Verduidelijking en aanvullingen op reglement Ovalracing NNO Ter Apel 2018 

JUNIOREN:

ASJ 2018

Motoren moeten standaard zijn en blijven en mogen de door de fabriek standaard opgegeven pk’s tot maximaal 10% overschrijden tot een maximum van 65pk. De motoren mogen ook niet meer dan 10% onder de standaard opgegeven pk’s zitten. Motoren met meer dan 65pk af fabriek zijn niet toe gestaan.

Voor de Toyota Starlet geldt vanaf 03 juni 2018 het volgende maximum aantal PK’s à 62 PK

  

BMW klasse

ASJ 2018 punt 35

Schroefveerpoten van het merk “kontakt plus” JOM Blueline, er mogen zgn. kilo veren op de voorste veerpoten gemonteerd worden (kilo’s naar eigen keuze). De achterveren, de zgn. “pompoenveren” (die op geen enkele manier bewerkt mogen worden) dienen uit het pakket van het merk “Kontakt Plus” JOM Blueline te zijn. De bodemspeling mag niet minder dan 5 centimeter zijn.
 

1e Aanvulling per 03 juni 2018:

De hoogte van de achterveren is standaard ongeveer 190 mm. Hiervan mag max. 15 mm worden afgeweken, m.a.w. de veren mogen nooit korter zijn dan 175 mm. (anders volgt afkeur).

2e Aanvulling per 03 juni 2018:

Omdat er nogal wat lengteverschil kan zitten in de draagarmen (blijkt te liggen aan het merk en waar men ze koopt), heeft de TC het volgende besloten:

De lengte van de draagarmen dient links en rechts gelijk te zijn. 

3e aanvulling per 03 juni 2018:

Er staat als laatste zin in punt 35: De bodemspeling mag niet minder dan 5 cm zijn. Dit is niet alleen de bodemplaat, maar alles aan de onderkant van de auto gemeten, dus incl uitlaat en evt zijskirts. Niets mag lager bij de grond zijn dan 5 cm vanaf de grond gemeten.

 

 
 
 
logo spedeworth