Technische/veiligheid aandachtspunten NK Ovalracing seizoen 2013
 

Bij de start van een nieuw NK Ovalracing seizoen is het van belang om de puntjes op de ‘i’ te zetten, hierbij dan ook enkele aandachtspunten; 

  • Let op rijhoogte van de auto dient conform reglement te zijn
  • Racegordels kennen een maximale levensduur, let op het verstrijken van deze datum (zie labels)
  • Raamnetjes dienen aan de rolkooi bevestigd te zijn en dus niet aan de deur.
  • MyLaps AMB MX transponders dienen op 180 cm, vanaf het voorste deel van de auto, zo laag mogelijk op de bodem gemonteerd te zijn. De transponder dient zonder tussenkomst van staal zijn signaal naar beneden kunnen stralen. Transponders ook tijdens training monteren, dit om de werking van transponder en systeem zo goed mogelijk te kunnen testen. De NNO heeft nog slechts 2 huurtransponders tot haar beschikking. Draag er dan ook zorg voor dat u zelf in het bezit bent van een Mylaps AMB MX transponder; Mylaps Sport Timing
  • De geluidsnorm die gehanteerd wordt is 90 DB(a), de metingen vinden tijdens de trainingen en wedstrijden plaats.
  • Accupolen dienen afgedekt te worden
  • Banden & wielen dienen volledig afgedekt te worden door de spatbordrand (let op voorschriften maximale breedte)
  • Alle deelnemende auto’s dienen vanaf het seizoen 2013 voorzien te zijn van een afneembaar stuur. De minimale afstand tussen het stuur en het bovenlichaam van de coureur dient tenminste 30 cm te zijn.
  • Draag zorg voor een geldige KNAF licentie Ovalracing 2013
  • Monteurs die zich op het circuit willen begeven voor het meten van de bandentemperatuur, meteen na de wedstrijd, dienen een brandvertragende overall te dragen.
     
  • In 2013 zal er in alle klasses gewerkt worden met een neutralisatie mogelijkheid door de wedstrijdleiding. Hier wordt bij de Stockcar Formule 2, Superklasse en Hotrods al langer mee gewerkt. Alle baanposten zullen de gezwaaide gele vlag overnemen van de wedstrijdleiding als de race wordt geneutraliseerd door een gevaarlijke situatie. De startcar zal de raceleider opvangen en de start vrijgeven als de wedstrijdleiding het circuit vrij geeft. 
     
  • In 2012 is al besproken met de coureurs van de Superklasse dat de zgn. ‘Raceciever’ ook gebruikt gaat worden bij alle reguliere wedstrijden van de Superklasse in 2013. Alle coureurs die actief zijn bij de Hotrods zijn al in het bezit van een dergelijk communicatiesysteem. Dit systeem maakt 1-weg communicatie van de wedstrijdleiding met de coureurs mogelijk. Bij dergelijke hoge snelheden en het te verwachten volle startveld verhoogd dit duidelijk de veiligheid. Superklasse coureurs die nog niet in het bezit zijn van een dergelijke raceciever kunnen zich melden bij de NNO via Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. , we hebben contact met een aantal leveranciers en helpen u graag verder.
 
 
 
logo spedeworth