Nieuws


Training zaterdag 30  juni
- Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open

- Let op; Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek 
- Aanvang training alle klasses 13:00 uur - 17:00 uur, deelnemers uit de juniorenklasse trainen gezamenlijk in een separate groep, gedurende de hele training.
- Kosten training € 10,- + € 15,- inschrijfgeld (bij inschrijving training voldoen) voor deelname aan de wedstrijden van zondag 1 juli a.s.
- NAB (dag) licentie verplicht, junioren vanaf 11 jaar, overige klasses vanaf 16 jaar.  
- Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a) 
- LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken. Alleen op de training bestaat de mogelijkheid om te checken of de transponder werkt in de auto. Wanneer tijdens de wedstrijd blijkt dat de transponder niet werkt is de coureur verantwoordelijk en wordt hij dus niet geklasseerd.

Wedstrijden zondag 1 juli  (4e serie races meetellend voor het Int. NK & NNO Kampioenschap Ovalracing 2018)
- LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS + Race Receivers VOOR ALLE KLASSES VERPLICHT!!! 
- 7.00 uur; Entreeheffing alle overnachters rennerskwartier  + overtollige auto’s uit rennerskwartier verwijderen 
- 8.00 uur; Ingang circuit, hoofdkassa & rennerskwartier open. 
- 8.15 uur tot 09.30 uur; Inschrijfbureau geopend op het circuit ( “de Pitspub”), 
NAB (dag) licentie verplicht. Inschrijving is € 15,-. 
Transponder meenemen naar inschrijfbureau!!!
- 8.30 uur – 10.30 uur; Technische- en veiligheidskeuring auto’s op de baan. Alle deelnemende auto's dienen voor 10:00 uur op het circuit te zijn aangeboden voor de Technische Keuring! De coureur/inschrijver is verplicht om zelf zijn auto, inclusief NNO logboek 2018, aan te bieden aan de Technische Commissie, daarnaast dient hij zijn eigen pakket van helm en veiligheidskleding (balaclava, nekband Nomex 3, onderkleding, raceoverall, handschoenen en schoenen) ook aan te bieden voor de keuring. 
11.00 uur; Verplichte rijdersbriefing 
± 11.45 uur; Start wedstrijden 
- Deelname door de volgende klasses; “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse, Rookie Rods, Standaardklasse 2000, SuperRods met divisie Sport en Super, National Hotrods, BMW 325I E36 CUP, Spedeworth 2.0 litre Hotrods en als gastklasse de Bangerstox.
- Alle coureurs dienen in het bezit te zijn van een zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs.
- Alle klasses rijden twee manches en finale. De Bangerstox sluiten de dag af met een zgn. DD.
- Een half uur na afloop van de races vindt de prijsuitreiking van het dagklassement plaats in de kantine.

 
Hieronder is de deelnemerslijst van de gastklasse Bangerstox bij de Ovalraces van zondag 1 juli 2018 in het autosportstadion "De Polderputten" in Ter Apel terug te vinden. De inschrijving is inmiddels gesloten, het maximale aantal deelnemers is bereikt. Dit is de laatste wedstrijd die meetelt voor het NNO Clubkampioenschap Bangerstox 2018.  
 
Let op: eventuele deelname aan de afsluitende DD is alleen toegestaan met auto's van minimale grote zoals VW Golf 3, Opel Astra etc. (dus geen Nissan Micra, Opel Corsa, Opel Tigra, Ford Fiesta of andere kleinere modellen)
 
DEELNEMERSLIJST BANGERSTOX OVALRACING TER APEL, ZONDAG 1 JULI A.S.
Startnummer Coureur Woonplaats
1 Torsten Katuin Emmer Compascuum
2 Olaf Katuin Emmer Compascuum
13 Freddy Snip Marum
21 Marc Mulder Musselkanaal
22 Marco op de Dijk Nieuwolda
26 Johan Roosien Gasselternijveen
27 Michel Minnes Nieuw Buinen
32 Herman Temmen Zwartemeer
33 Rieks Spelde Musselkanaal
34 Meindert de Wal Musselkanaal
38 Bas Van Der Straat Ter Apel
48 Foppe Minnema Oude Leye
69 Mathijs van Veen Ter Apelkanaal
73 Bjorn Dijkema Appingedam
74 Rowan Soppe Sustrummoor
76 Raymon Keybets Musselkanaal
76 Harm Moorman Musselkanaal
88 Collin Poel Musselkanaal
89 Patrick Tempel Bellingwolde
104 Kees Dijk Bornwird
105 Harm Ludolphie Sappemeer
115 Keimpe Hoekstra De Valom
159 Eelco v/d Veen Dokkum
166 Alfred Nijenhuis Ter apel
174 Pim Scholten Gendt
175 Mike Kerkman Gendt
221 Kevin van Riezen Ter Apel
229 Bjorn Schuiling Ter Apel
239 Robert Kremer Schildwolde
242 Jordy Boer Midwolda
307 Kevin Moorman Musselkanaal
314 Ida Huizenga Burgum
322 Randy Nuninga Oostwold
325 Mark Burema Musselkanaal
327 Arnold Ottens Emmer Compascuum
329 Marc Schuiling Ter Apelkanaal
333 Bart Nijenhuis Nieuw-Buinen
357 Bernard Eckelhoff Ter Apel
385 Erik Weering Oude Pekela
416 Kevin Keur Ter Apel
451 Pieter Venema Burgum
505 Michelle Raatjes Winschoten
536 Mike Koning Noordbroek
600 Jerome Wiing Rheinberg (BRD)
601 Jürgen Teigelkamp Rheinberg (BRD)
606 Raphael Neuschäffer Rheurdt (BRD)
682 Natasja Roo De Wijk
699 Eric Ottens Emmer Compascuum
710 Michel Hingstman 2e Exloermond
749 Nick Bolmer Musselkanaal
758 Richard de vries Drachten
 

Derde serie ovalraces meetellend voor het Nederlandskampioenschap in Ter Apel

 

Ter Apel – De eerste punten van het seizoen voor het Nederlandskampioenschap Ovalracing zijn verdeeld tijdens de eerste twee wedstrijddagen. Op zondag 3 juni staat alweer de derde wedstrijddag van het seizoen, uit een serie van zes, op het programma. Dan zullen wederom zo’n 100 coureurs strijden in de diverse klasses voor de NK titels in het ovalracen. Naast het reguliere klasse programma worden de Saloon Stockcars toegevoegd aan het programma. Auto’s uitgerust met sterke stalen bumpers die de bumper mogen gebruiken voor positie verbetering zullen ongetwijfeld voor spektakel gaan zorgen op de Polderputten in Ter Apel.

 

Juniorenklasse

Na twee wedstrijden in de Juniorenklasse is het Fabian Baer uit Duitsland die aan de leiding gaat. Hij wordt gevolgde door Lieke Hoffmans uit Boxmeer en Justin Albrecht. Door een herkeuring in de Junioren zijn een aantal coureurs hun punten van Hemelvaartsdag kwijt geraakt waardoor enigszins verassende namen de ranglijst aanvoeren. Maar er zijn nog vier wedstrijddagen te gaan waarin veel punten te verdienen zijn, dus nog kansen genoeg voor de jonge coureurs in de Juniorenklasse.

 

Rookie Rods

Won Sander van der Heijden uit Nuland de Openingsrace tijdens Pasen, op Hemelvaartsdag eindigde hij gelijk in puntentotaal met Stefan Arends uit Roswinkel. Zo blijft het verschil tussen beide coureurs slechts drie punten en belooft het de rest van het seizoen dan ook een interessante strijd te worden. Ook Jesse van den Akker kende tijdens de hemelvaartsdagraces een zeer goede dag. Met zijn behaalde vijfentwintig punten heeft hij ook aansluiting bij de Van der Heijden en Arends die de ranglijst aanvoeren. Met de verwachte extra aanvulling in deze klasse belooft het wederom een interessante strijd te worden.

 

Kleine verschillen in Standaard 2000

In deze klasse met Standaard auto’s op slicks zijn het Daniël Birke uit het Duitse Lingen en Danny Bos uit Ter Apel die de leiding in handen hebben. Maar één misstap kan er in deze klasse voor zorgen dat men meteen buiten de top vijf valt. Zo is het verschil tussen de eerste zes coureurs van de ranglijst, slechts elf punten. Jordan Wolters uit Raalte wist de afgelopen wedstrijddag met zijn snelle Renault Clio het dagklassement binnen te slepen. Wanneer hij dit huzarenstukje weet te herhalen kan zich ook zomaar eens in de top van het klassement gaan mengen.

 

Coureurs in de BMW Cup strijden om Gouden Helm

Voor de coureurs in de BMW Cup staat er de komende wedstrijddag een extra prijs op het programma. De coureurs gaan naast de punten voor het Nederlandskampioenschap Ovalracing ook strijden om de Gouden Helm bokaal. Uitgesproken favoriet voor deze titel lijkt Iwan Heins uit Schoonoord, hij won dit seizoen tot nu toe nog alle races in zijn klasse. Maar ook Roelf Huisman uit Schoonoord, Rob Fischer uit Ter Apel en Norbert Horvath uit Weiteveen hebben laten zien geduchte tegenstanders te zijn. Maar met een startopstelling volgens loting in de plaatsingsmanches en een kwalificatie voor de startopstelling van de Gouden Helm finale kan er van alles gebeuren in de strijd om de Gouden Helm titel 2018.
 
2.0 Hotrods

In de 2.0 Hotrod klasse gaat Christiaan Smidt uit Nijmegen aan de leiding. Hij heeft inmiddels een voorsprong van 31 punten op Niklas Klaka. Deze jonge coureur uit het Duitse Gelsenkirchen weet constant elke race zijn punten te pakken waardoor hij het grote deelnemersveld achter zich houdt. Jeroen Laurijssen uit het Brabantse Chaam heeft zich weten op te werken naar de derde plaats in het kampioenschap. Volgende maand zullen tevens zes coureurs de NNO vertegenwoordigen tijdens het Ipswich Spedeweekend georganiseerd door Spedeworth Motorsport in Engeland. Er zal dan worden gestreden om de Europese titel van de 2.0 Hotrods.

 

SuperRods (met sport- en superklasse)

Met zeven deelnemers tijdens Hemelvaartsdag was de SuperRods alweer beter gevuld dan voorheen. Als nieuwelingen stonden Jappie Nicolai uit Dokkum en Wim Blaauw uit Oude Pekela aan de start. Ging het met Nicolai voortvarend, bij Wim Blaauw waren er nog wat kinderziektes die de komende tijd uit de auto gehaald moeten worden. Maar potentieel heeft de VW Polo zeker. Frank Schoonbeek uit 2e Exloermond moest uit nood nog in zijn crossauto starten, maar hij haalde de nodige punten binnen en staat zo tweede in het kampioenschap. Edward Jan Walsma uit Joure is de nummer drie, hij deelt de tweede plaats met Schoonbeek,  beide coureurs haalden inmiddels 55 punten.

 

Saloon Stockcars maken hun officiële debuut in Ter Apel

Na een demonstratie wedstrijd in 2017 gaat de uit Engeland overgewaaide rechtsgestuurde Saloon Stockcar klasse op zondag 3 juni hun officiële debuut maken. Deze snelgroeiende contactklasse zal met zo’n 20 deelnemers aan de start verschijnen en daarmee een absolute toevoeging voor het programma zijn. Op de korte oval van zo’n 320 meter zullen we ongetwijfeld het nodige bumperwerk gaan zien.

 

National Hotrods zorgen voor sensatie

De finale van de National Hotrods tijdens de races op Hemelvaartsdag was een race om van te water tanden. In een rondenlang gevecht tussen routinier John van den Bosch uit Rosmalen, Reimon Bos uit Noord Sleen en Erik Emming uit Ter Apel werd op een faire manier gestreden voor de overwinning. Bos wist uiteindelijk in de allerlaatste bocht van de 25 ronden durende wedstrijd John van den Bosch te verslaan. Maar vd Bosch wist uiteindelijk wel de dagzege te pakken en zo zijn achterstand in de tussenstand van het Nederlandskampioenschap te verkleinen. Reimon Bos gaat hier nog altijd aan de leiding voor Johan Sanders, John vd Bosch, Djony Meijer en Mark Teuben. Daarnaast zal Harm Veenstra jr. uit Ter Apel zijn rentree gaan maken in deze klasse. Hij heeft hiervoor de beschikking over de kampioensauto van 2017, de voormalige Ford Focus van Jeffrey Zwiep.

 

De ovalraces zullen zondag 3 juni a.s. om 11:45 uur van start gaan op het ovale asfalt van autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel. Alle klasses zullen driemaal aan de start verschijnen.

 

 

Verduidelijking en aanvullingen op reglement Ovalracing NNO Ter Apel 2018 

JUNIOREN:

ASJ 2018

Motoren moeten standaard zijn en blijven en mogen de door de fabriek standaard opgegeven pk’s tot maximaal 10% overschrijden tot een maximum van 65pk. De motoren mogen ook niet meer dan 10% onder de standaard opgegeven pk’s zitten. Motoren met meer dan 65pk af fabriek zijn niet toe gestaan.

Voor de Toyota Starlet geldt vanaf 03 juni 2018 het volgende maximum aantal PK’s à 62 PK

  

BMW klasse

ASJ 2018 punt 35

Schroefveerpoten van het merk “kontakt plus” JOM Blueline, er mogen zgn. kilo veren op de voorste veerpoten gemonteerd worden (kilo’s naar eigen keuze). De achterveren, de zgn. “pompoenveren” (die op geen enkele manier bewerkt mogen worden) dienen uit het pakket van het merk “Kontakt Plus” JOM Blueline te zijn. De bodemspeling mag niet minder dan 5 centimeter zijn.
 

1e Aanvulling per 03 juni 2018:

De hoogte van de achterveren is standaard ongeveer 190 mm. Hiervan mag max. 15 mm worden afgeweken, m.a.w. de veren mogen nooit korter zijn dan 175 mm. (anders volgt afkeur).

2e Aanvulling per 03 juni 2018:

Omdat er nogal wat lengteverschil kan zitten in de draagarmen (blijkt te liggen aan het merk en waar men ze koopt), heeft de TC het volgende besloten:

De lengte van de draagarmen dient links en rechts gelijk te zijn. 

3e aanvulling per 03 juni 2018:

Er staat als laatste zin in punt 35: De bodemspeling mag niet minder dan 5 cm zijn. Dit is niet alleen de bodemplaat, maar alles aan de onderkant van de auto gemeten, dus incl uitlaat en evt zijskirts. Niets mag lager bij de grond zijn dan 5 cm vanaf de grond gemeten.

 

 

Training zaterdag 2 juni
- Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open

- Let op; Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek 
- Aanvang training alle klasses 13:00 uur - 17:00 uur, deelnemers uit de juniorenklasse trainen gezamenlijk in een separate groep, gedurende de hele training.
- Kosten training € 10,- + € 15,- inschrijfgeld (bij inschrijving training te voldoen) voor deelname aan de wedstrijden van zondag 3 juni a.s.
- NAB (dag) licentie verplicht, junioren vanaf 11 jaar, overige klasses vanaf 16 jaar.  
- Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a) 
- LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken. Alleen op de training bestaat de mogelijkheid om te checken of de transponder werkt in de auto. Wanneer tijdens de wedstrijd blijkt dat de transponder niet werkt is de coureur verantwoordelijk en wordt hij dus niet geklasseerd.

Wedstrijden zondag 3 juni  (3e serie races meetellend voor het Int. NK & NNO Kampioenschap Ovalracing 2018)
- LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS + Race Receivers VOOR ALLE KLASSES VERPLICHT!!! 
- 7.00 uur; Entreeheffing alle overnachters rennerskwartier  + overtollige auto’s uit rennerskwartier verwijderen 
- 8.00 uur; Ingang circuit, hoofdkassa & rennerskwartier open. 
- 8.15 uur tot 09.30 uur; Inschrijfbureau geopend op het circuit ( “de Pitspub”), 
NAB (dag) licentie verplicht. Inschrijving is € 15,-. 
Transponder meenemen naar inschrijfbureau!!!
- 8.30 uur – 10.30 uur; Technische- en veiligheidskeuring auto’s op de baan. Alle deelnemende auto's dienen voor 10:00 uur op het circuit te zijn aangeboden voor de Technische Keuring! De coureur/inschrijver is verplicht om zelf zijn auto, inclusief NNO logboek 2018, aan te bieden aan de Technische Commissie, daarnaast dient hij zijn eigen pakket van helm en veiligheidskleding (balaclava, nekband Nomex 3, onderkleding, raceoverall, handschoenen en schoenen) ook aan te bieden voor de keuring. 
11.00 uur; Verplichte rijdersbriefing 
± 11.45 uur; Start wedstrijden 
- Deelname door de volgende klasses; “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse, Rookie Rods, Standaardklasse 2000, SuperRods met divisie Sport en Super, National Hotrods, BMW 325I E36 CUP (Gouden Helm Trofee), Spedeworth 2.0 litre Hotrods en als gastklasse de Saloon Stockcars.
- Alle coureurs dienen in het bezit te zijn van een zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs.
- Alle klasses rijden twee manches en finale.
- Een half uur na afloop van de races vindt de prijsuitreiking van het dagklassement plaats in de kantine.

 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

Pagina 3 van 37
 
 
logo spedeworth