Nieuws


 Introductie 2.0 litre Hotrods vooralsnog uitgesteld, in 2013 verdere promotie

Ter Apel- Na de zomer van 2012 heeft de Noord Nederlandse Ovalracing het voorstel geïntroduceerd om de Britse 2.0 litre Hotrodklasse toe te voegen aan het programma van het NK Ovalracing 2013.
Middels een voorlichtingsavond, waar ruim 20 geinteresseerden aanwezig waren, zijn de plannen met betrekking tot de introductie van deze klasse nader toegelicht.
Vooralsnog zijn de benodigde tien inschrijvers niet behaald. Dit betekent dat in 2013 deze nieuwe klasse nog niet wordt toegevoegd aan het NK Ovalracing.

De getoonde interesse en de serieuze plannen van diverse coureurs heeft de NNO echter doen besluiten om in 2013 nog meer aandacht te besteden aan de eventuele introductie van deze klasse.
Vele geïnteresseerden hebben namelijk aangegeven de klasse als een goede aanvulling te zien op het huidige programma. Voornamelijk de huidige onbekendheid van deze klasse
buiten Groot Brittannië maakt het lastig om een snelle introductie te realiseren.

Er wordt echter inmiddels in Nederland en Duitsland gewerkt aan de realisatie van enkele 2.0 litre Hotrod raceauto’s conform het Britse Spedeworth reglement.
Samen met deze enthousiaste coureurs zal de NNO proberen in 2013 het potentieel van deze klasse verder te verkennen en te promoten onder de belangstellenden.

Geïnteresseerden in deze klasse kunnen zich dan ook nog steeds melden bij het bestuur van NNO Ter Apel via; Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. of 0599-413106.


Einführung der 2-Liter Hot Rod Klasse zurückgestellt

Ter Apel
- Vor einigen Wochen hat die Nord Niederlänischen Ovalracing Vereinigung über die Einführung einer neuen Klasse nachgedacht und angeboten, die aus England bekannten 2-Liter Hotrods zum Programm 2013 hinzuzufügen.

Trotz großem Interesse von vielen Seiten haben sich leider keine 10 Fahrer gefunden, die für das erste Rennen 2013 einen Wagen an den Start bringen können. Aus diesem Grund wird die Einführung der Klasse noch nicht erfolgen.

Weil das Interesse jedoch ungebrochen hoch ist, wird die NNO im folgenden Jahr weitere Schritte unternehmen,um den Bekanntheitsgrad der Klasse mit Ihren Fahrzeugen in Deutschland und den Niederlanden zu erhöhen.
Der Wunsch zahlreicher Interessenten, die diese Wagen als perfekte Ergänzung der aktuellen Klassen sehen, wird also weiter verfolgt mit dem Ziel, die Einführung zu einem späteren Zeitpunkt doch noch zu realisieren.

Daher sollten sich interessierte Fahrer und Teams weiterhin bei der NNO melden, um in Kontakt zu bleiben; Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. oder +31 - 599 - 413106

Wir hoffen, daß sich im Laufe des Jahres noch zahlreiche Fahrer und Teams finden werden, die einen 2-Litre Hot Rod nach dem englischem Spedeworth Reglement einsetzen wollen,
um das von der Insel bekannte Rennflair auch auf dem Kontinent erleben zu können. Zudem sind die Autos ja auch ohne Änderungen bei Veranstaltungen in Großbritannien einsetzbar.

 

img 3913

 

Ter Apel- De KNAF heeft inmiddels de reglementen voor het seizoen 2013 bekend gemaakt voor de sectie Ovalracing.
Deze zijn digitaal terug te vinden via deze website van de Noord Nederlandse Ovalracing >> KLIK HIER <<

Tijdens de KNAF licentiedagen 2013 kan er ook een papieren versie van dit reglement verkregen worden. De licentiedagen vinden plaatsen op de volgende data en locaties; 

Datum

Locatie

Woensdag 9 januari


Van der Valk Hotel Vught
Bosscheweg 2
5261 AA  Vught
17.30 - 21.30 uur

Woensdag 16 januari


Van der Valk Hotel Hengelo
Bornsestraat 400
7556 BN  Hengelo
17.30 - 21.30 uur

Woensdag 23 januari


Van der Valk Hotel Ridderkerk
Krommeweg 1
2988 CB  Ridderkerk
17.30 - 21.30 uur

Zaterdag 26 januari
(Racing Expo)


WTC Leeuwarden
Heliconweg 52
8914 AT  Leeuwarden
10.00 - 14.30 uur

Woensdag 30 januari


Van der Valk Hotel Schiphol
Rijksweg A4 nr. 3
2132 MA  Hoofddorp
17.30 - 21.30 uur

Zaterdag 9 februari


Hotel Mercure Utrecht/Nieuwegein
Buizerdlaan 10
3435 SB  Nieuwegein
09.00 - 15.00 uur 

 

Update, zondag 14 oktober AUTOCROSS-DAG Ter Apel

Ter Apel- Op zondag 14 oktober zal de inmiddels traditionele jaarlijkse autocross-dag in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel weer op het programma staan. Het ovale asfalt van “De Polderputten” zal dan opnieuw het strijdtoneel zijn voor een groot aantal deelnemers die normaliter uitkomen in de autocross.

Ook dit jaar zal het evenement weer doorspekt zijn met spanning, sensatie en vooral spektakel. Om het publiek een zo gevarieerd mogelijk programma te kunnen bieden hebben we uit alle sectoren van de autocross wel een klasse aan de start staan. Kortom voor elk wat wils.

Als klapstuk van de dag gaan we dit evenement wederom afsluiten met een zgn. CARAVAN-RACE. Hier kunt u meedoen met een auto die deze dag in één van de klasses heeft deelgenomen (m.u.v. sprinters). Uiteraard mag de trekhaak pas gemonteerd worden na de reguliere races. De caravan dient compleet ontdaan te worden van het volledige interieur. De lege opbouw blijft dan over en deze mag alleen van binnen verstevigd te worden met een kruislingse constructie van houten panlatten (22 x 42mm). Het trekkend voertuig is verplicht om het gehele voorraam af te dekken doormiddel van gaas, dit om rond vliegende caravanonderdelen buiten de auto te houden. Tijdens de race is alleen contact toegestaan ten opzichte van de caravan, contact tussen de auto’s is niet toegestaan. Momenteel zijn er voldoende aanmeldingen om om deze caravan-race door te laten gaan. Vooraanmelding is nog steeds mogelijk. Voor het verkrijgen van caravans die rijp zijn voor de caravanrace hebben wij tevens een contactpersoon; Autohome Poppema in Oude Pekela, tel; 0597-614499. Voor de caravans wordt een aparte ruimte op het rennerskwartier ingericht. Deze zullen dichtbij de in-/uitgang van het rennerskwartier staan, ook wordt rekening gehouden met de volgorde van de klasses, zodat coureurs voldoende tijd hebben om hun caravan achter hun auto te bevestigen.

Aanmelden voor de caravan-race kan bij de N.N.O. via Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.  Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. of 0599-413106.

Inschrijving

De overige verplichte inschrijving voor alle klasses is op de wedstrijddag op het circuit. Alle coureurs dienen minimaal 18 jaar te zijn en in het bezit van een rijbewijs. Vooraanmelding is niet nodig! Zondagochtend 14 oktober kan men zich dan ook ’s morgens vanaf 07.30 uur inschrijven op het circuit “de Polderputten” voor één van de volgende klasses:

Standaardklasse tot 1300 cc
(ook verstevigde auto’s toegestaan, geen turbo’s)

Standaardklasse tot 1600 cc
(geen verstevigde auto’s)

Standaardklasse tot 2000 cc
(geen verstevigde auto’s, voor licht verstevigde auto’s (alleen van binnenuit), zal bij voldoende deelname een aparte groep worden gecreëerd.)

Toerwagenklasse
(opgevoerd en/of boven 2000 cc, ook 4 x 4 en turbomotoren en een complete, geen verstevigde carrosserie)

Vrije Standaardklasse
(verstevigde en/of opgevoerde auto’s waarbij licht contact in bochten is toegestaan)

Rodeoklasse
(Standaard carrosserie tot maximaal 6 cilinders, 4 kleppen per cilinder en maximaal 1800 kg, geen busjes en pick-ups. Open carrosserie is niet toegestaan. Behalve de rolkooi ter bescherming van de
rijder en versterking van stuurstangen is geen enkele versteviging toegestaan) Duwen mag in de rodeoklasse, ook in de zijkant. Maar niet in de bestuurderszijde deur. Het inrijden op stilstaande
auto's is streng verboden (geen bangeracties).

Sprinters
Sprinters; van 1000cc motorfietsmotoren tot 4x4 superklasse sprinters.


Bangerstox (VOL!!!)
Op veler verzoek zal ook de populaire en spectaculaire Bangerstox klasse weer aan het programma worden toegevoegd. Deze klasse is normaliter onder andere actief op de gravel van Speedway Emmen. Deze reglementen zullen dan ook gehanteerd worden betreffende de constructie van de auto’s en de races (dus geen KNAF rolkooi vereiste). De Bangerstoxcoureurs dienen zich van tevoren op te geven bij de NNO. Inmiddels is het maximale deelnemersaantal in deze klasse bereikt. De inschrijving is dan ook gesloten! Momenteel hebben 40 coureurs zich ingeschreven. Bij de Bangerstox zal het transpondersysteem worden gebruikt om tot een goede uitslag te komen. Een transponder is niet verplicht, maar dan wordt u niet opgenomen in de uitslag. Neem u (Mylaps MX) transponder ’s ochtends mee naar de inschrijving.

Alle auto’s in alle klasses dienen op gewone straatbanden met een minimum profiel van 2 mm te rijden. De auto’s moeten verder natuurlijk wat betreft veiligheid voldoen aan de eisen zoals deze vermeld staan in het ASJ van de KNAF 2012. Dus o.a. goede roll-bar, brandvrije kleding, nekband, handschoenen en goedgekeurde helm. Tevens dient iedere rijder een geldige KNAF-licentie 2012 voor de autocross te hebben. Op het circuit zijn op vertoon van een geldig rijbewijs ook KNAF daglicenties (€ 25,-) verkrijgbaar.

Inschrijfgeld € 5,- per auto.
Entree volwassene € 12,- p.p. Kinderen tot 15 jaar € 3,- p.p. 65+ € 7,- p.p.

Voor eventuele vragen/inlichtingen:

NNO Ter Apel
Frits d’Haan 0528-265036
Robert Dreier 0599-413106
e-mail; Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

 

NNO Ter Apel gaat voor introductie 2.0 litre Hotrod bij 10 inschrijvingen 

Ter Apel- NNO Ter Apel heeft na het uitvoeren van een haalbaarheidsonderzoek gezien dat er een behoorlijk draagvlak voor deze nieuwe (uit Groot Brittannië afkomstige) klasse is. De NNO is dan ook voornemens om deze klasse vanaf 2013 toe te voegen aan het reguliere programma. Deze klasse zal (in tegengestelde richting, dus rechtsom) op de short-oval rijden. De NNO hanteert zo het bestaande reglement dat ook van toepassing is in Groot Brittannië. Er zal gestart worden met auto’s die ”rechts-gestuurd” zijn, waardoor er evt. ook Britse deelnemers van start kunnen gaan in Ter Apel en tevens kunnen de Nederlandse en Duitse coureurs ook eens een uitstapje naar Groot Brittannië maken. Hiervoor zal echter ook het circuit moeten worden aangepast, om aan de strenge veiligheidseisen te kunnen blijven voldoen. Dit vraagt van ons de nodige financiële investeringen en uiteraard een hoop werk en inspanning.

Daarom wordt er door het bestuur van de NNO een ondergrens van minimaal 10 coureurs gehanteerd, die in het eerste seizoen aan de start moeten gaan verschijnen om deze klasse te introduceren. Voor zowel de coureurs als de organisatie moet er wel uitzicht zijn op 10 en meer deelnemers. 

De NNO heeft een sponsor kunnen vinden (het betreft twee racebanden van Hoosier) voor de eerste 10 inschrijvers die in 2013 van start gaan. Snel inschrijven/deelnemen wordt dus beloond. 

Om er zeker van te zijn dat dit aantal deelnemers ook daadwerkelijk aan de start zal verschijnen wordt de volgende maatregel gehanteerd:

Coureurs die in 2013 willen gaan deelnemen in deze klasse dienen als borg (statiegeld) een bedrag van € 500,- over te maken aan de NNO vòòr 01 november 2012. Wanneer minimaal 10 deelnemers dit hebben gedaan zal de NNO deze klasse in 2013 definitief toevoegen aan het race-programma. Na aankoop van een complete auto, of bij (eigen)bouw nadat de helft van een dergelijke auto gereed is, zal de coureur meteen € 250,- van deze borg terug ontvangen. Wanneer de betreffende deelnemer in 2013 ook daadwerkelijk aan de start verschijnt krijgt hij de overige € 250,- ook retour + 2 nieuwe banden (voorgeschreven Hoosiers) voor zijn auto. Bij minder dan 10 aanmeldingen op 01 november zal de klasse in 2013 niet van start gaan, de coureurs die hun betaling hebben verricht zullen hun geld dan ook volledig terugkrijgen.

Kortom, de NNO is bereid z’n nek uit te steken en dit avontuur aan te gaan, maar we willen wel enige zekerheid inbouwen. Vandaar dit “statiegeld-systeem”. Ook wij moeten immers investeren. Dit willen we wel, maar we willen niet (meer) investeren in lucht. Samen willen we geen (nieuwe) klasse met (te) weinig deelnemers. Bij voldoende aanmeldingen (10 of meer) gaat het in 2013 gewoon door en krijgt een inschrijver zijn “statiegeld” in 2 porties terug (+ evt. 2 nieuwe banden). Wanneer er te weinig deelnemers zijn, krijgt iedere inschrijver zijn “statiegeld” per omgaande teruggestort.

We vragen dan ook van de coureurs om zich samen in te zetten, om deze klasse daadwerkelijk te kunnen introduceren, zodat we gezamenlijk van deze prachtige klasse een succes kunnen maken op onze fraaie oval in Ter Apel. Wij zijn “om”, nu de coureurs nog. 

Voor aanmeldingen contact opnemen met de NNO, inschrijfformulieren zijn a.s. zondag beschikbaar in het jury-gebouw, het reglement is tevens verkrijgbaar bij de NNO;

 
Frits d’ Haan; 0528-265036
Robert Dreier; 0599-413106
e-mail; Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

 2 litre hotrod 6

 

NNO Ter Apel startet mit den 2.0 Litre Hot Rods bereits 2013 wenn sich mindestens 10 Fahrer einschreiben

Ter Apel – Die NNO Ter Apel hat aufgrund der Machbarkeitsstudie festgestellt, daß es starkes Interesse gibt. Diese aus England stammende Klasse könnte nach dem Willen der NNO bereits im nächsten Jahr zum regulären Programm hinzugefügt werden. Es ist vorgesehen, daß englische Reglement zu übernehmen und in Ter Apel auf dem kleinen (Short) Oval „clockwise“, also im Urzeigersinn rechtsherum zu fahren. Die Fahrzeuge sind dann natürlich auch mit dem Lenkrad auf der rechten (Beifahrer-) Seite versehen.

Dadurch ist es möglich, daß Fahrer aus Deutschland und den Niederlanden auch in England mit gleichem Material antreten können und natürlich auch Fahrer von der Insel ohne Anpassungen an Läufen auf dem Kontinent teilnehmen können.

Um dies zu ermöglichen und dabei nicht die hohen Sicherheitsanforderungen zu vernachlässigen, muß die Rennstrecke verändert und angepasst werden. Dies erfordert einigen Aufwand, den unser Verein auch gerne treiben will.

Die NNO hat jedoch beschlossen, daß sich mindestens 10 Fahrer fest einschreiben müssen, damit die Klasse 2013 an den Start gehen kann. Dadurch haben auch diejenigen, die ein Auto bauen werden, Planungssicherheit. Zudem ist es uns gelungen, einen Sponsor zu finden, der diese Klasse gerne unterstützen möchte. Er wird die ersten 10 Fahrer, die sich fest einschreiben, mit 2 Reifen belohnen! Es handelt sich dabei natürlich um genau den vom Reglement vorgeschriebenen Typ, der auch später zum Einsatz kommen wird.

Wir gehen davon aus, daß es auch im Interesse aller potentiellen Starter ist, wenn sich nur Fahrer einschreiben, die dann wirklich ein Auto präsentieren werden. Zudem möchten wir als Verein auch eine Absicherung haben. Daher wird die Einschreibung wie folgt geregelt :

Jeder Fahrer, der 2013 in der 2.0 litre Hot Rod Klasse in Ter Apel starten will, hinterlegt bis zum 1. November diesen Jahres eine Einschreibgebühr in Höhe von € 500,00 als Pfand bei der NNO. Wenn sich mindestens 10 Fahrer eingeschrieben haben, wird die Klasse zum Programm hinzugefügt und das Reglement offiziell verkündet. Sobald dann im Anschluß diese einge-schriebenen Fahrer nachweislich mit dem Bau eines Autos begonnen oder sogar ein fertiges Auto gekauft haben, zahlt die NNO die halbe Einschreibgebühr ( € 250,00 ) unmittelbar zurück. Die andere Hälfte wird am ersten Renntag zurückgezahlt, wenn das Fahrzeug wirklich am Start steht. Dazu erhalten die ersten 10 eingeschriebenen Fahrer, Ihre beiden Hoosier Gratis-Reifen, wenn Sie mit Ihrem Fahrzeug am ersten Renntag teilnehmen.

Sollten sich bis zum 1. November weniger als 10 Starter eingeschrieben haben, zahlt die NNO den kompletten Betrag ( € 500,00 ) schnellstmöglich zurück und wird unter Umständen die Einführung zu einem späteren Zeitpunkt prüfen.

Also, die NNO ist bereit, einen großen Schritt für den Ovalracing- / Speedwaysport zu gehen. Noch nie konnte man mit einem Tourenwagen sowohl in England als auch auf dem Kontinent ohne Umbaumaßnahmen starten.

Die Einschreibgebühr dient uns und Euch als Sicherheit, daß wir wirklich mindestens 10 Autos beim ersten Saison sehen werden. Den Aufwand und die Kosten, die auf den Club zukommen, wollen wir nur investieren, wenn sichergestellt ist, daß sich die Zusagen nicht in Luft auflösen und wir (wieder) mit einer neuen Klasse und wenigen Teilnehmern starten müssen.

Für alle Personen, die sich einschreiben, ist das Risiko gering : Entweder, die Klasse fährt in 2013 und die NNO zahlt die € 500,00 in zwei Etappen zurück oder es klappt noch nicht im nächsten Jahr und die NNO zahlt die komplette Einschreibgebühr umgehend zurück. Dazu erhalten die ersten 10 sogar noch 2 Hoosier Reifen!

Es wäre unser Wunsch, daß sich jeder ab sofort zu einem Botschafter und Fürsprecher für diese neue, tolle Klasse machen wird und möglichst viele Fahrer und Teams mit dem gleichen Virus infiziert, den wir seit dem Besuch der 2 litre Hot Rods in England in uns haben.

Seid von Anfang an dabei, wenn wir gemeinschaftlich die neue Klasse einführen und sicher viele spannende Rennen im Autosportstadion „De Polderputten“ sehen werden.

Wir bitten um zeitnahe Kontakaufnahme, um alles weitere zu besprechen :

NNO Ter Apel; Frits d’ Haan; +31 528-265036, Robert Dreier; +31 599-413106, e-mail; Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

Gerne steht auch Jörg Libuda zur Verfügung, wenn durch die Sprache etwas unklar sein sollte: Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. +49 2867 223511 abends.

 

NNO Ter Apel onderzoekt haalbaarheid introductie 2.0 litre Hotrod klasse (UK style)

Ter Apel- Momenteel is de NNO Ter Apel bezig om de haalbaarheid te bepalen van de introductie van de zgn. 2.0 litre Hotrod klasse
op het circuit in Ter Apel. Er zijn inmiddels vele geïnteresseerde coureurs. Voor hen willen we graag een informatiebijeenkomst
organiseren om deze klasse en het reglement toe te lichten. We willen serieus geïnteresseerden in deze klasse dan ook vragen om
zich te melden bij de NNO zodat we u op de deelnemerslijst kunnen plaatsen voor deze informatie bijeenkomst.

Deze klasse wordt als volgt gekenmerkt door de Britse 2 Litre Hotrod website;
Fast, wheel-to-wheel racing action at an affordable cost – that’s what makes 2 Litre Hot Rod racing so popular on the ovals of England
and Northern Ireland. These space-framed cars run on control Hoosier tyres, and are confined to the Ford 2L Pinto engine,
making them a cost effective way of getting the thrills that hot rod racing brings.

De 2.0 litre Hotrodklasse is een klasse die al jaren bestaat in Groot Brittannië en daar dan ook op vele ovals actief is. De Britse
Spedeworth organisatie heeft het beheer van het reglement in handen. De klasse is het kleine en daarmee betaalbare broertje
van de National Hotrods. In Engeland hebben we in de afgelopen jaren vele races van deze klasse mogen aanschouwen.
De races zijn vaak adembenemend en erg spannend, mede door het strikte reglement. Het bestaande reglement zal dan ook
voor het grootste gedeelte worden overgenomen. Daarnaast is het ook de bedoeling om de klasse dan ook rechtsom te laten rijden
op de short-oval in Ter Apel. De auto’s zullen dan ook rechts-gestuurd zijn om zo ook een wisselwerking mogelijk te maken en bij
interesse eens in Groot Brittannië te kunnen starten, zonder daar een speciale auto voor moeten bouwen. Daarnaast is het mogelijk
om op termijn een dergelijke auto zo aan te passen, dat de doorgroei naar de Superklasse of National Hotrods mogelijk is,
met hetzelfde frame.

Enkele kenmerken van deze klasse, zonder volledig te zijn, zijn;

-          Buizenframe (spaceframe) of volledig aangepaste standaardcarrosserie

-          Achterwiel aangedreven

-          Grotendeels stalen carrosserie, alleen bumpers, deuren en motorkap mogen van polyester

-          Volledige ‘looks’ van een National Hotrod met lage, brede auto’s met een grote achtervleugel!

-          Kostenbesparende maatregelen door maximale prijs gesteld aan schokbrekers en versnellingsbak

-          Verplichte Hoosier banden (70 pond = 90 euro), slechts 1 nieuwe band per wedstrijd toegestaan

-          Ford 2.0 liter Pinto SOHC motor, licht getuned, kop onbewerkt (lightning rod)

Serieus geïnteresseerd? Neem dan contact op met de NNO en laat je registreren voor de informatie-bijeenkomst die binnenkort
georganiseerd gaat worden. Contact via Robert Dreier, Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. of 0599-413106.

Kijk voor meer informatie over deze klasse in Groot Britannie ook eens op www.2litrehotrod.com, hier zijn ook vele te koop staande
auto’s terug te vinden.
wereldkampioen 2.0 litre hotrod wil reed brengt alvast het nno logo aan op zijn auto als support voor de plannen

 

NNO Ter Apel untersucht die Machbarkeit der Einführung einer 2-Liter Hot Rod Klasse auf dem Kontinent 

Ter Apel – Zur Zeit ermittelt die Nord Niederländische Ovalracing Gemeinschaft (NNO) die Rahmenbedingungen für die Einführung
einer sogenannten 2-Liter Hot Rod Klasse auf der Rennstrecke „De Polderputten“ in Ter Apel. In zahlreichen Gesprächen mit Fahrern
und Teams hat sich gezeigt, daß allerseits großes Interesse besteht. Aus diesem Grund möchte die NNO einen Informationsabend
ausrichten, zu dem alle ernsthaft Interessierten eingeladen werden.
 

Auf der Insel wird die Klasse in der Originalsprache wie folgt beschrieben :

Fast, wheel-to-wheel racing action at an affordable cost – that’s what makes 2 Litre Hot Rod racing so popular on the ovals of
England and Northern Ireland. These space-framed cars run on control Hoosier tyres, and are confined to the Ford 2L Pinto engine,
making them a cost effective way of getting the thrills that hot rod racing brings
. 

Diese Klasse existiert schon seit vielen Jahren und die Rennen werden auf zahlreichen Asphaltbahnen in England, Schottland und
Irland ausgetragen. Genau genommen handelt es sich um die „kleinen“ Brüder der National Hot Rods. Gefahren wird unter
der strengen Aufsicht der Spedeworth Organisation, die durch das Reglement dafür sorgt, das diese Klasse bezahlbar bleibt.
In den letzten Jahren konnten die Besucher des World Finals in Ipswich regelmäßig sehen, welche spannenden und
atemberaubenden Rennen in der ebenfalls an dem Wochenende startenden 2-Liter Klasse möglich sind.
 

Um den Grundgedanken der Klasse zu erhalten, soll das strenge Reglement größtenteils übernommen werden. Dazu gehört auch der
Gedanke, die Autos, wie auf der Insel üblich, „clockwise (= rechtsherum) auf dem kleinen Oval in Ter Apel fahren zu lassen
(wie Brisca F2). Das Lenkrad und der Fahrersitz befinden sich dadurch rechts im Auto. Durch diese Konfiguration ergeben sich
zahlreiche Vorteile :

Autos von der Insel können ohne Veränderungen eingesetzt werden und Fahrer vom Kontinent können wettbewerbsfähig in England
antreten ohne dafür ein spezielles Auto bauen zu müssen. Theoretisch ist sogar denkbar, die Autos mit einigen Veränderungen bei den
National Hot Rods oder in der Superklasse einzusetzen.
 

Ohne Anspruch auf Vollständigkeit einige Eckdaten der Klasse :

 

  • Rohrrahmen Chassis (Spaceframe oder angepasste Serienkarosserie)
  • Hinterradantrieb
  • Karosserie besteht aus Stahlblech außer Stoßfänger, Türen und Haube (Kunststoff)
  • Erscheinungsbild ähnlich einem National Hot Rod (Breit, tief und großer Heckflügel)
  • Kostenbegrenzung durch Maximalpreise bei Stoßdämpfern und dem Getriebe
  • Hoosier Reifen sind vorgeschrieben ( 70 Pfund ~ 90 Euro )
  • Pro Renntag darf nur ein neuer Reifen verwendet werden
  • Ford 2.0 Liter Pinto SOHC Motor, leicht getunt mit Serienkopf (analog Lightning Rods)

 Haben wir das Interesse geweckt ?

Dann bitte schnell Kontakt mit der NNO aufnehmen, um sich für den Informationsabend einzuschreiben. Dies soll so schnell
wie möglich geschehen, daher bitte kurzfristig eine Mail an : Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. "> Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. oder
telefonisch Kontakt mit Rober Dreier aufnehmen : +31 599 413106.
 

Weitere Informationen für Fahrer und Fans gibt es hier : 

www.2litrehotrod.com Website der Klasse & Angebote zum Kauf von Fahrzeugen 

Link; On-Board film 2.0 litre Hotrod Racing, Spedeworth UK.
http://www.youtube.com/watch?v=yP35WZOBb0o&;feature=plcp

img 3913

img 3508

 img 4059



motor ingebouwd

 
<< Start < Vorige 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Volgende > Einde >>

Pagina 30 van 30
 
 
logo spedeworth