Nieuws


Training zaterdag 29 september
- Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open
- Tevens trainingsmogelijkheid voor deelnemers autocrossdag 14 oktober
- Let op; Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek 
- Aanvang training alle klasses 13:00 uur - 17:00 uur, deelnemers uit de juniorenklasse trainen gezamenlijk in een separate groep, gedurende de hele training.
- Kosten training € 10,- + € 15,- inschrijfgeld (bij inschrijving training te voldoen) voor deelname aan de wedstrijden van zondag 30 september a.s.
- NAB (dag) licentie verplicht, junioren vanaf 11 jaar, overige klasses vanaf 16 jaar.  
- Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a) 
- LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken. Alleen op de training bestaat de mogelijkheid om te checken of de transponder werkt in de auto. Wanneer tijdens de wedstrijd blijkt dat de transponder niet werkt is de coureur verantwoordelijk en wordt hij dus niet geklasseerd.

Wedstrijden zondag 30 september (FINALES Int. NK & NNO Kampioenschap Ovalracing 2018)
- LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS + Race Receivers VOOR ALLE KLASSES VERPLICHT!!! 
- 7.00 uur; Entreeheffing alle overnachters rennerskwartier  + overtollige auto’s uit rennerskwartier verwijderen 
- 8.00 uur; Ingang circuit, hoofdkassa & rennerskwartier open. 
- 8.15 uur tot 09.30 uur; Inschrijfbureau geopend op het circuit ( “de Pitspub”), 
NAB (dag) licentie verplicht. Inschrijving is € 15,-. 
Transponder meenemen naar inschrijfbureau!!!
- 8.30 uur – 10.30 uur; Technische- en veiligheidskeuring auto’s op de baan. Alle deelnemende auto's dienen voor 10:00 uur op het circuit te zijn aangeboden voor de Technische Keuring! De coureur/inschrijver is verplicht om zelf zijn auto, inclusief NNO logboek 2018, aan te bieden aan de Technische Commissie, daarnaast dient hij zijn eigen pakket van helm en veiligheidskleding (balaclava, nekband Nomex 3, onderkleding, raceoverall, handschoenen en schoenen) ook aan te bieden voor de keuring. 
11.00 uur; Verplichte rijdersbriefing 
± 11.30 uur; Start wedstrijden 
- Deelname door de volgende klasses; “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse, Rookie Rods, Standaardklasse 2000, SuperRods met divisie Sport en Super, National Hotrods, BMW 325I E36 CUP (Gouden Helm Trofee), Spedeworth 2.0 litre Hotrods en als gastklasse de Saloon Stockcars.
- Alle coureurs dienen in het bezit te zijn van een zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs.
- Alle klasses rijden twee manches en finale. Na afloop van de finales zullen zowel de NNO als de Nederlandse kampioenen op het circuit worden gehuldigd.
- Een half uur na afloop van de races vindt de prijsuitreiking van het dagklassement plaats in de kantine.

 

Spanning bij ontknoping van het Nederlands Kampioenschap Ovalracing in Ter Apel 

Ter Apel – De finaleraces van het internationaal Nederlands Kampioenschap Ovalracing staan op zondag 30 september op het programma. In het autosportstadion “De Polderputten” zal de zesde en daarmee laatste serie ovalraces van het seizoen 2018 verreden worden. Maar liefst acht verschillende klasses zullen aan de start verschijnen. Slecht in één van de klasses, de Juniorenklasse, is de kampioen al bekend, dat is Fabian Baer woonachtig in het Duitse Mönchengladbach (Duitsland). Dat betekend dat de racefans zich kunnen gaan opmaken voor de spannende ontkopingen in alle overige klasses. 

"Schluter Motorsport" Juniorenklasse
Bij de opstapklasse van het ovalracen, waarin coureurs van 11 tot 16 jaar aan de start verschijnen is Fabian Baer uit Mönchengladbach dus al verzekerd van de Nederlandse titel Ovalracing. Jorden Vowinkel uit Ommen en Dani van Haarlem zijn op de tweede en derde positie terug te vinden. Teun en Meike Suelmann uit Ter Apel, die dit seizoen als equipe hun debuut maken in deze klasse bezetten een knappe vierde positie in de tussenstand. De Junioren hebben dit seizoen met een goed gevuld deelnemersveld al vele mooie gevechten laten zien. “De coureurs van de toekomst” verdienen alle lof.
 

Rookie Rods
Het introductie jaar van de nieuwe klasse Rookie Rods bij de Ovalraces in Ter Apel werd tijdens het afgelopen speedweekend bekroond met een deelnemersveld van maar liefst veertien deelnemers. De Brabanders maken dit jaar in de tussenstand van het NK de dienst uit in deze klasse. De uit Nuland afkomstige Sander van der Heijden heeft in zijn debuutjaar de beste papieren om de NK titel binnen te gaan slepen. Hij zal bij het ingaan van de finaledag een voorsprong van dertig punten moeten verdedigen. Zijn naaste belager, Jesse van den Akker, eveneens afkomstig uit Nuland, maakte een verdienstelijke overstap vanuit de Juniorenklasse, hij is het die de tweede positie stevig in handen heeft. Meervoudig Nederlandskampioen van de Standaardklasee 1400 (voorloper van de Rookie Rods) Stefan Arends uit Roswinkel moet dit jaar waarschijnlijk genoegen gaan nemen met de derde trede van het erepodium.
 

Standaardklasse 2000
In de Standaardklasse 2000 wist Danny Bos uit Ter Apel met zijn snelle Honda goede zaken te doen tijdens het raceweekend begin deze maand. Hij nam dankzij de overwinning in dat weekend de leidende positie in het kampioenschap nog steviger in handen. Zo is de voorsprong op Michel van de Zwaag uit Ter Apel voor ingang van de Finales opgelopen naar 18 punten. De uit Klazienaveen afkomstige Jelmer Tromp volgt op een derde positie op slechts twee punten achter vd Zwaag. Met equipe Bos/Groen en equipe Schans/Groen op korte afstand wordt het nog een interessante strijd om de invulling van het podium in de Standaardklasse 2000. Na vorig seizoen al een keer gereden te hebben maakte Sander Hegeman uit Raalte tijdens het Speedweekend zijn officiële debuut met zijn eigen Renault Clio.
         

BMW CUP
Ondanks dat Iwan Heins uit Schoonoord dit seizoen een klasse apart is in de BMW Cup heeft hij de Nederlandse titel nog niet binnen. Hij wist maar liefst alle 18 heats die dit seizoen inmiddels verreden zijn naar zich toe te trekken, een uitzonderlijke prestatie! Roelf Huisman uit Schoonoord en Rob Fischer uit Ter Apel zouden in theorie de titel nog kunnen binnen halen. Maar waarschijnlijker is dat zij, met een onderling verschil van drie punten, uit gaan maken wie dit seizoen als tweede in het NK zal eindigen. Ter Apelers Raymond Kuiper en equipe Norder/Wubkes volgen op een vierde en vijfde positie in de NK rangschikking.
 

SuperRods
De SuperRods schotelden het publiek mooie races voor tijdens het Speedweekend. Met een fraai deelnemersveld van tien deelnemers werd er volop gestreden voor de punten. Niek Damstra uit het Friese Giekerk wist de overwinning op zijn naam te schrijven maar moet in de tussenstand om de NK titel nog altijd zijn meerdere erkennen in equipe Frank/Gert-Jan Schoonbeek uit 2e Exloermond en Edward Jan Walsma uit Joure. Equipe Schoonbeek met hun snelle VW Golf voorzien van een sterke dieselkrachtbron gaan aan de leiding met 11 punten voorsprong op Edward Jan Walsma. 7 punten daarachter is Damstra weer terug te vinden. Het leek er lange tijd op dat André de Boer uit Schoonoord de titel ging binnenslepen, technische problemen op de zaterdag van het Speedweekend hebben er echter voor gezorgd dat hij is teruggezakt naar een vierde positie in de NK rangschikking.

Binnen deze SuperRods zijn twee verschillende divisies actief. In de divisie sport gaat Edward Jan Walsma aan de leiding, voor Andre de Boer en de dit jaar debuterende Jappie Nicolai. In de divisie Super heeft equipe Schoonbeek de beste uitgangspositie voor de beide Friese coureurs Edward Jan Walsma en Niek Damstra.
 

2.0 Hotrods
Begin deze maand stonden er maarliefst 36 deelnemers aan de start in de 2.0 Hotrod klasse. Een prachtige strijd onstond er waarbij zowel de National Championship als ook de Dutch Open titel mee gegaan zijn naar Engeland. #303 Gavin Botfield was in topvorm en wist beide finales op zijn naam te schrijven. Tijdens het weekend waren er echter ook punten voor de NK titel van de NNO te verdienen. In die strijd is het Frank Nöhring uit het Duitse Recklinghausen die aan de leiding gaat. Dirk Albrecht uit Mönchengladbach volgt op slechts drie punten afstand en Sascha Baer hoeft ook slechts elf punten goed maken op de leider in het kampioenschap. Jeroen Laurijssen uit het Brabanste Chaam is de beste Nederlander op de vierde positie in het klassement. Daarnaast wordt er deze wedstrijddag ook voor het laatst gestreden om het National Points Championship 2018. Voor deze titelstrijd tellen alle wedstrijden op de 2litre Hotrod kalender mee. Naast de races in Ter Apel tellen dus ook de wedstrijden op de circuits van Venray, Lelystad en Posterholt mee. In dit kampioenschap gaat Dirk Albrecht momenteel aan de leiding. Hij staat al vanaf oprichting van deze klasse aan de start, en kan voor het eerst na vijf seizoenen een belangrijke titel binnen slepen. Ook in deze titelstrijd zijn Sascha Baer en Frank Nöhring de andere twee grootste kanshebbers.
 

National Hotrods
Als puntbeste wist John van den Bosch uit Rosmalen zich op Pole Position te kwalificeren voor de EuroMaster finale tijdens het Speedweekend in Ter Apel. Ook lange tijd wist hij de finale te domineren maar in de eindfase wist Reimon Bos uit het Drentse Noord-Sleen een inhaalpoging met succes in te zetten. Hij wist als “jonge hond” dan ook de leiding van deze routinier over te nemen en won zo voor het eerst in zijn nog prille ovalracing carriere de EuroMaster titel. Ook in de strijd om de NK titel bij de National Hotrods gaat Bos aan de leiding. John van den Bosch uit Rosmalen wist wel enkele punten goed te maken tijdens de voorlaatste races van het seizoen maar hij kijkt met nog één wedstrijddag te gaan nog altijd tegen een achterstand van vijf punten aan. Maar in de wetenschap dat er maar liefst 60 punten op een wedstrijddag te behalen zijn, zal de jonge Bos alle zeilen bij moeten zetten om voor het eerst de Nederlandse titel in deze klasse binnen te halen. De uit Ter Apel afkomstige Johan Sanders staat stevig op de derde plek, hij heeft een voorsprong van 39 punten op plaatsgenoten Djony Meijer en 45 op Erik Emming, die dit seizoen een wedstrijd moest missen. 
 

Saloon Stockcars
De Saloon Stockcars staan dit seizoen voor het eerst tijdens drie wedstrijddagen op het programma in Ter Apel. Deze contactklasse wist het publiek dit seizoen al twee keer eerder te vermaken. Tijdens deze finaleraces zullen zij ook gaan strijden voor de laatst te verdelen punten om het NNO baankampioenschap. In deze specatulaire klasse die gebaseerd is op het engelse reglement van de SSCA (Saloon Stockcar Association) rijden zij hun races net als de 2.0 Hotrods rechtsom met rechtsgestuurde auto’s op de korte baan van de Polderputten. Bart Wouters uit Baarle-Nassau gaat met een voorsprong van 11 punten op Bas Haagen aan de leiding in deze klasse. De in Wijchen woonachtige Jeremy van de Kraats bezet momenteel de derde positie bij de Saloon Stockcars.
 

Kortom, de spanning zal in de meeste klasses oplopen tot een hoogtepunt tijdens deze finaleraces. Met in het achterhoofd dat het ovalracen een mechanische sport betreft waar het pechduiveltje ook zo maar op de loer kan liggen, kan er nog van alles gebeuren. De finaleraces starten op zondag 30 september om 11:30 uur op het ovale asfalt van autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel. 

Op zondag 14 oktober zal dit jaar dan nog één keer het motorengebrul te horen en verbrand rubber te ruiken zijn. Het ovale asfalt van “De Polderputten” zal dan het strijdtoneel zijn voor een groot aantal deelnemers die normaliter uitkomen in de autocross. Dit evenement is de uitsmijter van het autosportseizoen in Ter Apel.

 

Groot internationaal deelnemersveld tijdens speedweekend ovalracing aan de start in Ter Apel

Ter Apel – Alweer voor het vijfde op één volgende jaar staat er een heus raceweekend op de agenda in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel. Op zaterdag 1 en zondag 2 september is het weer zover. Tot in tegenstelling van de “normale” ovalraces, die altijd op de zondag worden verreden, is enkele jaren geleden, om het voor de vele Britse ovalrace coureurs zo interessant mogelijk te maken om naar Ter Apel af te reizen, zal er nu een heel weekend volop autosport bedreven worden. Naast de gebruikelijke Nederlandse en Duitse coureurs zullen nu ook zo’n 15 Britse deelnemers de oversteek maken om de strijd aan te gaan. 

Na een zomerstop van 8 weken maken de vele ovalracingcoureurs zich op voor het hoogtepunt van het ovalracing seizoen. En naderen we de ontknoping in de strijd om de NK en NNO titels ovalracing 2018, die zullen beslist worden tijdens de finale-races op zondag 30 september. Bij de verschillende Hotrod klasses zijn naast de punten voor dit Nederlandskampioenschap, de grote titelwedstrijden dit weekend de inzet. De 2.0 Hotrods, de klasse met Britse oorsprong, zullen strijden om het Spedeworth Motorsports National Championship en de Dutch Open titel 2018. De mannen van de National Hotrods zullen strijden om hun EuroMaster titel. Op zondag staan dan ook nog eens de spectaculaire 2l Saloon Stockcars te gast voor hun 2e wedstrijd van het NNO Clubkampioenschap. 

Juniorenklasse
In de Juniorenklasse, met kinderen tussen de 11 en 16 jaar, is het Fabian Baer uit het Duitse Mönchengladbach die in zijn tweede seizoen knap aan de leiding van het Nederlandskampioenschap gaat. Door zijn dagoverwinning tijdens de voorgaande wedstrijd heeft hij zijn voorsprong op naaste belager Dani van Haarlem uit Doetinchem iets weten uit te breiden. Zij worden gevolgd door Lieke Hoffmans uit Boxmeer, equipe Suelmann uit Ter Apel en Jorden Vowinkel uit Ommen. Debutant Rowan Huisman uit Schoonoord maakte tijdens de vorige wedstrijddag meteen een sterke indruk door met zijn fraaie nieuwe auto de bokaal voor de derde positie in de wacht te slepen.
 

Rookie Rods
De beide uit het Brabantse Nuland afkomstige Sander vd Heijden en Jesse van den Akker voeren de ranglijst van de Rookie Rods aan. Het onderlinge verschil tussen deze twee brabantse dorpsgenoten is momenteel 25 punten. Stefan Arends uit Roswinkel heeft de derde positie in de tussenstand van het klassement in handen. Hij zal het de koplopers ongetwijfeld weer erg lastig gaan maken om opnieuw de sterkste te zijn. Tussen de regionale deelnemers vanaf positie vier, als Damon Schulte, Erik Jongbloed, Tim Tiben en Danny Bos zitten slechts 16 punten verschil. Dat belooft nog een spannende ontknoping van het seizoen te worden, waarbij er dit weekend veel punten te vergaren zijn.

Standaardklasse 2000
In de Standaardklasse 2000 blijft het dit seizoen uitermate spannend. De deelnemende coureurs zijn erg aan elkaar gewaagd wat terug is te zien in de minimale verschillen in de ranglijst. Danny Bos uit Ter Apel wist tijdens de laatste wedstrijd voor de zomerstop het dagklassement naar zich toe te trekken, hij scoorde twee punten meer dan Michel van der Zwaag uit Ter Apel en Jelmer Tromp uit Klazienaveen. Bos zal een minmale voorsprong van negen punten verdedigen op Van der Zwaag. Tromp heeft elf punten achterstand op Bos en equipe Bos/Groen staat op zestien punten achterstand. Equipe Groen/Schans completeren de top vijf en hebben ook nog maar tweeentwintig punten achterstand op de leider in het klassement. Dit weekend, waar maar liefst 72 punten zijn te verdienen zullen dus een belangrijke stap in het kampioenschap gaan worden.
 

BMW 325i e36 cup
Met 213 punten gaan Rob Fischer uit Ter Apel en Roelf Huisman uit Schoonoord er een interessant duel van maken in de strijd om de tweede plaats van de BMW Cup. Met 27 punten voorsprong op hen gaat de dit seizoen dominerende Iwan Heins uit Schoonoord riant aan de leiding. Maar met het Speedweekend voor de boeg kan hij zich geen foutje te permiteren. Tijdens het raceweekend is er in de BMW Cup maximaal 120 punten te behalen. Dus een achterstand op de concurrentie is in theorie zo gedicht. Mehdi van Heteren uit Jonkersvaart en Aaron Meijerhof woonachtig in Oude Pekela stonden tijdens de voorgaande racedag voor het eerst aan de start bij de BMW’s en zullen tijdens dit Speedweekend een volgende stap willen zetten in hun ontwikkeling binnen deze klasse.
 

SuperRods
Equipe Frank & Gert Jan Schoonbeek uit Valthermond wisten tijdens de afgelopen wedstrijddag hun brute groene Volkswagen Golf met sterke turbodiesel krachtbron flink de sporen te geven en zo de grootste bokaal binnen te slepen in de SuperRods. Zij staan momenteel tweede op de ranglijst. André de Boer uit Schoonoord gaat aan de leiding met een voorsprong van vijftien punten. Edward Jan Walsma staat met zijn fraaie VW Polo momenteel op een derde plek, voor Niek Damstra uit Giekerk en Jappie Nicolai uit Dokkum. De uit Duitsland afkomstige Helmut Neumann staat met zijn Ford Ka momenteel zesde. In deze klasse, waar de technische vrijheden bijna onbeperkt zijn, zullen we dit weekend naar verwachting ook weer enkele nieuwe deelnemers mogen verwelkomen.
 

SSCA Saloon Stockcars te gast
Op de zondag van het Speedweekend zullen de Saloon Stockcars voor de tweede keer dit seizoen hun opwachting maken. Deze contact klasse zorgde tijdens de races van 3 juni al voor veel spektakel op de korte baan. Ook nu zullen ze met een groot deelnemersveld naar Ter Apel afreizen. Bart Wouters gaat momenteel aan de leiding voor Nick Antwerpen en Mike van Rosmalen. Met zo’n twintig deelnemers beloven het wederom spectaculaire races te worden.
 

Groot internationaal deelnemersveld 2.0 Hotrods
Het Speedweekend is voor de 2.0 Hotrods in Nederland het hoogtepunt van dit seizoen. Tijdens het speedweekend in Ter Apel wordt op zaterdag gestreden om het prestigeuze “RD Recycling en Houtdrogerij Friesland” National Championship titel terwijl op zondag de “Emming Motorentechniek” Dutch Open titel op het programma staat. Naast de coureurs vanuit Nederland en Duitsland zal er ook dit jaar een grote groep ervaren deelnemers uit Groot Brittanië het water oversteken om de strijd aan te gaan. Zij zullen de Britse Spedeworth Motorsports organisatie vertegenwoordigen, met wie NNO Ter Apel, al enkele jaren een succesvolle samenwerking kent. Onder hen #303 Gavin Botfield, hij stond tijdens alle eerdere edities van het NNO Speedweekend aan de start en won in 2015 het National Championship in Ter Apel. Ook #43 Paul Wright is een bekende naam in 2.0 Hotrod racing. Met zo’n dertig auto’s zullen het ook dit jaar weer enerverende races worden. De coureurs zullen voorafgaand aan beide finales telkens plaatsingsmanches rijden om zo zoveel mogelijk punten te scoren voor de startopstelling van de finale. Met een schuin oog kijken we ook naar het Nederlandskampioenschap waar het hele seizoen in Ter Apel voor wordt gereden. Zo gaat Frank Nöhring uit Recklinghausen momenteel aan de leiding voor Sascha Baer uit Mönchengladbach en Jeroen Laurijssen uit het brabantse Chaam. Gerton Boes uit Coevorden is de Noordelijke coureur die in deze klasse ook zo maar hoge ogen zou kunnen gaan gooien. Hij miste dit jaar twee wedstrijden, maar is inmiddels weer volledig in de running en zal zeker de strijd aan gaan met de Britse concurrenten.
 

Blijft EuroMaster titel National Hotrods dit jaar in het Noorden?
De “Teuben Logistics” Euromaster titel wordt dit jaar alweer voor de dertiende keer verreden. Van de voorgaande twaalf edities wist John van den Bosch uit Rosmalen de titel maar liefst zeven keer op zijn naam te schrijven. Hij zal dan ook weer de grote favoriet zijn. Ook dit jaar zal de titel op het spel staan bij de National Hotrods. Gezien de rangslijst van het Nederlands kampioenschap is Reimon Bos uit Noord Sleen de grote favoriet, hij voert de ranglijst voor het kampioenschap. Maar stuk voor stuk zijn het sterke coureurs die allemaal zicht hebben op de EuroMaster titel. De uit Rosmalen afkomstige John van den Bosch bezet momenteel de tweede positie in het kampioenschap voor Johan Sanders uit Ter Apel, Christian Simon uit Bottrop en Djony Meijer uit Ter Apel.
 

Kortom, er liggen twee prachtige wedstrijddagen in het verschiet op het ovale asfalt van autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel. Op zaterdag 1 september starten de races om 14:00 uur en zullen tot ongeveer 21:00 uur in de avond duren. Op zondag 2 september starten de races om 11:30 uur.

 

 

Zaterdag en zondag 2 september vindt de vijfde serie wedstrijden van het Int. Nederlandskampioenschap Ovalracing 2018 plaats in het autosportstadion "De Polderputten" in Ter Apel. Ook dit jaar weer een weekend lang een vol autosportprogramma. Alle reguliere klasses komen aan de start en in iedere klasse verwachten we tijdens dit SPEEDWEEKEND meer deelnemers dan in de voorgaande races van dit seizoen (Junioren, Rookie Rods, BMW 325i e36 CUP, Standaardklasse 2000, SuperRods (divisie Sport & Super) en er zal fel gestreden worden om de kostbare punten voor de NK en NNO Clubkampioenschap titels. 

Maar daarnaast zijn er ook een aantal extra titels te verdienen. De 2litre Hotrods zullen op zaterdag 1 september gaan strijden om de "Houtdrogerij Friesland en RD Recycling" National Championship titel. Alle coureurs zullen twee plaatsingsmanches rijden om zich te plaatsen voor de National Championship finale die op zaterdagavond plaats zal vinden. Op zondagmiddag zullen deze coureurs nog eens de strijd met elkaar aan gaan om de "Emming Motorentechniek" Dutch Open titel. Een grote groep Britse coureurs zal ook dit jaar de oversteek weer maken, wat voor een gigantisch deelnemersveld (tussen 30 en 40 deelnemers) in deze klasse zal zorgen.

De National Hotrods strijden dit weekend om de "Teuben Logistics" EuroMaster titel 2018. De NNO heeft er alles aangedaan om deze titelrace voor de coureurs zo interessant mogelijk te maken en verwachten dan ook een zo groot mogelijk deelnemersveld van deze spectaculaire klasse naar Ter Apel te halen. De vele Nederlandse en Duitse coureurs zullen op zaterdag drie en zondag een plaatsingsmanches rijden. Daarna zal de EuroMaster finale plaats vinden, waarna nog een revanche-finale zal volgen.

Op zondag 2 september zullen eveneens de SSCA Saloon Stockcars aan de start verschijnen voor hun tweede wedstrijd van dit seizoen die mee zal tellen voor het NNO Clubkampioenschap 2018. Deze klasse is sterk groeiende qua deelnemersaantallen, we verwachten dan ook een goed gevuld deelnemersveld aan de start.

Vrijdag 31 augustus;

- Rennerskwartier open vrijdagavond vanaf 18:00 uur.
- Rennerskwartier is uitsluitend voor coureurs en directe aanhang. Overige racefans (overnachters) dienen op extra rennerskwartier (grasland) plaats te nemen.

Zaterdag 01 september;
- Vanaf 07.30 uur entreeheffing rennerskwartier heffen
- 08.30 uur poort circuit open
- 10.30-12.00 uur inschrijven alle deelnemers in pitspub.
- 10.30-12.30 uur technische keuring op de baan
- 12.00 uur vergadering baancommissarissen
- 13.00 uur 2litre Hotrods korte training/testen transponders 
- 13.30 uur verplichte briefing alle coureurs
- 14.00 uur start wedstrijden, alle klasses 3 manches,
- 21.00 uur einde wedstrijden
- Feest(je) in pitspub bij rennerskwartier  IJsvereniging De Polderputten
- 22.00 uur rustig (geen autogeluid/geschreeuw/gezang) op rennerskwartier(en)
- Bewaking aanwezig op rennerskwartier (22.00-07.00)

Zondag 02 september;
- 07.30 uur rondgang voor overnachters entree heffen + polsbandje controle
- 08.00 uur; poort circuit open
- 09.00-09.30 uur inschrijven voor de alleen zondagcoureurs (+ Saloon Stockcars) in pitspub
- 09.30-10.00 uur technische keuring voor alleen zondag inschrijvers (+ Saloon Stockcars)
- 10.30 uur vergadering TC-WL
- 11.00 uur briefing coureurs
- 11.30 uur start wedstrijden, alle klasses 2 manche + finale + huldigingen Dutch Open 2.0 litre Hotrods & EuroMaster of National Hotrods
- 17.30 uur einde wedstrijden
- 18.00/18.30 uur prijsuitreiking weekendklassement in kantine

Algemene raceweekendregels NNO Ter Apel:
- Volg te allen tijde de instructies van onze officials op;
- U dient te allen tijde uw polsbandje te kunnen laten zien;
- Er mag geen open vuur zijn
- Terreinstilte vanaf 22.00 uur op vrijdag- en op zaterdagavond (geen harde muziek, draaiende motoren etc.)
- Gooi uw afval in de daarvoor aanwezige afvalbakken en laat uw plek schoon achter
- Houd rekening met uw eigen- en andermans veiligheid
- Als u met meerdere rijders bij elkaar wilt staan dan kan dat alleen maar als u gelijktijdig aankomt (er worden géén plaatsen vrijgehouden voor anderen)
- De organisatie van NNO Ter Apel is niet aansprakelijk voor diefstal van- of beschadiging aan uw eigendommen of de eigendommen van anderen tijdens uw verblijf
- Bij het niet naleven van de regels zult u van het terrein worden verwijderd

Tarieven Speedweekend NNO Ter Apel 2018;
- Entree per dag; volwassenen; 13,00 euro, kinderen t/m 14 jaar; 3,50 euro, 65+; 8,00 euro
- Entree passé partout; volwassenen; 20,00 euro, kinderen t/m 14 jaar; 5,00 euro, 65+; 12,00 euro
- Inschrijfgeld coureurs; 1 wedstrijddag; 15,00 euro, gehele weekend; 25,00 euro
- Evt. NAB daglicentie; 50,00 euro

 

Groots spektakel, unieke mogelijkheid, autocrossers op het ovale asfalt!!!

Ter Apel- Op zondag 14 oktober 2018 zal de inmiddels traditionele jaarlijkse autocrossdag in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel weer op het programma staan. Het ovale asfalt van “De Polderputten” zal dan opnieuw het strijdtoneel zijn voor een groot aantal deelnemers die normaliter uitkomen in de autocross. Dit evenement mag jaarlijks steeds meer coureurs en racefans verwelkomen. Het is dan voor velen ook een dag om naar uit te kijken en een unieke kans voor de coureurs uit de autocross om met je racewagen eens op een andere ondergrond dan normaal gesproken actief te zijn.

Ook dit jaar zal het evenement weer doorspekt zijn met spanning, sensatie en vooral spektakel. Om het publiek een zo gevarieerd mogelijk programma te kunnen bieden hebben we uit alle sectoren van de autocross wel een klasse aan de start staan. Kortom voor elk wat wils. De races zullen om 11:30 uur beginnen.

Als klapstuk van de dag gaan we het evenement ook dit jaar weer spectaculair afsluiten met een zgn. CARAVAN-RACE. Hier kunt u meedoen met een auto die deze dag in één van de klasses heeft deelgenomen Uiteraard mag de trekhaak pas gemonteerd worden na de reguliere races. De caravan dient (vooraf reeds thuis) compleet ontdaan te worden van het volledige interieur.(anders wordt u niet toegelaten tot het terrein) De lege opbouw blijft dan over en deze mag alleen van binnen verstevigd worden met een kruislingse constructie van houten panlatten (22 x 42mm). Het trekkend voertuig is verplicht om het gehele voorraam af te dekken doormiddel van gaas, dit om rond vliegende caravanonderdelen buiten de auto te houden. Tijdens de race is alleen contact toegestaan ten opzichte van de caravan, contact tussen de auto’s is niet toegestaan. Er dient een minimaal aantal deelnemers te zijn om deze caravan-race door te laten gaan. Vooraanmelding is dan ook verplicht. Dit kan bij de N.N.O. via  het online inschrijfformulier op www.ovalracing-terapel.nl of 0599-413106.

Vooraanmelding/Inschrijving
Ook dit jaar dienen de deelnemers van alle klasses gebruik te maken van de voorinschrijving. Dit kan door middel van de volgende link  waar het digitale formulier ingevuld en verstuurd kan worden naar de organiserende NNO. Er dienen per klasse minimaal 12 inschrijvers te zijn. Directe link naar het inschrijfformulier is;

INSCHRIJFFORMULIER AUTOCROSSDAG 2018

De verplichte definitieve inschrijving voor alle klasses is op de wedstrijddag op het circuit. Deze vindt op zondagochtend 14 oktober vanaf 07.30 uur plaats in het autosportstadion “de Polderputten” voor één van de volgende klasses:

Let op, vanaf dit jaar is voor alle klasses van de Autocrossdag het gebruik van een Mylaps MX transponder (oranje versie) verplicht. In ieder geval als je mee wilt dingen naar een plek in de finale per klasse en een positie in de eindklassering. Het met het blote oog en hand registreren van de uitslag is niet meer te doen. Bij steeds meer autocross-evenementen heeft deze transponder inmiddels zijn intrede gedaan. De NNO biedt echter ook de mogelijkheid aan om op de wedstrijddag zelf een transponder te huren, voor 20 euro per dag (+ borg), zodat iedereen de mogelijkheid heeft om tegen relatief lage kosten, toch mee te kunnen strijden voor  een finaleplek, het eindklassement en de fraaie trofeeen. 

Standaardklasse tot 1400 cc    
(ook verstevigde auto’s toegestaan, geen turbo’s)

Standaardklasse tot 1600 cc    
(geen verstevigde auto’s)

Standaardklasse tot 2000 cc 
(maximaal 4 cilinders, geen verstevigde auto’s, voor licht verstevigde auto’s (alleen van binnenuit), zal bij voldoende deelname een aparte groep worden gecreëerd.) 

Toerwagenklasse                                 
(opgevoerd en/of boven 2000 cc of meer dan 4 cilinders, ook 4 x 4 en turbomotoren en een complete, absoluut geen verstevigde carrosserie)

Vrije Standaardklasse             
(verstevigde en/of opgevoerde auto’s waarbij licht contact in bochten is toegestaan)

Sprinters/Verlaagde VW Kevers
(van sprint 1600 tot en met superklasse en verlaagde kevers)

Rodeoklasse
(Standaard carrosserie tot maximaal 6 cilinders, 4 kleppen per cilinder en maximaal 1800 kg, geen busjes en pick-ups. Open carrosserie is niet toegestaan.
Behalve de rolkooi ter bescherming van de 
rijder en versterking van stuurstangen is geen enkele versteviging toegestaan) Duwen mag in de rodeoklasse, ook in de zijkant.
Maar niet in de bestuurderszijde deur. Het inrijden op stilstaande 
auto's is streng verboden (geen bangeracties).

Gastklasse; Bangerstox (maximum aantal = 50 deelnemers)
Ook dit jaar zullen de populaire en spectaculaire Bangerstox weer als gastklasse aan het programma worden toegevoegd. Deze klasse is op steeds meer circuits actief, onder andere op de gravel van Speedway Emmen. Deze reglementen zullen dan ook gehanteerd worden betreffende de constructie van de auto’s en de races. Let op, alleen de deelnemers met een Mylaps MX transponder worden opgenomen in de uitslag en het dagklassement.

Alle auto’s in alle klasses dienen op straatbanden met een minimum profiel van 2 mm te rijden. De auto’s moeten verder wat betreft veiligheid voldoen aan de gestelde eisen zoals afgelopen jaren. Dit betekent o.a. goede roll-bar, brandvertragende overall, nekband, handschoenen, minimaal een 5-puntsgordel en een goedgekeurde helm. Tevens dient iedere rijder een geldige NAB-licentie 2018 te hebben. Op het circuit zijn ook  daglicenties (€ 50,-) verkrijgbaar. En denk aan het geluid: max 95 dBA. Auto’s dienen dus voorzien te zijn van een goed dempende uitlaat.

Vanaf 8:00 uur start de Technische Keuring op het circuit. Om 11:00 uur is de verplichte rijdersbriefing waarna om 11:30 uur de wedstrijden starten.

Inschrijfgeld;
€ 5,- per auto, per klasse. 
Eventuele NAB daglicentie; € 50,-.
Eventuele huur Mylaps MX Transponder; € 20,- (+borg)

Entree;
Volwassenen € 13,- p.p.
Kinderen tot 15 jaar € 3,50 p.p.
65+ € 8,- p.p. 

Voor eventuele vragen/inlichtingen:

NNO Ter Apel
Frits d’Haan      0528-265036 
Robert Dreier    0599-413106     
e-mail;               Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

Pagina 1 van 36
 
 
logo spedeworth