Nieuws


Aanmelding Gastklasse Bangerstox Ovalracing Ter Apel 11 juni 2017

Ter Apel- Aanmelden voor de gastklasse Bangerstox bij de Ovalraces van zondag 11 juni 2017 in het autosportstadion "De Polderputten" in Ter Apel kan vanaf heden en is verplicht voor deelname.

Bangerstox is een contact klasse waar alleen linksom rond geduwd mag worden. Follow- in of inrijden op stil staande auto is verboden. Dus niet bangeren! Hier zal streng op worden toegezien en bestraft, zodat deze Bangerstox gastklasse niet bij een eenmalig optreden blijft.

Het aantal deelnemers is begrenst. Alleen volledig ingevulde formulieren worden in behandeling genomen. U ontvangt een bevestiging van uw inschrijving per e-mail.

Via onderstaande link kunt u zich aanmelden;

Aanmelden gastklasse Bangerstox 11 juni 2017

 


 

Training zaterdag 15 april
- Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open

- Let op; Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek 
Training juniorenklasse is  tussen 13:00 uur en 14:00 uur. Dus deelnemers juniorenklasse dienen vroegtijdig aanwezig te zijn voor deze training. Deze tijd wordt speciaal voor deze klasse gereserveerd. Junioren dienen in het bezit te zijn van een geldige NAB licentie. In overleg met de officials is daarnaast training tussen 14:00 uur en 17:00 uur ook mogelijk, maar uitsluitend met alleen Juniorenklasse deelnemers op het circuit.
- Aanvang training overige klasses 14:00 uur - 17:00 uur 
- Kosten training € 10,- + € 15,- inschrijfgeld (bij inschrijving training te voldoen) voor deelname aan de wedstrijden van zondag 16 april a.s.
- NAB (dag) licentie verplicht, junioren vanaf 11 jaar, overige klasses vanaf 16 jaar.  
- Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a) 
- LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken. Alleen op de training bestaat de mogelijkheid om te checken of de transponder werkt in de auto. Wanneer tijdens de wedstrijd blijkt dat de transponder niet werkt is de coureur verantwoordelijk en wordt hij dus niet geklasseerd.

Wedstrijden zondag 16 april, 1e paasdag (Openingsraces NK & NNO Kampioenschap Ovalracing 2017)
- LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS VOOR ALLE KLASSES VERPLICHT!!! 
- 7.00 uur; Entreeheffing alle overnachters rennerskwartier  + overtollige auto’s uit rennerskwartier verwijderen 
- 8.00 uur; Ingang circuit, hoofdkassa & rennerskwartier open. 
- 8.15 uur tot 09.30 uur; Inschrijfbureau geopend op het circuit ( “de Pitspub”), 
NAB (dag) licentie verplicht. Inschrijving is € 15,-. 
Transponder meenemen naar inschrijfbureau!!!
- 8.30 uur – 10.30 uur; Technische- en veiligheidskeuring auto’s op de baan. Alle deelnemende auto's dienen voor 10:00 uur op het circuit te zijn aangeboden voor de Technische Keuring! De coureur/inschrijver is verplicht om zelf zijn auto, inclusief NNO logboek 2017, aan te bieden aan de Technische Commissie, daarnaast dient hij zijn eigen pakket van helm en veiligheidskleding (balaclava, nekband Nomex 3, onderkleding, raceoverall, handschoenen en schoenen) ook aan te bieden voor de keuring. 
11.30 uur; Verplichte rijdersbriefing 
± 12.00 uur; Start wedstrijden 
- Deelname door de volgende klasses; “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse, Standaardklasse 1400, Standaardklasse 2000, SuperRods met divisie Sport en Super, National Hotrods, BMW 325I E36 CUP en Spedeworth 2.0 litre Hotrods 
- Coureurs in de BMW 325i e36 cup, SuperRods & National Hotrods dienen in het bezit te zijn van een zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs.
- Alle klasses rijden twee manches en finale.
- Een half uur na afloop van de races vindt de prijsuitreiking van het dagklassement plaats in de kantine.

 

Int. Nederlands Kampioenschap Ovalracing in Ter Apel start met paasraces! 

Ter Apel Na een lange winterstop zal het motorengebrul en de geur van verbrand rubber weer waar te nemen zijn in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel. Voor de vele ovalracing coureurs en  monteurs die hun raceauto’s weer optimaal geprepareerd of zelfs compleet nieuwe racebolides gebouwd hebben is het nu tijd om een nieuw kampioenschap te beginnen tijdens het Paasweekend. De spectaculaire opening van alweer het 39e ovalracingseizoen zal zondag 16 april (1e paasdag) van start gaan. Het internationale Nederlandskampioenschap Ovalracing zal dan de inzet zijn en net als in voorgaande jaren over zes wedstrijddagen verreden worden in het autosportstadion “De Polderputten”. Na vijf wedstrijddagen staan de finales in het eerste weekend van oktober op het programma.

Schlüter Motorsport Juniorenklasse                                                                                   
Dat autosport steeds populairder wordt in ons land, onder aanvoering van de succesvolle Max Verstappen, mag duidelijk zijn. Om de jonge generatie talentvolle coureurs de kans te geven zich te ontwikkelen, middels laagdrempelige autosport is de leeftijdgrens voor de juniorenklasse binnen het ovalracen aangepast naar 11 jaar. In standaard straatauto’s die qua veiligheid helemaal aangepast zijn aan het racen op een oval, met maximaal 1000cc, zullen deze jonge coureurs met elkaar de strijd aangaan. Door deze ontwikkeling wordt er een aantal nieuwe coureurs verwacht. Ter Apeler Jarno Emming is één van de favorieten voor de titel. Hij maakte afgelopen seizoen al een sterke indruk door veel races op zijn naam te schrijven. Ook David Bonnarens uit het Duitse Rutenbrock en Mathijs van Veen uit Ter Apelkanaal zullen we dit seizoen weer aan de start zien in de Schlüter Motorsport Juniorenklasse. Mike Wempe, Fabian Baer en Teun Commandeur zullen tijdens de Paasraces voor het eerst aan de start staan bij de Juniorenklasse.

BMW 325i Cup                                                                                                                                                        
De BMW 325i Cup is de laatste jaren een van de meeste populaire klasses bij de deelnemers van het ovalracen. In deze klasse met allemaal gelijkwaardige auto’s staat structureel een deelnemersveld uit heel Nederland van minimaal vijftien auto’s aan de start. Door de bijna identieke auto’s, maken vooral de capaciteiten van de coureurs het verschil in de wedstrijd. Dit is terug te zien in de vele verschillende winnaars van diverse manches in het afgelopen seizoen. Ook dit seizoen mogen we weer enkele nieuwe coureurs verwelkomen. Nieuw in de BMW Cup is Kevin Zwiep uit Schoonoord, na het behalen van diverse Nederlandse titels in de Standaardklasse 2000 en Sportklasse gaat hij het nu bij de BMW’s opnieuw proberen. Naast de punten voor het Nederlands kampioenschap zullen de coureurs op donderdag 25 mei gaan strijden om de Gouden Helm titel.  Daarnaast is deze klasse ook terug te vinden op het circuit in Lelystad.  NNO Ter Apel en NOV Autospeedway Lelystad hebben dit jaar een extra, gezamenlijk kampioenschap in het leven geroepen, de NOV-NNO BMW 325i e36 Cup, op beide circuits tellen hiervoor drie wedstrijden mee. Allard Boes uit Vroomshoop wist afgelopen seizoen de Nederlandse titel te behalen. Dit seizoen zal hij met een fraaie nieuw opgebouwde BMW opnieuw voor de Nederlandse titel willen gaan.

Standaardklasse 1400                                                                                                                                                                                                      
In de Standaard 1400 klasse zagen we eind van het afgelopen seizoen Marco Bontjer uit Valthermond en Rene Dijkstra uit Ter Apel in de Standaard 1400 klasse hun debuut maken. Zij wisten direct goede resultaten te behalen en kunnen met die resultaten in het achterhoofd wellicht een rol gaan spelen in de strijd om het NK kampioenschap in 2017. Stefan Arends uit Roswinkel die afgelopen seizoen nog met een ruime voorsprong de titel wist binnen te slepen zal dus alle zeilen bij moeten zetten om zijn titel te kunnen prolongeren.
                                                                                                                                 
Standaardklasse 2000                                                                               
In de Standaardklasse 2000 waren het afgelopen seizoen vele spannende gevechten te zien. Danny Klein uit Musselkanaal wist met een kleine voorsprong de Nederlandse titel te pakken voor Merlin Beganovic uit Nieuw Weerdinge. Dit seizoen zullen ongetwijfeld meer coureurs zich willen gaan mengen in de titelstrijd. Uit Stadskanaal is Patrick van der Werff na een jaar afwezigheid weer terug. Michel van der Zwaag maakt vanuit de Standaard 1400 klasse de overstap en Fabian Stanneveld uit Ter Apel zal ook zijn debuut gaan maken in de Standaardklasse 2000. Danny Bos  uit Ter Apel zal met een compleet nieuw opgebouwde auto aan de start verschijnen. Maar ook Jordan Wolters uit Raalte en Kevin Mosterd uit Wijhe zullen allebei met een Renault Clio op het circuit verschijnen en de uitdaging aan willen gaan met de vele Honda’s om uiteindelijk ook een gooi te kunnen doen naar de Nederlandse titel.

2.0 Hotrod seizoen staat in het teken van het Europees Kampioenschap in Ter Apel
De rechtsgestuurde bolides van de 2.0 litre Hotrods, die tevens in tegenstelling tot de andere klasses rechtsom hun races rijden, zullen al weer voor het vierde seizoen aan de start verschijnen.  Deze klasse, die zijn oorsprong kent in Groot Brittannie is dan ook succesvol overgewaaid. Een nauwe samenwerking met Britse Ovalracing promotor Spedeworth Motorsports is hier mede debet aan. De klasse die in 2014 werd opgericht kent inmiddels meer dan 20 deelnemers in Nederland en Duitsland. Onder hen zijn er een aantal debutanten zoals voormalig BMW Cup coureur Richard Gerrits uit Vroomshoap. Afgelopen winter werd er in Engeland een compleet nieuwe Citroen Saxo gebouwd voor de Duitse Frank Nöhring. Zijn groene Opel Tigra waarmee we hem de afgelopen jaren in actie zagen is verkocht en zullen we later in het seizoen ook weer in actie gaan zien. Naast het jaarlijkse Wereldkampioenschap 2.0 Hotrod die dit jaar in Ierland wordt gehouden is het Europees kampioenschap een zeer belangrijke titel voor de 80 coureurs uit het Verenigd Koninkrijk. Het Europees kampioenschap is voor 2017 toegewezen aan de NNO in Ter Apel en zal later in het seizoen verreden worden op 2 & 3 september tijdens het Speedweekend. Er wordt dan ook een recordaantal coureurs uit het Verenigd Koninkrijk varwacht. Tijdens het Paasweekend zal David Leech vanuit Engeland overkomen om alvast voor de Europese titelstrijd de juiste afstelling van zijn auto te vinden op het Ter Apeler ovale asfalt. Hij zal de strijd aan moeten gaan met een sterk deelnemersveld waaronder regerend Int. Nederlandskampioen Mario Baer uit Mönchengladbach. Het belooft dan ook een waar spektakel te worden op de korte baan.

National Hotrods
De snelste mannen op de oval vinden we in de National Hotrod klasse. Nadat John van den Bosch uit Rosmalen de afgelopen jaren heer en meester was wist Johan Sanders uit de Nederlandse titel sinds lange tijd weer in het noorden te houden. De Ter Apeler coureur maakte indruk tijdens de finale races en wist met minimaal verschil de concurrentie te verschalken met zijn snelle Peugeot 206cc voorzien van een zeer snelle Volkswagen krachtbron. Jan Kuper jr., eveneens met roots in Ter Apel, maar momenteel woonachtig in het Duitse Rutenbrock,  kwam in 2015 al eens aan de start met zijn Opel Tigra. Dit seizoen gaan we hem weer terugzien bij de National Hotrods. Ook Reimon Bos uit Noord Sleen is weer van de partij, hij heeft de Opel Tigra van meervoudig Wereldkampioen Laurens van der Velde overgenomen en zal daarmee dit seizoen een stap willen maken om hoger in het eindklassement te eindigen. Ter Apeler Erik Emming heeft veel aanpassingen aan zijn auto doorgevoerd om zo de wegligging van zijn VW Corrado te verbeteren.  Maar ook de jonge Jeffrey Zwiep uit Valthermond, die afgelopen seizoen een zeer sterk indruk maakte met zijn Ford Focus, zal alles op alles willen zetten om de hoge verwachting om te zetten in een Nederlandse titel. Met zeer veel snelle mannen in deze klasse belooft het dit seizoen wederom een zinderende strijd te worden.

SuperRods
De Superklasse en Sportklasse zijn vanaf dit jaar ondergebracht in de SuperRods. Afgelopen seizoenen reden beide klasses al samen hun wedstrijden. Maar mede op verzoek van de coureurs wordt er nu gewoon 1 startopstelling gemaakt met alle Sport- en Superklasse coureurs door elkaar. Er zal 1 overall-Nederlandskampioenschap SuperRods zijn, maar daarnaast ook een kampioenschap voor de divisie Sport en divisie Super. Ook in deze klasse zullen we dit seizoen een aantal nieuwe coureurs mogen verwelkomen. Zo zal Wim Blaauw uit Oude Pekela dit seizoen zijn debuut gaan maken in de divisie Super en mogen we Andreas Zeller uit Roden verwelkomen in de divisie Sport. Maar ook zien we de Nederlandskampioen Superklasse 2015, René Teerink uit Halle weer terug op het asfalt. En ook zowel Harm Veenstra jr. en sr. Zullen in equipe vorm weer terugkeren met hun Superklasse kanon. Regerend Nederlandskampioenen Andre de Boer uit Schoonoord (divisie Sport) en Harm Jannes Renkema uit Zevenhuizen (divisie Super) zullen dit seizoen dan ook aan de bak moeten om in het groeiende deelnemersveld hun titels te prolongeren.

De races zullen om 12:00 uur van start gaan in het autosportstadion "De Polderputten" (Hanetangerweg 5a) in Ter Apel

 

Extra Training zaterdag 8 april
- Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open

- Let op; Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek 
- Training juniorenklasse is  tussen 13:00 uur en 14:00 uur. Dus deelnemers juniorenklasse dienen vroegtijdig aanwezig te zijn voor deze training. Deze tijd wordt speciaal voor deze klasse gereserveerd. Junioren dienen in het bezit te zijn van een geldige NAB licentie. In overleg met de officials is daarnaast training tussen 14:00 uur en 17:00 uur ook mogelijk, maar uitsluitend met alleen Juniorenklasse deelnemers op het circuit.
- Aanvang training overige klasses 14:00 uur - 17:00 uur 
- Kosten training € 10,- 
- NAB (dag) licentie 2017 verplicht, een daglicentie kost € 40,-
-
 Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 95 db(a) 
- LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken. Alleen op de training bestaat de mogelijkheid om te checken of de transponder werkt in de auto. Wanneer tijdens de wedstrijd blijkt dat de transponder niet werkt is de coureur verantwoordelijk en wordt hij dus niet geklasseerd.

 

NNO & NOV BMW 325i e36 CUP

Ter Apel- Hierbij verzoeken wij alle NOV en NNO coureurs uit de BMW 325i e36 CUP hun ECU’s/computers bij de technische commissie van NNO Ter Apel aan te leveren.

Conform de eisen in het reglement zullen wij dan weer zorg dragen voor een uniforme herschrijving en verzegeling. Dit om ook in 2017 weer een zo competitief mogelijk strijd te kunnen voeren.

Computers kunnen per pakketpost worden aangeleverd op het volgende adres;

NNO Ter Apel
Dr. Bekenkampstraat 5
9561 RC Ter Apel 

Draag er zorg voor dat de computer is voorzien van een etiket met uw naam, adresgegevens en startnummer. Alle computers dienen uiterlijk 17 december a.s. binnen te zijn. Wij zijn dan in staat om voor de Racing Expo in Leeuwarden (28 en 29 januari) de computers weer retour gezonden te hebben.

Computers kunnen eventueel ook persoonlijk afgeleverd worden, uiterlijk 17 december, op de zaterdagochtenden tussen 8:00 en 12:00 uur op het circuit “De Polderputten” in Ter Apel.

Met vriendelijke autosportgroet,
 

Bestuur NOV Lelystad & Bestuur NNO Ter Apel.

 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

Pagina 1 van 29
 
 
logo spedeworth