juniorenklasse dienen vroegtijdig aanwezig te zijn voor deze training. Deze tijd wordt speciaal voor deze klasse gereserveerd. Junioren die voor het eerst deelnemen dienen een KNAF licentie te hebben aangevraagd en een theorie- en praktijkexamen af te leggen op het circuit in Ter Apel. Hiervoor dient men zich vooraf aan te melden via  Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.  
- Deelname via een daglicentie is niet mogelijk in de juniorenklasse.
- Aanvang training overige klasses 14:00 uur - 17:00 uur 
- Kosten training € 10,- + € 5,- inschrijfgeld (bij inschrijving training te voldoen) voor deelname aan de wedstrijden van zondag 30 juni a.s.
- KNAF (dag) licentie verplicht, let op bij gebruik van een daglicentie dient een geldig rijbewijs te worden getoond. Geen rijbewijs, betekent dat men niet kan starten. 
- Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a) 
- LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken.

Wedstrijden zondag 1 september 
- LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS VOOR ALLE KLASSES VERPLICHT!!! 
- 7.00 uur; Entreeheffing alle overnachters rennerskwartier  + overtollige auto’s uit rennerskwartier verwijderen 
- 8.00 uur; Ingang circuit, hoofdkassa & rennerskwartier open. 
- 8.15 uur tot 09.30 uur; Inschrijfbureau geopend op het circuit ( “de Pitspub”), 
KNAF (dag) licentie verplicht. 
Transponder meenemen naar inschrijfbureau!!!
- 8.30 uur – 10.30 uur; Technische- en veiligheidskeuring auto’s op de baan. Let op; de coureur/inschrijver is verplicht om zelf zijn auto aan te bieden aan de Technische Commissie, daarnaast dient hij zijn eigen pakket van helm en veiligheidskleding (balaclava, nekband Nomex 3, onderkleding, raceoverall, handschoenen en schoenen) ook aan te bieden voor de keuring. 
- 11.30 uur; Verplichte rijdersbriefing 
- 12.00 uur; Start wedstrijden 
- Deelname door de volgende klasses; “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse, Standaardklasse 1400, Standaardklasse 2000, Sportklasse, Superklasse, BMW 325I E36 CUP, BriSCA F2 en National Hotrods (EuroMaster + NHRRG CUP)
- Alle coureurs in de Superklasse en National Hotrods dienen in het bezit te zijn van een zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs. (o.a. verkrijgbaar via Hendriks Motorsport Baarlo)
- Een half uur na afloop van de races vindt de prijsuitreiking van het dagklassement plaats in de kantine.

 

Zondag 13 oktober, AUTOCROSS-DAG Ter Apel

Ter Apel
- Op zondag 13 oktober zal de inmiddels traditionele jaarlijkse autocross-dag in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel weer op het programma staan. Het ovale asfalt van “De Polderputten” zal dan opnieuw het strijdtoneel zijn voor een groot aantal deelnemers die normaliter uitkomen in de autocross. 

Ook dit jaar zal het evenement weer doorspekt zijn met spanning, sensatie en vooral spektakel. Om het publiek een zo gevarieerd mogelijk programma te kunnen bieden hebben we uit alle sectoren van de autocross wel een klasse aan de start staan. Kortom voor elk wat wils. 

Als klapstuk van de dag hopen we dit evenement wederom te kunnen afsluiten met een zgn. CARAVAN-RACE. Hier kunt u meedoen met een auto die deze dag in één van de klasses heeft deelgenomen (m.u.v. sprinters). Uiteraard mag de trekhaak pas gemonteerd worden na de reguliere races. De caravan dient (vooraf reeds thuis) compleet ontdaan te worden van het volledige interieur.(anders wordt u niet toegelaten tot het terrein) De lege opbouw blijft dan over en deze mag alleen van binnen verstevigd te worden met een kruislingse constructie van houten panlatten (22 x 42mm). Het trekkend voertuig is verplicht om het gehele voorraam af te dekken doormiddel van gaas, dit om rond vliegende caravanonderdelen buiten de auto te houden. Tijdens de race is alleen contact toegestaan ten opzichte van de caravan, contact tussen de auto’s is niet toegestaan. Er dient een minimaal aantal deelnemers te zijn om deze caravan-race door te laten gaan. Vooraanmelding is dan ook verplicht. Dit kan bij de N.N.O. via  Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.
 of 0599-413106.

Vooraanmelding
In verband met de voorbereidingen voor dit evenement dienen deelnemers voor de;

- Sprinters
- Bangerstox
- Caravan-race

zich van tevoren aanmelden bij de organisatie. Dit kan via 0599-413106 of via e-mail;  Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. . Voor de overige klasses is een vooraanmelding niet nodig.

Inschrijving
De verplichte inschrijving voor alle klasses is op de wedstrijddag op het circuit. Zondagochtend 13 oktober kan men zich dan ook ’s morgens vanaf 07.30 uur inschrijven op het circuit “de Polderputten” voor één van de volgende klasses:

Standaardklasse tot 1300 cc    
(ook verstevigde auto’s toegestaan, geen turbo’s)

Standaardklasse tot 1600 cc    
(geen verstevigde auto’s)

Standaardklasse tot 2000 cc 
(geen verstevigde auto’s, voor licht verstevigde auto’s (alleen van binnenuit), zal bij voldoende deelname een aparte groep worden gecreëerd.) 

Toerwagenklasse                                 
(opgevoerd en/of boven 2000 cc, ook 4 x 4 en turbomotoren en een complete, geen verstevigde carrosserie)

Vrije Standaardklasse             
(verstevigde en/of opgevoerde auto’s waarbij licht contact in bochten is toegestaan)

Rodeoklasse

(Standaard carrosserie tot maximaal 6 cilinders, 4 kleppen per cilinder en maximaal 1800 kg, geen busjes en pick-ups. Open carrosserie is niet toegestaan. Behalve de rolkooi ter bescherming van de 
rijder en versterking van stuurstangen is geen enkele versteviging toegestaan) Duwen mag in de rodeoklasse, ook in de zijkant. Maar niet in de bestuurderszijde deur. Het inrijden op stilstaande 
auto's is streng verboden (geen bangeracties).

Sprinters (vindt alleen doorgang bij minimaal 10 vooraanmeldingen)
Sprinters; van 1000cc motorfietsmotoren tot 4x4 superklasse sprinters. 

Bangerstox
Op veler verzoek zal ook de populaire en spectaculaire Bangerstox klasse weer aan het programma worden toegevoegd. Deze klasse is normaliter onder andere actief op de gravel van Speedway Emmen. Deze reglementen zullen dan ook gehanteerd worden betreffende de constructie van de auto’s en de races (dus geen KNAF rolkooi vereiste). De Bangerstoxcoureurs dienen zich van tevoren op te geven bij de NNO via;  Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. of 0599-413106. 
Maximaal 40 coureurs, dus vol = vol. Wanneer men in de Bangerstox klasse opgenomen wil worden in het dagklassement dient men een AMB/Mylaps MX transponder in de auto te monteren.

Alle auto’s in alle klasses dienen op gewone straatbanden met een minimum profiel van 2 mm te rijden. De auto’s moeten verder natuurlijk wat betreft veiligheid voldoen aan de eisen zoals deze vermeld staan in het ASJ van de KNAF 2013. Dus o.a. goede roll-bar, brandvrije kleding, nekband, handschoenen en goedgekeurde helm. Tevens dient iedere rijder een geldige KNAF-licentie 2013 voor de autocross te hebben. Op het circuit zijn op vertoon van een geldig rijbewijs ook KNAF daglicenties (€ 25,-) verkrijgbaar.En denk aan het geluid: max 90 dBA. Auto’s dienen dus voorzien te zijn van een goed dempende uitlaat.

Inschrijfgeld € 5,- per auto, per klasse. 
Entree volwassene € 12,- p.p. Kinderen tot 15 jaar € 3,- p.p. 65+ € 7,- p.p. 

Voor eventuele vragen/inlichtingen:

NNO Ter Apel

Frits d’Haan      0528-265036 
Robert Dreier     0599-413106     
e-mail;               Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

 

Ter Apel- Op zondag 30 juni vond de vierde serie wedstrijden plaats meetellend voor het Int. Nederlandskampioenschap en NNO Clubkampioenschap Ovalracing 2013.

Via onderstaande links zijn de rondetijden, uitslagen en dagklassementen terug te vinden.

Uitslagen lange baan 30 juni 2013 

Uitslagen short-oval 30 juni 2013

 

Reünie 35 jaar Ovalracing Ter Apel
Zaterdag 5 oktober 2013

Ter Apel- In 1979 werden de eerste Ovalraces verreden op de ovale asfaltbaan van het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel. Dat betekent dat er inmiddels al 35 seizoenen wordt gestreden om de befaamde NK en NNO Clubkampioenschap titels Ovalracing. Dit alles door de organiserende Noord Nederlandse Ovalracing.

Werd in de beginjaren dit kampioenschap verreden op meerdere circuits in Nederland (o.a. Leiden, Dongen, Gendt). Inmiddels is uit dit illustere rijtje alleen het circuit in Ter Apel over. Dat is een heuglijk feit en bij enkele oud-coureurs was dan ook sterk de behoefte aanwezig om elkaar weer eens te ontmoeten. Want bij de meeste ovalrace liefhebbers gaat het bloed vaak sneller stromen als ze namen horen als; Willem van Dalen, Jan Kuper, Stienko Hut, Ties Rubingh, Geert Slagter, Marcel, Wempe, Ad Monster, Hans Hoogeboom, Arie Dekker, Franco Pastorelli, Sjaan Damen, Eppo Biekart, Rijn Clay en vele, vele anderen. In de loop der jaren hebben namelijk in de diverse klasses meer dan 700 coureurs deelgenomen aan het Nederlandskampioenschap Ovalracing.

Het gaat o.a. om de volgende klasses; Standaardklasse, Toerklasse (’79 tm ’88), Sportklasse (’79 tm ’90), Superklasse (’79 tm ’00), Speedwayklasse (’87 tm ’91), Sprint 1300 (‘90 tm ‘92), Hotrods (’91 tm ’97), Standaard 1600 (’93 tm ’00), Standaard 2000 (’93 tm ’00), Super Standaard (’93 tm ’00), VW 1600 klasse (’99 tm ’00) en nog diverse andere klasses.

Unieke reünie
Voor alle oud ovalracing coureurs die van 1979 tot 2000 actief zijn geweest binnen één of meerdere klasses van het Nederlands Kampioenschap Ovalracing in Ter Apel wordt er dit jaar dan ook een reünie georganiseerd. Daarnaast zijn echter ook monteurs, racefans, NNO vrijwilligers, bestuursleden en officials van harte welkom.

De organisatie is in handen van een aantal oud coureurs en ovalrace enthousiastelingen. De reünie vindt op zaterdag 5 oktober plaats in en bij de kantine van het Autosportstadion “de Polderputten” in Ter Apel. Er wordt nog druk gewerkt aan een zeer interessant programma, maar er zal in ieder geval volop gelegenheid zijn om in een feestelijke sfeer bij te praten, is er een foto- en filmtentoonstelling van de volledige historie van de ovalraces en zijn we bezig om enkele historische raceauto’s naar Ter Apel halen. Want zelfs uit de beginjaren van het ovalracen zijn nog diverse raceauto’s compleet in tact terug te vinden bij enkele oud-coureurs.

Kom terug naar Ter Apel
Schrijf u zo snel mogelijk in voor deze unieke reünie, want de ruimte is beperkt. Inschrijven kan via de website www.terugnaarterapel.nl. De kosten zijn € 47,50 per persoon. Voor meer informatie kunt u contact zoeken met Geert Slagter (06-31163135) of Richard Dreier (06-45684203) ook is de organisatie via e-mail te bereiken (
Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. ). De NNO is dus niet de organisator van de reunie, maar ondersteunt het initatief van harte.

Help mee
Ook is de organisatie nog op zoek naar raceauto’s en foto- en filmmateriaal uit de periode van 1979 tot en met 2000. Hiervoor kunt u ook bovenstaande contactinformatie gebruiken.Tevens willen we iedereen oproepen die nog oud coureurs kennen om hen op de hoogte te stellen van deze reünie. Want hoe meer zielen hoe meer vreugd.


logo nno

 

NK Ovalracing seizoen begint aan 2e helft op zondag 30 juni 

Ter Apel- Het is alweer tijd voor de vierde serie wedstrijden in de strijd om het Internationaal Nederlandskampioenschap ovalracing in Ter Apel. De coureurs zullen zo vlak voor de zomerstop erop gebrand zijn om zichzelf in een goeie uitgangspositie te brengen voordat in september de laatste twee races van het Nederlands kampioenschap in het autosportstadion “De Polderputten” op het programma staan.  

“Schlüter Motorsport” Juniorenklasse
Het is tot nu toe een heftig seizoen in de juniorenklasse. Er wordt gestreden op het scherpst van de snede en daarbij ontstaat wel eens contact tussen de jonge en veelal onervaren deelnemers. Niklas Klaka uit Gelschenkirchen en Yannick van de Sand uit het Duitse Essen hebben zich opgeworpen tot titelfavorieten waarbij de eerst genoemde momenteel de beste papieren in handen heeft. Sanne Klein uit Musselkanaal is de beste dame in het deelnemersveld, zij bezet de derde positie in het Nederlands kampioenschap. Maar ze wordt op de voet gevolgd door Manon Boes uit Coevorden die slechts een achterstand van zes punten heeft goed te maken.  

Standaardklasse 1400
In de Standaardklasse 1400 heeft Sven de Jong uit het Friese Gorredijk met zijn sterke optreden tijdens de laatste wedstrijddag zijn koppositie in het kampioenschap extra kracht bij gezet. Hij heeft een verschil van 22 punten weten te creëren op naaste belager Stefan Arends uit Roswinkel. Arends ziet op zijn beurt Rob Mulder in zijn achteruitkijkspiegel, het verschil tussen beide mannen is namelijk slechts twee punten. 

1400 30 juni


Standaardklasse 2000
De uit Assendelft afkomstige Klaas de Boer maakt tot nu toe een bijna perfect seizoen door in de Standaardklasse 2000. Hij liet tot op heden slechts vijf punten liggen en gaat met een voorsprong van achttien punten beginnen aan de vierde wedstrijd van het seizoen. Om te voorkomen dat De Boer verder uitloopt in de strijd om het kampioenschap zal de concurrentie vol aan de bak moeten. Equipe Sonnenberg/Zwiep en Ter Apeler Tom Brakels bezitten momenteel de overige podiumplaatsen. Zij mogen zich dit seizoen geen fouten meer permitteren om nog kans te maken op de titel in de Standaardklasse 2000. 

Sportklasse
Ondanks de groeiende concurrentie staat de uit Schoonoord afkomstige Kevin Zwiep na het behalen van drie dagzeges “gewoon” weer aan de leiding in de Sportklasse. Djony Meijer uit Ter Apel, de Duitse Thomas Grosse en Boelo Poppema uit Oude Pekela zijn de coureurs die het Zwiep lastig kunnen maken en om de overige podiumplaatsen strijden. Meijer is de voornaamste concurrent van Zwiep, hij heeft een achterstand van negen punten op de regerend Nederlands kampioen. Nu Thomas Grosse de snelle auto van Jacob Kap heeft overgenomen kan hij zich nog beter meten met de concurrentie. Kan hij een aanval doen op de NK titel? Kort daarachter is het Boelo Poppema. De ervaren coureur uit Oude Pekela heeft de taak ervoor te zorgen dat het podium in de Sportklasse niet een complete Honda aangelegenheid wordt. 

BMW 325i e36 CUP
Het is al een aantal keren gezegd maar de BMW Cup begint meer en meer de smaakmaker van het programma binnen de ovalraces te worden. Met de terugkeer van Christian Prutz uit Duitsland kwam het deelnemersaantal de afgelopen wedstrijd op dertien bolides. Helaas was zijn comeback vanwege een technisch mankement van korte duur. Ter Apeler Rob Fischer wist tijdens de voorgaande wedstrijddag zijn koppositie in de BMW Cup te verstevigen. Maar wat gaat er gebeuren nu hij niet meer over zijn huur auto kan beschikken? Equipe Suelmann/Boes en Tim Lutke Veldhuis uit Vroomshoop volgen op een kleine achterstand. In de drie huurauto’s van de organiserende NNO zullen wederom een aantal coureurs instappen om voor het eerst kennis te maken met deze spectaculaire vorm van ovalracing.

bmw cup 30 juni 

Superklasse
Het blijft een interessant duel in de Superklasse. Door puur naar de puntenstand te kijken kun je concluderen dat Brabander John van den Bosch andermaal een maatje te groot is voor zijn concurrenten. Hij is zeker de favoriet voor de titel zo halverwege het seizoen, maar hij krijgt het dit jaar zeker niet cadeau. Harm Veenstra jr. uit Ter Apel eindigde de laatste wedstrijddag slechts met één punt minder dan de uit Rosmalen afkomstige regerend kampioen. Achter de nummer één en twee in de tussenstand zijn de verschillen nog kleiner. Zo zijn er maar liefst vijf coureurs die na drie wedstrijden op slechts twaalf punten afstand van elkaar staan. Erik Emming uit Ter Apel voert het rijtje aan met kort daarachter Johan Sanders, Mark Teuben, Patrick Caspers, Ralph Verberkt en Uwe Mundelein. Daarnaast worden nog een aantal coureurs verwacht die dit seizoen nog niet eerder aan de start stonden, waaronder Lennard Schepers uit Hoogeveen met zijn brute oranje VW Golf uitgerust met hoogstaande dieseltechnologie.

superklasse 30 juni 

BriSCA F2
In de Stockcar Formule 2 klasse hebben de gebroeders Vowinkel uit Ommen zichzelf gebombardeerd tot titelfavorieten. Zo nam Sebastiaan tijdens de afgelopen wedstrijddag de volle buit mee naar Ommen door alle races te winnen en broer Martijn werd vier keer tweede. Tijdens deze races reed ook Pieter van der Beek uit het Limburgse Vlodrop een prima wedstrijddag. Deze jonge coureur werd zelfs derde in de finale van de Stockcar F2. Ter Apeler Niels Wubkes kwam met een compleet nieuwe F2 aan de start. De auto doorstond deze vuurdoop prima, al zal er hard gewerkt moeten worden om de juiste afstelling van de auto te vinden.

f2 30 juni

NL Driftseries
Naast het vaste programma zullen er tevens een aantal coureurs van de NL Driftseries aanwezig zijn om enkele driftdemo’s te showen aan het publiek. Deze spectaculaire tak van autosport wint steeds meer aan populariteit in Nederland. Het is de kunst om met deze fraaie en van veel vermogen voorziene bolides in een gecontroleerde drift, zij aan zij over het circuit te gaan. Dit jaar zijn ze onder andere actief op het circuit van Zandvoort. Voor de autosportfans in Noord Nederland is het dan ook een unieke gelegenheid om deze coureurs eens full-speed in actie te zien.

drift 2 30 juni

De ovalraces beginnen zondag 30 juni a.s. om 12:00 uur in het autosportstadion “De Polderputten” aan de Hanetangerweg 5a in Ter Apel.

 
<< Start < Vorige 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Volgende > Einde >>

Pagina 30 van 35
 
 
logo spedeworth