Nieuws


Grote internationale deelname aan Europees Kampioenschap 2.0 Hotrods tijdens speedweekend Ovalracing in Ter Apel

 
Ter Apel- Zaterdag 2 en zondag 3 september a.s. staat het raceweekend van de NNO Ter Apel op het programma. Sinds 2014 maakt dit tweedaagse evenement onderdeel uit van de autosportkalender, meetellend voor het Nederlandskampioenschap Ovalracing in Ter Apel. Maar tijdens dit weekend staat er veel meer op het programma.  Zo is het voor de ovalracing coureurs uit Groot Brittannië met twee dagen racen extra interessant om eens per jaar de oversteek naar het vaste land te maken. Dit jaar heeft de organiserende NNO met haar Engelse samenwerkingsorganisatie, Spedeworth Motorsports,  het officiële “RD Recycling & Houtdrogerij Friesland” Europees Kampioenschap in de 2.0 Hotrodklasse naar Ter Apel kunnen halen, met als gevolg dat minimaal vijftien coureurs uit het Verenigd Koninkrijk, waaronder wereldkampioen Gordon Alexander uit Schotland, hun deelname inmiddels hebben bevestigd om het op te gaan nemen tegen de vele Nederlandse en Duitse coureurs. Een unieke gebeurtenis, nog nooit eerder werd een dergelijke titelwedstrijd buiten Groot Brittannië gehouden.

Daarnaast zal in de koningsklasse van het ovalracen, de National Hotrods, gestreden worden om de prestigieuze “Teuben Logistics” EuroMaster titel. Hier zullen vele regionale coureurs hun uiterste best gaan doen om deze titel van Brabantse routinier John v.d. Bosch te kunnen overnemen.

Voor de coureurs in alle deelnemende klasses van het Int. NK ovalracing is het speedweekend een voorlaatste kans om een eventuele achterstand in de tussenstand van het kampioenschap op een concurrent te verkleinen om zo een maand later tijdens de finale-races eventueel de Nederlandse titel te kunnen veroveren. 

Schlüter Motorsport Juniorenklasse
De in Ter Apel woonachtige Jarno Emming gaat al sinds de tweede wedstrijddag van het seizoen aan de leiding. De kans is dan ook groot dat Emming dit seizoen voor het eerst de titel op zijn thuis circuit zal binnenhalen. Grootste concurrent in die strijd om de titel is Mike Wempe uit Spaarndam. Maar met een groeiend aantal deelnemers zullen we tijdens het Speedweekend ongetwijfeld spannende races gaan zien. Een nieuwe naam die we aan de start gaan zien is Justin Albrecht, zoon van 2.0 Hotrod coureur Dirk Albrecht. 

Standaardklasse 1400
Marco Bontjer uit Valthermond en Stefan Arends uit Roswinkel lijken de voornaamste titel kandidaten in de Standaard 1400 klasse. Bontjer wist tijdens de laatste wedstrijddag voor de zomerstop één puntje in te lopen op zijn naaste belager. Zo slonk het onderlinge verschil naar drie punten en zal Arends op zijn hoede moeten zijn om tijdens de zes races van het Speedweekend niet meer averij op te lopen. In de strijd om de derde podium plaats hebben Jelmer Tromp uit Klazienaveen en Alfred van Klinken uit Valthermond elkaar gevonden. Tromp haalde de voorgaande wedstrijd vijf punten meer dan van Klinken waardoor hij nu één punt voorsprong heeft. 

Standaardklasse 2000
Ondanks dat de broers Zwiep als equipe de laatste wedstrijddag niet veel punten wisten te scoren gaan ze nog altijd met een voorsprong van 15 punten het laatste gedeelte van het seizoen in. Michel van der Zwaag en Danny Bos, beiden afkomstig uit Ter Apel, volgen op een tweede en derde positie. Danny Bos wist te stijgen in het klassement vanwege zijn sterke optreden tijdens de laatste wedstijd wat resulteerde in de dagzege. Jordan Wolters uit Raalte en Kevin Mosterd woonachtig in Wijhe volgen op positie vier en vijf in het klassement. Wolters maakt van deze twee nog het meeste kans op een podiumplaats, zijn achterstand is slechts twee punten op de derde positie. 

BMW 325i e36 Cup
In zijn eerste jaar als debutant in de BMW Cup heeft Kevin Zwiep uit Schoonoord knap de leiding in deze klasse in handen. In deze competitieve merkencup zijn de verschillen tussen de deelnemers minimaal. De ervaren Iwan Heins uit Schoonoord en Allard Boes uit Vroomshoop volgen hem in het klassement op de voet. Met zes races tijdens het Speedweekend kan het klassement er na het weekend met zulke minimale verschillen er heel anders uitzien.  

SuperRods
In de mix van de divisie Super en Sport van de SuperRods is Erwin van de Meer uit Hoogersmilde de coureur die in de voorgaande vier wedstrijddagen de meeste punten wist te scoren. Niek Damstra uit het Friese Giekerk weet momenteel als debutant verrassend de tweede positie in te nemen. Hij heeft met zijn fraaie en snelle Opel Corsa indruk gemaakt tijdens de voorgaande races. Theo en Andre de Boer volgen op positie drie en vier in het klassement. Hun onderlinge verschil is slechts 3 punten. De uit Halle afkomstige Rene Teerink die in het verleden al eens kampioen in de Superklasse werd moest de eerste wedstrijd verstek laten gaan. Tijdens de daaropvolgende racedagen leek het erop dat hij zijn opgelopen achterstand goed kon maken. Maar de pechduivel speelde hem tijdens de races van 9 juli parten. Er werden slechts 11 punten gescoord en dat betekend dat hij als zesde in het klassement aan het speedweekend begint. 

“RD Recycling & Houtdrogerij Friesland” Europees Kampioenschap & “Emming Motorentechniek” Dutch Open 2.0 Hotrods
In het vierde seizoen van de 2.0 Hotrods in Nederland heeft de klasse zich ontpopt tot een ware smaakmaker. Met een gemiddelde van 15 Nederlandse en Duitse deelnemers per wedstrijddag hebben ze al vele fraaie races laten zien dit seizoen. Daarin is ook te zien dat veel coureurs de nodige ontwikkeling hebben doorgemaakt. Het niveau van de coureurs gaat omhoog en dat zou ervoor moeten zorgen dat de continentale coureurs dit seizoen nog beter zijn opgewassen tegen de coureurs uit de UK die nog veel meer ervaring hebben in het ovalracing spelletje dat Hotrod racen heet. Zo wist tot nu toe nog geen enkele coureur van het vaste land de Dutch Open titel op zijn naam te schrijven, al was Dirk Albrecht er wel heel erg dichtbij in 2016. Wel is het zeker dat de Dutch Open titel een nieuwe winnaar krijgt nu voorgaande winnaars Chris Crane (winnaar 2015, 2016) en Charlie Jowers (winnaar 2014) vanwege een overstap naar een andere klasse niet aan de start zullen staan. 

Op zaterdag zullen de coureurs in deze klasse eerst gaan strijden voor de Europese titel, de, op de wereldtitel na, meest prestigieuze titel voor de 2.0 Hotrod coureurs die door de Britse ovalracing bond Spedeworth Motorsports jaarlijks wordt uitgeschreven. Met meer dan 30 coureurs uit Nederland, Duitsland, Engeland, Schotland en Noord Ierland aan de start wordt het ongetwijfeld een strijd om van te watertanden. Na een aantal kwalificatieheats om punten te scoren zullen de coureurs op zaterdagavond de Europese finale rijden. Dit belooft een bijzondere happening te worden onder kunstlicht. 

"Teuben Logistics" EuroMaster of National Hotrods
Voor de National Hotrods staat de belangrijkste wedstrijd van het seizoen op de oval in Ter Apel op het programma. Naast de punten voor de NK titel gaan deze snelle mannen strijden om de “Teuben Logistics” EuroMaster titel. John van den Bosch uit Rosmalen grossiert in overwinningen als het om de Euromaster titel gaat. Al krijgt hij ze zeker niet cadeau. Ook dit jaar heeft hij het in de strijd om het Nederlandskampioenschap Ovalracing zwaar te verduren van concurrenten als Jeffrey Zwiep uit Valthermond, Reimon Bos uit Noord Sleen en Johan Sanders uit Ter Apel. In een aantal kwalificatieheats waarbij de startopstelling wordt bepaald door loting zullen coureurs punten kunnen halen voor de EuroMaster finale die op zondagmiddag zal plaatsvinden.

Ninja Karts
In het kielzog van de vele Britse 2.0 Hotrod coureurs, komt ook dé klasse binnen het ovalracen voor de jongste jeugd uit Groot Brittannië voor een gastoptreden naar Ter Apel. De jeugd in dit autosportland bij uitstek wordt in een nog eerder stadium bij het ovalracen betrokken. De kinderen, veelal zonen en dochters van diverse gelouterde ovalracecoureurs, kunnen vanaf 6 t/m 11 jaar deelnemen aan de zgn. Ninja Karts. Deze fraaie karts die speciaal zijn geprepareerd voor het ovalracen zijn allemaal uitgerust met dezelfde banden en motoren. Inmiddels hebben zich al meer dan 15 jonge coureurs zich aangemeld om samen met hun ouders naar Nederland te reizen en een bijzonder weekend tegemoet te gaan. 

2litre Saloon Stockcars
Naast de vele non-contactklasses, is er op zondag 3 september ook nog een klasse toegevoegd aan het programma waarbij wel degelijk contact is toegestaan tussen de auto’s om de positie in de race te verbeteren. De zgn. 2litre Saloon Stockcars kennen net als de 2litre Hotrods hun oorsprong in Groot Brittannië . Op het gravel speedway circuit in Emmen is deze spectaculaire klasse in 2017 in Nederland geïntroduceerd. Al een grote groep enthousiaste coureurs heeft een rechts gestuurde Saloon Stockcar aangeschaft of gebouwd. Nu zijn ze voor het eerst aanwezig op het circuit in Ter Apel om te kijken of het ovale asfalt van De Polderputten geschikt is om zo eventueel hun wedstrijdprogramma in de toekomst uit te breiden. Ook in deze klasse is er deelname vanuit Engeland aanwezig.

Tijdens de vijfde serie races van het Nederlandskampioenschap Ovalracing wordt er dus maar liefst twee dagen lang gestreden. De wedstrijden beginnen zaterdagmiddag 2 september om 14:00 uur en zullen tot ongeveer 21:00 uur doorgaan, waarbij de laatste races van de avond onder kunstlicht zullen plaatsvinden, waaronder de finalewedstrijd om het “RD Recycling & Houtdrogerij Friesland” Europees Kampioenschap 2.0 Hotrods. Op zondag 3 september starten de races om 11:30 uur, als hoofdact staat dan de “Teuben Logistics” EuroMaster finale bij de National Hotrods op het programma waarbij vele regionale favorieten een gooi zullen doen naar deze titel.  De ovalraces vinden plaats in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel. Het circuit is te vinden aan de Hanetangerweg 5a in Ter Apel.





 Wedstrijddata Int. Nederlands Kampioenschap Ovalracing 2017

Zaterdag 2 & Zondag 3 september (SPEEDWEEKEND)

Ronde 5; Int. Nederlandskampioenschap Ovalracing 2017
+
“RD Recycling & Houtdrogerij Friesland” Europees Kampioenschap 2.0 Hotrods
“Emming Motorentechniek” Dutch Open 2.0 Hotrods
“Teuben Logistics” EuroMaster National Hotrods
+
Gastklasses; Ninja Karts & 2litre Saloon Stockcars

 

4e serie races om het NK Ovalracing staan op het programma in Ter Apel

Ter Apel- Op zondag 9 juli a.s. staat de vierde racedag van het Int. NK ovalracing seizoen 2017 op het programma. Naast de reguliere klasses die strijden om de felbegeerde punten voor dit kampioenschap, zullen wederom de Rookie Rods, die normaliter actief zijn op het Midland circuit in Lelystad, te gast zijn. Zij zullen hun kunsten dit keer gaan vertonen op de korte baan. In de andere klasses kan vandaag een belangrijke slag geslagen worden. Na de zomer keren de coureurs nog twee keer terug. Begin september staat het raceweekend gepland om vervolgens begin oktober af te sluiten met de finale-races voor het NK Ovalracing 2017.

Schlüter Motorsport Junioren
Elf punten is de huidige voorsprong van Ter Apeler Jarno Emming op de, dit seizoen debuterende, uit Spaarndam afkomstige Mike Wempe. Gezien het inmiddels behaalde aantal punten zullen deze twee coureurs gaan uitmaken wie de titel van Nederlands kampioen van 2017 mag gaan voeren. Daarachter zijn het Equipe van Veen/Schrik, Fabian Baer en David Bonnarens die onderling in de puntenstand maar weinig voor elkaar onder doen, zij strijden momenteel voor de derde plaats. Door een afkeur na aanleiding van een technische herkeuring tijdens de laatste wedstrijd hebben Jesse van den Akker, Dani van Haarlem en Teun Commandeur een achterstand opgelopen. Toch kunnen ze door een goede prestatie vandaag toch nog kans maken om nog mee te strijden voor een podiumplaats aan het einde van het seizoen.

Spannende strijd om NK titel in de Standaard 1400
De top vier van de Standaardklasse 1400 zijn slechts negen punten van elkaar verwijderd. Was het tijdens de tweede serie races nog Alfred van Klinken uit Valthermond die de dagzege voor zich wist op te eisen. Tijdens de races in juni was Jelmer Tromp uit Klazienaveen de sterkste. Hij wist zo zijn achterstand op de top drie te verkleinen en heeft zo de aansluiting gevonden die hem uitzicht geeft op een podiumplek aan het einde van het seizoen. De in Roswinkel afkomstige Stefan Arends is nog altijd de leider in het NK van de Standaard 1400. Maar rustig afwachten en puntjes verzamelen is er voor hem er zeker nog niet bij. Hij voelt de hete adem van de concurrentie in zijn nek.

Equipe Zwiep neemt leiding stevig in handen door maximaal te scoren
Het was een beetje een eentonig verhaal tijdens de 3 serie races om het NK een maand geleden. Jeffrey Zwiep uit Valthermond was simpelweg te sterk voor de concurrentie, dit resulteerde in een maximaal resultaat. Daardoor wist hij een aangename voorsprong te creeëren in de tussenstand van het NK  in de Standaardklasse 2000. Michel van der Zwaag uit Ter Apel die afgelopen winter de overstap maakte vanuit de Standaard 1400 staat momenteel op een kanppe tweede plaats in de tussenstand, dit terwijl Jordan Wolters uit Raalte op slechts twee puntjes volgt. Ondanks dat Wolters een manche niet wist te finishen vanwege een crash laat hij het grootste deel van de Standaardklasse 2000 coureurs nog altijd achter zich. Danny Bos uit Ter Apel is de eerste in de lijst die op jacht is naar een podiumplaats. Hij zal daarvoor acht punten moeten goedmaken op de concurrentie in deze klasse met veel gelijkwaardige bolides.

Erwin vd Meer uit Hoogersmilde nog altijd aan de leiding bij de SuperRods
De mix van zeer verschillende auto’s is een fraai gezicht in de SuperRod klasse. Erwin vd Meer uit Hoogersmilde die met een Peugeot 206cc met Audi motor actief is gaat momenteel aan de leiding van het klassement. Theo de Boer uit Meeden is echter verrassend de huidige nummer twee in klassement, terwijl Niek Damstra uit het Friese Giekerk de derde positie in bezit heeft genomen. Rene Teerink uit Halle en Jan Kuper uit het Duitse Rutenbrock zijn wel in opmars, maar door alle wedstrijddag gemist te hebben, is deze achterstand in punten moeilijk goed te maken. De regerend Nederlands kampioen, in de divisie Sport, Andre de Boer uit Schoonoord, kende veel technische problemen tijdens de races in juni. Hij wist dan ook maar weinig punten te scoren, hij zal dan ook op revanche uit zijn tijdens de aanstaande races.

Martijn Vowinkel uit Ommen pakt de leiding bij de 2.0 Hotrods
In de goed gevulde 2.0 Hotrod klasse was tijdens de laatste wedstrijddag wederom een nieuwe deelnemer te bewonderen. Voormalig Stockcar F2 coureur, Christiaan Smidt uit Nijmegen, stond aan de start in de kampioensauto van Gerton Boes uit Coevorden. Smidt maakte meteen een sterke indruk en won de dagfinale. Martijn Vowinkel uit Ommen scoorde veel punten waardoor hij momenteel aan de leiding gaat in het kampioenschap. Christian Baer en Sascha Baer uit Monchengladbach volgen momenteel op plek twee en drie. Ook werd er helaas schade gereden bij diverse coureurs. We hopen dan ook dat alle coureurs weer aan de start zullen verschijnen om wederom fraaie deurkruk-aan-deurkruk Hotrod races aan het publiek voor te schotelen. Tevens is het voor de coureurs de laatste gelegenheid om de auto’s af te stellen voor het Europees Kampioenschap dat begin september tijdens het Speedweekend in Ter Apel verreden zal worden.

Verschil tussen Zwiep en Heins is slechts een puntje
Twee mannen uit Schoonoord gaan aan de leiding in de BMW Cup. Momenteel is het Kevin Zwiep die op de drie voorgaande wedstrijddagen één puntje meer wist te scoren dan concurrent Iwan Heins. Dat belooft een interessante strijd te worden, zeker eentje om de gaten te houden. Daarachter is het Ter Apeler Rob Fischer die op zijn beurt weer een voorsprong van vijf punten heeft op Roef Huisman. Allard Boes uit Vroomshoop volgt op de vijfde positie, maar maakt zeker gezien zijn ervaring ook nog kans op de Nederlandse titel.

John van den Bosch en Jeffrey Zwiep nestelen zijn aan kop bij de National Hotrods
Door goede resultaten van Jeffrey Zwiep uit Valthermond weet hij samen met John van den Bosch uit Rosmalen aan de leiding te gaan bij de National Hotrods. De Brabantse routinier, vd Bosch heeft een voorsprong van zes punten op Zwiep. Mark Teuben zakt daardoor naar de derde positie, en heeft momenteel nog een puntje voorsprong op de dagwinnaar van de wedstrijddag in juni, Johan Sanders uit Ter Apel. Erik Emming heeft met zijn sterk doorontwikkelde VW Corrado momenteel de vijfde positie in handen, hij wordt op de voet gevolgd door Reimon Bos uit Noord-Sleen. Naast de punten voor het NK ovalracing tellen de punten ook mee voor de NHRRG Cup. Voor deze Cup die door de rijdersvereniging NHRRG wordt uitgeschreven tellen een aantal races mee die op Raceway Venray, Midland circuit Lelystad en de Polderputten in Ter Apel worden georganiseerd.

De ovalraces van a.s. zondag starten om 12:00 uur in het autosportstadion "De Polderputten" aan de Hanetangerweg 5a in Ter Apel.

Na de races van vandaag volgt de zomervakantie periode. Op 2 en 3 september hervatten we dan het seizoen met het Speedweekend. Dit is een evenement om niet te missen. Maar liefst twee dagen lang zullen de coureurs uit alle klasses met elkaar de strijd aan gaan. Een van de ongetwijfelde hoogtepunten van dit weekend zal de strijd zijn bij de 2.0 litre Hotrods om zowel het Europees Kampioenschap en de Dutch Open titel. Een grote groep Britse coureurs zal naar Ter Apel afreizen om zich in deze strijd te mengen. Daarnaast zullen de National Hotrodcoureurs in grote getalen aanwezig zijn om de EuroMastetitel 2017 binnen te kunnen halen. De races zullen op zaterdag 2 september rond 14:00 uur van start gaan en tot ongeveer 21:00 uur in de avond doorgaan. Op zondag 3 september starten de races om 11:30 uur.

 

Training zaterdag 8 juli
- Poort rennerskwartier vanaf 12:45 uur open

- Let op; Rennerskwartier niet toegankelijk voor auto's van aanhang en publiek 
- Aanvang training alle klasses 13:00 uur - 17:00 uur, deelnemers uit de juniorenklasse trainen gezamenlijk in een separate groep, gedurende de hele training.
- Kosten training € 10,- + € 15,- inschrijfgeld (bij inschrijving training te voldoen) voor deelname aan de wedstrijden van zondag 9 juli a.s.
- NAB (dag) licentie verplicht, junioren vanaf 11 jaar, overige klasses vanaf 16 jaar.  
- Denk aan de geluidsproductie van uw auto. Max. 90 db(a) 
- LET OP; Plaats uw Mylaps MX transponder ook tijdens de training in uw auto, zo kunt u en de organisatie de werking van uw transponder en uw rondetijden via Mylaps.com checken. Alleen op de training bestaat de mogelijkheid om te checken of de transponder werkt in de auto. Wanneer tijdens de wedstrijd blijkt dat de transponder niet werkt is de coureur verantwoordelijk en wordt hij dus niet geklasseerd.

Wedstrijden zondag 9 juli, (4e serie races meetellend voor het Int. NK & NNO Kampioenschap Ovalracing 2017)
- LET OP: Mylaps MX TRANSPONDERS VOOR ALLE KLASSES VERPLICHT!!! 
- 7.00 uur; Entreeheffing alle overnachters rennerskwartier  + overtollige auto’s uit rennerskwartier verwijderen 
- 8.00 uur; Ingang circuit, hoofdkassa & rennerskwartier open. 
- 8.15 uur tot 09.30 uur; Inschrijfbureau geopend op het circuit ( “de Pitspub”), 
NAB (dag) licentie verplicht. Inschrijving is € 15,-. 
Transponder meenemen naar inschrijfbureau!!!
- 8.30 uur – 10.30 uur; Technische- en veiligheidskeuring auto’s op de baan. Alle deelnemende auto's dienen voor 10:00 uur op het circuit te zijn aangeboden voor de Technische Keuring! De coureur/inschrijver is verplicht om zelf zijn auto, inclusief NNO logboek 2017, aan te bieden aan de Technische Commissie, daarnaast dient hij zijn eigen pakket van helm en veiligheidskleding (balaclava, nekband Nomex 3, onderkleding, raceoverall, handschoenen en schoenen) ook aan te bieden voor de keuring. 
11.30 uur; Verplichte rijdersbriefing 
± 12.00 uur; Start wedstrijden 
- Deelname door de volgende klasses; “Schlüter Motorsport” Juniorenklasse, Standaardklasse 1400, Standaardklasse 2000, SuperRods met divisie Sport en Super, National Hotrods, BMW 325I E36 CUP, Spedeworth 2.0 litre Hotrods en als gastklasse de Rookie Rods.
- Coureurs in de BMW 325i e36 cup, SuperRods & National Hotrods dienen in het bezit te zijn van een zgn. "Raceceiver" voor communicatie tijdens de races tussen wedstrijdleiding en coureurs.
- Alle klasses rijden twee manches en finale.
- Een half uur na afloop van de races vindt de prijsuitreiking van het dagklassement plaats in de kantine.

 

Bulletin; NOORD NEDERLANDSE OVALRACING

Geldend vanaf de wedstrijd van 11 juni 2017

Aanvulling/verduidelijking reglement BMW-CUP

Artikel 36:

Schroefveerpoten van het merk “kontakt plus” JOM Blueline, er mogen zgn. kilo veren op de voorste veerpoten gemonteerd worden (kilo’s naar eigen keuze). De achterveren (die op geen enkele manier bewerkt mogen worden) dienen “de zgn pompoenveren” uit het pakket van het merk “Kontakt Plus” JOM Blueline te zijn.

De bodemspeling mag niet minder dan 5 centimeter zijn. 

Extra aanvulling:

De temperatuursensor dient origineel te zijn en dient ook te werken op de manier waarvoor deze bedoeld is.

 

 

Spectaculaire Bangerstox aanwezig tijdens derde serie ovalraces in Ter Apel 

Ter Apel – Na zeer geslaagde races op Hemelvaartsdag staat alweer de derde serie races om het Int. NK ovalracing op het programma. Terugkijkend op die races van slechts twee weken terug zijn we verwend met spannende en faire gevechten op de baan. In sommige klasses zijn vele kanshebbers voor de titels, al is het misschien voorbarig in deze fase van het seizoen al blind te staren naar het klassement. Na de derde serie races kunnen we de balans op gaan maken, dan zitten we immers halverwege seizoen 2017. Naast de reguliere klasses zullen ook de Bangerstox hun opwachting gaan maken. Naast de spectaculaire races die zij ieder jaar tijdens de autocrossdag aan het publiek voorschotelen zijn ze dit jaar dus nogmaals te gast. Een vijftigtal coureurs zullen hun opwachting maken in deze standaardklasse waarin contact tussen de deelnemers is toegestaan. 

Schlüter Motorsport Juniorenklasse
Met 8 bolides zorgden de jonge deelnemers in de juniorenklasse voor spannende gevechten op Hemelvaartsdag. In de eerste heat stonden er zeven coureurs aan de start, de uit Mönchengladbach afkomstige Fabian Baer miste de eerste heat. Jarno Emming was de sterkste met de volle winst. Alle drie de races schreef hij op zijn naam waardoor hij de leiding in het klassement heeft overgenomen van Mike Wempe uit Spaarndam, het verschil in het klassement is twee punten. Dani van Haarlem uit Doetinchem maakte tijdens de races op Hemelvaartsdag een zeer verdienstelijk debuut op het circuit in Ter Apel. Na twee keer een tweede plaats in de heats, wist hij in de finale als derde te finishen.  Het onderlinge verschil in punten is minimaal waardoor coureurs zich geen enkel foutje kunnen permitteren.

Alfred van Klinken loopt één puntje in op concurrentie
Het is stuivertje wisselen in de Standaardklasse 1400. De verschillen in deze instapklasse van het ovalracen zijn zo minimaal dat de gehele top vijf binnen twee punten van elkaar zat in het dagklassement van de voorgaande races. Rene Dijkstra uit Ter Apel, Marco Bontjer en Alfred van Klinken beide afkomstig uit Valthermond wisten alle drie een race op hun naam te schrijven. Terwijl Stefan Arends uit Roswinkel drie keer als derde finishte. Arends gaat nog altijd aan de leiding maar hij ziet Bontjer volgen op slechts een punt, terwijl Alfred van Klinken drie punten tekort komt voor de koppositie in het klassement. Mooi om te zien was dat routinier Wim Haaijer uit Coevorden na een tijdje van afwezigheid weer aan de start stond met zijn Seat Arosa.

Gouden Helm in de BMW Cup prooi voor Heins
Kevin Zwiep die momenteel aan de leiding gaat in het klassement van het NK ovalracing mocht in de strijd om de Gouden Helm vanaf pole position starten. hij moest echter zijn meerdere erkennen in Iwan Heins uit Schoonoord. Derde in de strijd om de Gouden Helm Trofee werd Thomas Veldkamp. Deze drie mannen vormen momenteel ook de top drie als het gaat om het klassement van het NK ovalracing. Zowel Heins als equipe Thomas Veldkamp/Richard Zwiep volgen beide op twee punten van de leider in het kampioenschap. Regerend Nederlandskampioen Allard Boes uit Vroomshoop staat momenteel vierde in het klassement. Zijn achterstand op de koppositie is slechts 8 punten.


Boes oppermachtig tijdens Hemelvaartsdag races in de 2.0 Hotrod
Vanwege slechte resultaten tijdens het Paasweekend had Gerton Boes uit Coevorden een goede startpositie verworven tijdens de tweede serie races in de 2litre Hotrods. Hij schreef alle drie de races op zijn naam en komt zo de top vijf binnen in de strijd om het NK ovalracing. Christian Baer uit Mönchengladbach voert momenteel het klassement aan. Hij is tevens één van de vijf coureurs die tijdens het Spedeweekend in het Engelse Ipswich begin juli de eer van de NNO gaat proberen hoog te houden. Martijn Vowinkel uit Ommen en Niklas Klaka uit Gelschenkirchen vormen de top drie bij de 2.0 Hotrods. In Christiaan Smidt uit Nijmegen hebben we een nieuwe deelnemer aan de start. Het was de bedoeling om tijdens de Hemelvaartsdag races er al bij te zijn. Doordat de gekochte auto nog op een aantal punten moest worden aangepast gaat hij tijdens de 3e serie races in Ter Apel zijn debuut in deze klasse maken.

Rene Teerink pakt de volle winst tijdens zijn terugkeer in de SuperRods
Bij de SuperRods zagen we Rene Teerink uit Halle terugkeren, maakte Andreas Zeller uit Roden zijn debuut en zagen we Jan Kuper met zijn National Hotrod in twee klasses deelnemen. Teerink maakte de meeste indruk door alle races op zijn naam te schrijven. Ook in deze klasse waren er veel mooie gevechten. Zo zijn Edward Jan Walsma, Andre de Boer, Niek Damstra en Theo de Boer erg aan elkaar gewaagd. Na twee wedstrijden staan Andre de Boer en Erwin van de Meer exact gelijk in punten en voeren zij samen het klassement aan.

Twee overwinningen helpen Zwiep aan derde positie in NK tussenstand bij de National Hotrods
Ook al is het hem dit seizoen nog niet gelukt een manche of finale te winnen, toch gaat John van den Bosch uit Rosmalen aan de leiding bij de National Hotrods. Dit maal waren de overwinningen voor de “jonkies”. In de tweede manche van de Hemelvaartsdagraces was het Reimon Bos uit Noord-Sleen die voor het eerste met zijn Opel Tigra wist te zegevieren. De andere twee races wist Jeffrey Zwiep uit Valthermond op zijn naam te schrijven. Zwiep die het moeilijk had in de regen tijdens de Paasraces voelde zich daarentegen als een “vis in het water” op een droge baan. Hij maakte indruk door telkens van achteren naar voren te rijden. Door zijn sterke optreden staat hij momenteel op een derde positie achter John van den Bosch en Mark Teuben. Met de top zes van coureurs binnen dertien punten ligt het kampioenschap bij de National Hotrods helemaal open. En kunnen de coureurs zich in de strijd om de titel ook in deze klasse geen foutje permitteren.

Equipe Jeffrey & Kevin Zwiep gaan aan de leiding in de Standaard 2000
Wat een gave races zagen we in de Standaard 2000 op Hemelvaartsdag. Zeer aan elkaar gewaagde coureurs en materiaal zorgden voor interessante gevechten. Jordan Wolters uit Raalte werd uiteindelijk gekroond tot dagwinnaar. Hij wist zo zijn achterstand in het NK klassement te verkleinen tot zeven punten op de leiders equipe Jeffrey & Kevin Zwiep. Michel van der Zwaag uit Ter Apel staat na zijn eerste twee wedstrijden in de Standaardklasse 2000 op een knappe derde positie voor Danny Bos uit Ter Apel en Kevin Mosterd uit Wijhe maakt de top vijf compleet.

Bangerstox
De Bangerstox zorgen normaal op de autocrossdag aan het einde van het seizoen voor veel spektakel. Daarom hebben we ze nogmaals uitgenodigd om ook eens hun kunsten tijdens één van de reguliere ovalraces van de NNO te laten zien. Ook bij de Bangerstox gaat het erom wie er als eerste over de finish komt, echter mogen de coureurs onderling licht contact hebben om hun positie te verbeteren. Spectaculaire races zijn dan ook gegarandeerd. Zo’n kleine vijftig coureurs zullen aanwezig zijn tijdens de races op zondag 11 juni, de races starten om 12.00 uur in het autosportstadion “De Polderputten” in Ter Apel.

 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

Pagina 1 van 31
 
 
logo spedeworth