Nieuws


Training zaterdag 5 mei
- Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open

- Let op; Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek 
- Aanvang training alle klasses 13:00 uur - 17:00 uur, deelnemers uit de juniorenklasse trainen gezamenlijk in een separate groep, gedurende de hele training.
- Kosten training € 10,- + € 15,- inschrijfgeld (bij inschrijving training te voldoen) voor deelname aan de wedstrijden van donderdag 5 mei a.s.
- NAB (dag) licentie verplicht, junioren vanaf 11 jaar, overige klasses vanaf 16 jaar.  
- Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a) 
- LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken. Alleen op de training bestaat de mogelijkheid om te checken of de transponder werkt in de auto. Wanneer tijdens de wedstrijd blijkt dat de transponder niet werkt is de coureur verantwoordelijk en wordt hij dus niet geklasseerd.

Wedstrijden donderdag 10 mei (hemelvaartsdag)  (2e serie races meetellend voor het Int. NK & NNO Kampioenschap Ovalracing 2018)
- LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS + Race Receivers VOOR ALLE KLASSES VERPLICHT!!! 
- Poort rennerskwartier vanaf woensdag 9 mei, 19:00 uur geopend.
- 7.00 uur; Entreeheffing alle overnachters rennerskwartier  + overtollige auto’s uit rennerskwartier verwijderen 
- 8.00 uur; Ingang circuit, hoofdkassa & rennerskwartier open. 
- 8.15 uur tot 09.30 uur; Inschrijfbureau geopend op het circuit ( “de Pitspub”), NAB (dag) licentie verplicht. Inschrijving is € 15,-. 
Transponder meenemen naar inschrijfbureau!!!
- 8.30 uur – 10.30 uur; Technische- en veiligheidskeuring auto’s op de baan. Alle deelnemende auto's dienen voor 10:00 uur op het circuit te zijn aangeboden voor de Technische Keuring! De coureur/inschrijver is verplicht om zelf zijn auto, inclusief NNO logboek 2018, aan te bieden aan de Technische Commissie, daarnaast dient hij zijn eigen pakket van helm en veiligheidskleding (balaclava, nekband Nomex 3, onderkleding, raceoverall, handschoenen en schoenen) ook aan te bieden voor de keuring. 
11.30 uur; Verplichte rijdersbriefing
± 12.00 uur; Start wedstrijden 
- Deelname door de volgende klasses; “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse, Rookie Rods, Standaardklasse 2000, SuperRods met divisie Sport en Super, National Hotrods, BMW 325I E36 CUP, Spedeworth 2.0 litre Hotrods en als gastklasse de Bangerstox.
- Alle coureurs (m.u.v. Bangerstox) dienen in het bezit te zijn van een zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs.
- Alle klasses rijden twee manches en finale.
- Een half uur na afloop van de races vindt de prijsuitreiking van het dagklassement plaats in de kantine.

 
LET OP, SINDS ZATERDAG 21 APRIL IS AANMELDEN NIET MEER MOGELIJK, HET MAXIMALE AANTAL INSCHRIJVINGEN IS VOOR 10 MEI INMIDDELS BEREIKT!!
 
De aanmelding voor de gastklasse Bangerstox bij de Ovalraces van donderdag 10 mei (hemelvaartsdag) 2018 in het autosportstadion "De Polderputten" in Ter Apel is weer van start gegaan. Vooraanmelding is verplicht. Bangerstox is een contact klasse waar alleen linksom rond geduwd mag worden. Follow- in of inrijden op stil staande auto is verboden. Deze wedstrijd telt mee voor het NNO Clubkampioenschap Bangerstox 2018. Deelnemers die op 1 april jl. hebben deelgenomen hebben voorrang bij inschrijving. 
 
Het aantal deelnemers is begrenst. Alleen volledig ingevulde formulieren worden in behandeling genomen. U ontvangt een bevestiging van uw inschrijving per e-mail.
 
Het reglement is hier te vinden; Reglement NNO Bangerstox 2018
 

Ter Apel – Op zondag 1 april (Eerste Paasdag) gaat alweer een nieuw seizoen ovalracing van start. Na een lange winterstop gaan voor de veertigste keer de vele coureurs uit binnen- en buitenland strijden om de NK titels in de diverse klasses over zes wedstrijden op het circuit de Polderputten in Ter Apel. Met goed gevulde raceklasses en daarmee sterke deelnemersvelden belooft het wederom een spectaculair seizoen te worden. Nieuw is dit jaar dat naast alle deelnemende klasses van het NK Ovalracing ook telkens een zgn. contact-klasse aan het programma wordt toegevoegd. Hiermee komt de organisatie tegemoet aan een duidelijke behoefte van het publiek, een combinatie van fullspeed races van de non-contact klasses afgewisseld door een klasse waarbij onderling contact tussen de auto’s is toegestaan, dit draagt zorg voor een compleet en zeer spectaculair autosportprogramma met voor ieder wat wils. Tijdens de paasraces zullen de Bangerstox als contact klasse, hun opwachting maken, met ruim 40 coureurs, een enorm deelnemersveld. Zij zullen dit seizoen drie keer aan het programma worden toegevoegd. Tijdens de overige wedstrijden zullen de Saloon Stockcars acte de presence geven en voor het nodige spektakel zorgen.

 

Nieuwe klasse, Rookie Rods
Bij de reguliere klasses is de grootste wijziging doorgevoerd in de Standaardklasse 1400, deze is nu omgetoverd in de Rookie Rods. Een echte instapklasse binnen het ovalracen voor coureurs vanaf 16 jaar. De maximale cilinderinhoud is 1600 cc en het maximale vermogen van de auto’s in deze klasse is begrenst op 130 pk. Een groot deel van de deelnemers uit de voormalige Standaard 1400 klasse hebben hun auto aangepast voor deze klasse en tevens worden er al een groot aantal nieuwe coureurs verwacht. Stefan Arends uit Roswinkel zal zijn Nederlandse titel gaan verdedigen.

 

Junioren

Al vanaf de leeftijd van 11 jaar is het mogelijk deel te nemen aan de ovalraces. Dat deze eerste kennismaking met deze tak van autosport steeds populairder wordt zien we aan het groeiende aantal deelnemers in deze juniorenklasse. Regionale nieuwkomers zijn broer en zus, Teun en Meike Suelmann uit Ter Apel, Jana Kuper uit Rütenbrock en Sharona Pol uit Roswinkel. Ook Wout en Lieke Hoffmans uit Boxmeer mogen we toevoegen aan het startveld. Zij gaan met leeftijdsgenoten in een auto tot maximaal 1000cc strijden om de Nederlandse titel bij de Junioren.

 

De 2.0 Hotrodklasse, met haar roots in Engeland, begint aan het vijfde seizoen op het circuit in Ter Apel. Deze klasse wint nog altijd aan populariteit en zou zo maar eens voor een startveld van meer dan 20 auto’s kunnen gaan zorgen. Dit in combinatie met het racen op de korte baan in Ter Apel staat garant voor spannende deur aan deur races. Naast nieuwe namen als Manfred Baer uit Duitsland, Rik van der Linden uit Tilburg maken ook diverse coureurs een comeback met fraaie nieuwe auto’s. De coureurs hebben vier wedstrijden de tijd om hun auto’s te optimaliseren, voordat er in september een grote delegatie Engelse coureurs naar Ter Apel komt om de strijd aan te gaan om de Dutch Open titel 2018.

 

In de National Hotrod klasse, is één ding zeker, er zal een nieuwe Nederlands kampioen gaan opstaan. De kampioen van afgelopen seizoen, Jeffrey Zwiep heeft zijn Hotrod ingeruild voor een raceauto voor het TT circuit in Assen. Ter Apeler Johan Sanders moest na het behalen van de Nederlandse titel in 2016 zijn titel in 2017 weer afstaan. HIj zal er met zijn Peugeot 206cc op gebrand zijn de titel dit seizoen te heroveren. Maar ook de ervaren en grossier in titels John van den Bosch uit Rosmalen moet het al twee seizoenen zonder deze titel doen. Zijn honger naar succes is nog lang niet gestild. De uit Noord Sleen afkomstige Reimon Bos maakte eind vorig seizoen een goede indruk. Door zijn sterke optreden met de Opel Tigra wist hij afgelopen jaar de tweede plaats in het NK vast te stellen. Nu hij zijn nieuwe strijdwapen helemaal naar zijn hand heeft kunnen zetten zal alleen de eerste positie aan het einde van het seizoen hem nog tevreden kunnen stellen.

 

Met een vol deelnemersveld is de Standaard 2000 zeker ook dit jaar weer een smaakmaker in het programma. Veel kanshebbers op de 2018 titels maakt de klasse des te interessanter, de Standaard bolides uitgerust met brede slicks zorgen voor hoge snelheden op de lange rechte stukken van het circuit. Michel vd Zwaag, Danny Bos, Kevin Mosterd en Jordan Wolters zagen we het afgelopen seizoen vaak in de voorste gelederen. Ook dit seizoen zijn deze mannen weer van de partij. Daarnaast hebben Ron Bos en John Groen als equipe wederom een Honda opgebouwd. Daniel Birke uit Duitsland heeft zijn Opel Kadet verruild voor een Honda. Vorig weekend maakte hij tijdens de training de eerste meters in zijn bolide.

 

De auto’s in de BMW Cup zijn dit jaar uitgerust met een ander type band, wat ervoor zal zorgen dat ze harder in het rond gaan op de Polderputten. In deze merken cup die door de NNO een aantal jaren geleden is geïntroduceerd zien we ook dit seizoen weer nieuwe namen. Uit de Stockcar F2 is Niels Wubkes overgekomen, hij vormt samen met Ter Apeler Arjen Norder een equipe. Norbert Horvath uit Weiteveen heeft de auto van Thomas Veldkamp overgenomen, hij zal voor het eerst kennis maken met de sport. Ook Ramond de Haan een nieuwe naam in de BMW Cup, hij heeft echter al heel wat jaren ervaring opgedaan in de Standaard 1400. Kampioen van 2017, Kevin Zwiep, heeft de klasse verlaten wat ervoor zorgt dat we hoe dan ook een nieuwe kampioen gaan zien.    

 

In de SuperRods is Niek Damstra uit het Friese Giekerk de titelverdediger. Hij zal het wederom op moeten nemen tegen René Teerink uit Halle. Andre de Boer won vorig jaar de divisie Sport en werd algemeen keurig tweede voor Theo de Boer, die zijn auto voor dit seizoen voorzien heeft van een fris nieuw uiterlijk. Nieuw in de klasse is Wim Blaauw uit Oude Pekela. Hij presenteerde zijn VW Polo op de stand van de NNO tijdens de Racing Expo Leeuwarden en zal naar verwachting dit weekend zijn eerste meters gaan maken. De uit Roden afkomstige Andreas Zeller is terug van weggeweest met zijn Opel Corsa. Daarnaast is Edward Jan Walsma ook weer te vinden op de startgrid. Hij is met zijn VW Polo zeker een kandidaat voor het podium in de SuperRods.

 

De ovalraces starten zondag 1 april (1e paasdag) om 12:00 uur. Het autosportstadion “De Polderputten” in te vinden aan de Hanetangerweg 5 in Ter Apel.Meer info over de wedstrijden is te vinden op www.ovalracing-terapel.nl of via de Facebookpagina van NNO Ter Apel.

 

Training zaterdag 31 maart 
- Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open

- Let op; Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek 
- Aanvang training alle klasses 13:00 uur - 17:00 uur, deelnemers uit de juniorenklasse trainen gezamenlijk in een separate groep, gedurende de hele training.
- Kosten training € 10,- + € 15,- inschrijfgeld (bij inschrijving training te voldoen) voor deelname aan de wedstrijden van zondag 1 april a.s.
- NAB (dag) licentie verplicht, junioren vanaf 11 jaar, overige klasses vanaf 16 jaar.  
- Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a) 
- LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken. Alleen op de training bestaat de mogelijkheid om te checken of de transponder werkt in de auto. Wanneer tijdens de wedstrijd blijkt dat de transponder niet werkt is de coureur verantwoordelijk en wordt hij dus niet geklasseerd.

Wedstrijden zondag 1 april  (1e serie races meetellend voor het Int. NK & NNO Kampioenschap Ovalracing 2018)
- LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS + Race Receivers VOOR ALLE KLASSES VERPLICHT!!! 
- 7.00 uur; Entreeheffing alle overnachters rennerskwartier  + overtollige auto’s uit rennerskwartier verwijderen 
- 8.00 uur; Ingang circuit, hoofdkassa & rennerskwartier open. 
- 8.15 uur tot 09.30 uur; Inschrijfbureau geopend op het circuit ( “de Pitspub”), 
NAB (dag) licentie verplicht. Inschrijving is € 15,-. 
Transponder meenemen naar inschrijfbureau!!!
- 8.30 uur – 10.30 uur; Technische- en veiligheidskeuring auto’s op de baan. Alle deelnemende auto's dienen voor 10:00 uur op het circuit te zijn aangeboden voor de Technische Keuring! De coureur/inschrijver is verplicht om zelf zijn auto, inclusief NNO logboek 2018, aan te bieden aan de Technische Commissie, daarnaast dient hij zijn eigen pakket van helm en veiligheidskleding (balaclava, nekband Nomex 3, onderkleding, raceoverall, handschoenen en schoenen) ook aan te bieden voor de keuring. 
11.30 uur; Verplichte rijdersbriefing 
± 12.00 uur; Start wedstrijden 
- Deelname door de volgende klasses; “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse, Rookie Rods, Standaardklasse 2000, SuperRods met divisie Sport en Super, National Hotrods, BMW 325I E36 CUP, Spedeworth 2.0 litre Hotrods en als gastklasse de Bangerstox.
- Alle coureurs (m.u.v. Bangerstox) dienen in het bezit te zijn van een zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs.
- Alle klasses rijden twee manches en finale.
- Een half uur na afloop van de races vindt de prijsuitreiking van het dagklassement plaats in de kantine.

 

Na enkele succesvolle gastoptredens van de Bangerstox afgelopen jaren, wordt deze klasse dit seizoen 3 keer aan het programma van de reguliere ovalraces toegevoegd. Hieronder zijn de deelnemers te vinden van zondag 1 april a.s. (1e paasdag). De Bangerstox zullen drie keer aan de start verschijnen. De punt besten zullen het dagklassement winnen. Alle punten worden opgeteld aan het einde van het seizoen, en de winnaar hiervan mag zich NNO Clubkampioen Bangerstox 2018 noemen.

Aan het einde van de wedstrijddag zal nog een zgn. "DD" worden gehouden, hier mogen Bangerstox coureurs aan deelnemen. Het is uiteraard niet verplicht en maakt geen deel uit van het dagklassement en het NNO Clubkampioenschap. 

startnr. coureur woonplaats
1 Torsten Katuin Emmer-Compascuum
8 Nadia De Clonie Maclennan Hengelo
13 Ferre Iedema Rinsumageest
32 Herman Temmen Zwartemeer
34 Meindert de Wal Musselkanaal
35 Yoella Groendijk Dongjum
37 Dennis van der Tuuk Noordbroek
38 Bas van der Straat Ter Apel
74 Mathijs van Veen Ter Apelkanaal
104 Kees “Reade hidde” Dijk Bornwird
105 Harm Ludolphie Sappemeer
115 Keimpe Hoekstra De Valom
117 Marco Rozema Leens
147 Wilhelm Liemburg Appelscha
147 Nico Hoekstra Oosterwolde
158 Danny Raangs Wehe den hoorn
159 Eelco v/d Veen Dokkum
160 Danny Groen Marrum
166 Alfred Nijenhuis Ter Apel
174 Pim Scholten Gendt
175 Mike Kerkman Gendt
229 Bjorn Schuiling Ter Apel
259 Thomas Machiela Metslawier
329 Marc Schuiling Ter Apel
333 Marchienus Schuiling Ter Apel
357 Bernard Eckelhoff Ter Apel
369 Frank van der Zwaag Veendam
385 Erik Weering Oude Pekela
401 Roelof Funcke Siegerswoude
403 Dennis Melessen Jonkersvaart
405 Hans Raatjes Winschoten
416 Kevin Keur Ter Apel
421 Tjeerd Hoekstra De Valom
451 Pieter Veenstra Burgum
505 Michelle Raatjes Winchoten
551 Robertjan de Lau Blija
556 Gerard de Vries Blija
597 Klaas Veenstra Burgum
599 Armando Blaauw Woldendorp
605 Dennis de Jong Veendam
666 Bert Hulshof Scheemda
710 Mark Burema Nieuwe Pekela
749 Nick Bolmer Musselkanaal
758 Richard De Vries Drachten
  Marco op de Dijk Nieuwolda
 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

Pagina 3 van 36
 
 
logo spedeworth